voldoende fosfor

G

Guest

Guest
weet iemand hoeveel rauwe melk een volwassen persoon moet drinken per dag om aan voldoende fosfor te komen?

weet iemand hoe dat staat met de andere dierlijke fosfor bronnen, ik heb ook gelezen dat plantaardige fosfor niet zoveel nut heeft voor een mens(slecht opneembaar)is dat waar? :roll:

en is het de bedoeling dat kinderen van 8 en 10 de helft moeten gebruiken van een volwassen doss.

gr lola

 
Weston Price berekende dat een volwassen persoon dagelijks 2 gram fosfor nodig heeft en 1,5 gram calcium. In zijn boek staat duidelijk te lezen dat de groeiperiode als een lichamelijk 'belastende' periode moet worden gezien, waarmee hij bedoelt dat er juist MEER voedingsstoffen nodig zijn om de snelle groeispurts te ondersteunen. Recentelijk vertelde iemand uit het publiek mij tijdens een presentatie van mij dat ze een scheefgegroeide rug te danken heeft aan een snelle groeispurt als kind. Ze had dus onvoldoende reserves destijds om die snelle groei volledig mogelijk te maken, waardoor haar lichaam mineralen is gaan lenen uit haar skeletstructuur. Kinderen moeten dus MEER fosfor en calcium consumeren dan volwassenen, niet minder.

Mike

 
oke ik begrijp je verhaal mike, maar mijn kinderen drinken ieder dus 3 bekers(250cc)rauwe melk(aangemaakt met bio diksap)

.

ze eten 2x per dag rauw melkse boter op hun eigen gemaakte broodjes.

ze krijgen 4 levertraan en 4 boterolie capsules 3x in week een rauw ei in de groene smoothie.

ze krijgen s"avonds door hun avondeten ook dierlijkvet van goede kwaliteit.

is dit voor hun voldoende??of moet ik er meer aan toevoegen.

ze hebben best wel wat gebitsproblemen vandaar mijn vraag.

 
mike, wil ja aub reageren op mijn berichtje hierboven?

of een linkje doorsturen waar ik het zelf allemaal kan opzoeken.

het mag natuurlijk ook iemand anders zijn hoor die het evt ook weet.

alvast bedankt grt.lola

 
Lola,

Nu heb ik dan eindelijk tijd om op allerlei posts te reageren, zoals je misschien wel ziet. Weet je wat ik mis in jouw reacties? Gezond boerenverstand! Als je kinderen veel gebitsproblemen hebben dan moet je constateren dat ze nog steeds voedingsstoffen tekort komen. De aard van de natuur is overvloed, geen tekorten, dus hoe meer hoe beter op dit moment!

Mike

 
mike ik snap wat je bedoelt, en die zo gezegde boerenverstand heb ik wel hoor.

maar ik gebruik hem niet altijd even goed(onzeker)

maar ik heb mijn berichtje eigenlijk verkeerd verwoord, ik had moeten zeggen...ze hebben in het verleden best wel gebitsproblemen gehad...volgens mij gaat het nu goed tenminste dat hoop ik

nu ik een tijdje met goede voeding bezig ben merk ik wel degelijk verschil in gedrag, ik merk dat ze meer stuurbaar zijn.heerlijk zeg en ben dit forum zeer dankbaar.

maar ik ben gewoon bang dat ik toch overdoseer met bijvoorbeeld levertraan.

kijk tekorten snap ik langzamerhand wel maar ik weet niet goed wanneer ik teveel van het goede geeft.ik vind het eigenlijk soms eng vandaar...

grt lola

 
Je kunt haast niet overdoseren. Price stelde al vast (80 jaar geleden!) dat primitieve volken wel 10x zoveel vitamines binnenkregen als de westerse mens. En dat was toen, kun je nagaan hoe dat nu zal zijn.

Daarom denk ik dat overdoseren bijna niet mogelijk is. Maar ik snap het wel hoor. We zijn zo lang wijsgemaakt dat bijv. te veel vitamine A gevaarlijk is, dat het heel ongemakkelijk voelt wanneer je zo maar meer gaat geven. En vergeet ook vooral vitamine C niet! Daar mag je bij wijze van spreken zo veel van gebruiken als je maar wilt. En bij vit. C heb ik het over GRAMMEN, niet over micro- of milligrammen.

 
Quote:
Hoe komt "de Gezondheidsraad" aan deze cijfers?



Betere vraag: hoe komen ze eraf?

De GR zoekt wat rond en grabbelt in beschikbare onderzoeken die hun inziens voldoen aan de eisen van wetenschappelijk onderzoek. Dan blijft er weinig over en die onderzoeken kunnen ver van de werkelijkheid afstaan. Ze denken dan wel de wijsheid in pacht te hebben en ons te beleren wat goed voor ons is. Wegbezuinigen dat instituut.

 
Dus zo'n beetje vergelijkbaar met 'je bent gezond als je hogere waarden hebt dan het gemiddelde van de ondervoede bevolking'?

 
Edwin, is er ergens een site waarop je kan uitrekenen hoeveel fosfor ( en misschien ook andere mineralen ) je binnen krijgt ?

 
Zonne, Ik weet niet of er een rekenmachine is die dat doet. Ik heb op www.voedingswaardetabel.nl gekeken naar de hoeveelheid fosfor in voeding.

Gisteren had ik onder andere 100 gram runderlever, 1 liter rauwe melk en 18 (ja 18) eidooiers gegeten. Hoeveel fosfor er in melk zit weet ik niet, dus dat heb ik niet meegeteld.

 
ergens heb ik gelezen dat het rauwe eiwit minder goed verteert als een dooier en beste het eiwit gekookt wordt.

Klinkt logisch dus als onze eiwitvertering al beroerd is zoals bij velen.

Ik maak schuimgebak van de eiwitten en combineer dat later met heel veel room, verse ricotta en wat fruit zoals blauwe bes enz.

Het scoort goed op een verjaardag.

 
Quote:
Waarom eten mensen toch steeds alleen de eierdooier? Dat wit zit toch niet voor niks in een ei?


Zo denk ik er ook over.

Eet een ei, zoals moeder natuur besloten heeft, wat de samenstelling van dat ei is.

Of kies er voor om geen ei te eten.

Maar al die vage toestanden die waarschijnlijk door koks verzonnen zijn, om eiwit en eigeel van elkaar te scheiden kan ik niets mee.

En sinds wanneer hebben koks verstand van voeding??

 
dit vond ik:

Jeroen

Lid

Aan Mike:

Ik wil ook een rauw eitje gaan eten, maar nu lees ik dit op wikipedia.

"In rauwe eieren komen ook avidine (een glycoproteïne) en antitrypsine voor. Avidine bindt zich aan biotine en maakt dit vitamine niet meer beschikbaar voor het lichaam, waardoor bij langdurig gebruik van rauwe eieren een biotinedeficiëntie kan ontstaan. Antitrypsine werkt het verteringsenzym trypsine tegen. Het koken of bakken van eieren maakt beide eiwitten onwerkzaam."

Is dit waar?

Moet ik alleen het eigeel consumeren?

2 jaren geleden geplaatst #




in dit topic:

https://www.fatsforum.nl/topic/rauwe-eieren

waarom misschien geen rauwe eieren

 
Quote:
Waarom eten mensen toch steeds alleen de eierdooier? Dat wit zit toch niet voor niks in een ei?


Quote:
The raw egg white, on the other hand, contains avidin and trypsin inhibitors. Avidin blocks the digestion of biotin, one of the B vitamins and the trypsin inhibitors make digestion of the protein in the egg white more difficult. Both of these antinutrients are neutralized by cooking, so it is best to reserve the egg whites for cooked dishes.

Bron: http://www.thehealthyhomeeconomist.com/are-raw-egg-whites-healthy/


 
Zou het echt zo, n ramp zijn? Dieren zouden goed te weten wat te eten en er zijn er genoeg die eieren uit nesten stelen.

Maar Misschien dat het vooral een probleem word als er VEEL eieren rauw gegeten worden..

Verder is wapf toch van het natuurlijke voeding patroon?? VEEL (ik lees hier 18!! Dooiers?, en wel vaker dat iemand 10 eieren op een dag eet..) eieren eten is dat alles behalve, van nature zijn er namenlijk geen gefokte kippen die het hele jaar maar door blijven leggen.

Van nature kon er dus alleen in een periode eieren gegeten worden.

Niet dat ik geen eieren eet, 2 soms 3 op een dag.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.667
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan