voldoende fosfor

Quote:
VEEL (ik lees hier 18!! Dooiers?, en wel vaker dat iemand 10 eieren op een dag eet..) eieren eten is dat alles behalve, van nature zijn er namenlijk geen gefokte kippen die het hele jaar maar door blijven leggen.

Van nature kon er dus alleen in een periode eieren gegeten worden.

Niet dat ik geen eieren eet, 2 soms 3 op een dag.



Zuivel is in feite ook niet natuurlijk.

In de natuur wordt niet altijd al het eiwit gegeten:

Soms wel, gewoon met schaal en al:

Aap die eieren steelt:

Wat niet natuurlijke voorbeelden waar wel al het eiwit gegeten wordt:

36 eieren:

12 eieren: ?t=1m32s

 
Maar je mist mijn punt een beetje, eieren en zuivel zijn beide natuurlijk, alleen niet de grotehoeveelheden waar wij nu beschikking toe hebben.

Ik bedoel hier dus mee dat de biotine en trypsine blokkerende eiwitten een probleem zijn geworden door de grote (rauwe consumptie er van, en dat het in de natuurlijke omstandigheden (alleen eten als er eieren zijn in het seizoen) dit probleem nihiel was

 
Je hebt D nodig voor calciumopname en A voor fosforopname. A en D zijn niet los van elkaar te zien. Weston Price concludeerde dat je 2 gram fosfor en 1.5 gram calcium per dag nodig hebt voor een gezonde bottenstructuur.

Mike
 
Ik probeer alles uit ervaring te halen. Daarom wil ik graag weer een voorbeeld gebruiken.

Een "kennis van mij" heeft nu in zijn puberteit een kromme rug en een ingevallen borst ontwikkeld. Ik verbind hier zijn voedingswijze aan en dit is gebaseerd op veel suiker en lege voeding. Een scheef gebit komt hier nog bij.

Wat ik zie is dat deze kinderen meestal ook erg mager opgroeien. Het lijkt of de mensen die op puur suikers/koolhydraten leven magerder zijn als de mensen die iets meer vet eten ( Mager wordt als goed gezien in de maatschappij). Geen boter eten of zuivel. Wat ik zie is dat deze mensen geen reserve hebben om de groeispurt te ondersteunen en het gevolg is dan wat ik beschreven heb. De kaak lijkt al breder te zijn.

Ik zal in de toekomst nog een klein verslag doen over mijn eigen dochter die nu aan het wisselen is en haar volwassen gebit gaat krijgen en hoe dit verloopt. Het verschil wat er nu is dat ze veel langer doet om te wisselen en het begint later.
 
Ik ben blij met jullie. Ik heb in de topic over of aangeboren tekorten nog wel weg te werken zijn binnen 1 generatie al aangegeven dat ik met mijn veelvuldig herhaalde opmerking dat het 5 voor 12 is aanvankelijk niet serieus werd genomen door veel forumleden. Nu zie ik dat er forumleden zijn die wel de juiste inzichten hieromtrent vertonen en daar ben ik blij mee!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.195
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan