vol gevoel, opgezette maag

@Mike,
Quote:
En nu komen we bij de lever. De lever is een 'kachel' en deze moet gestookt worden. Het is een kachel die vet verbrandt en geen suiker. Het is dus extreem schadelijk voor de lever als deze noodgedwongen fructose moet opslaan en daardoor vervet. Dus, ikke, fruit weglaten is een uitstekend idee, zeker gezien jouw overgevoeligheid voor fruit! Diegenen onder ons die niet zo overgevoelig zijn doen er verstandig aan fruit met grote mate in te nemen om overbelasting van de lever te voorkomen. Hoe reinig je de lever? De meest effectieve manieren zijn:


Wat bedoel je precies met de 'vetgedrukte' regel in het stuk hierboven.

Het staat in zijn geheel hier.

 
Fructose wordt in de lever opgeslagen en kan zich daar concentreren waardoor de lever gaat vervetten (non-alcoholic fatty liver disease).

Mike

 
Ik denk dat ze bedoelt het gedeelte "met grote mate".

Ik begreep het ook niet zo goed, heb het twee keer gelezen. Ik neem aan dat je bedoelt "zeer matig" of "met grote voorzichtigheid"? Dus als je niet zo gevoelig bent voor fruit, het toch slechts 'met mate' te gebruiken.

"In grote mate" betekent: HEEL VEEL. Omdat je schrijft dat het fruit "Met grote mate" ingenomen dient te worden lijkt het alsof die uitdrukking gebruikt wordt.

Waarschijnlijk is dat het verwarrende gedeelte.

 
Liever geen fruit dus :wink:

Laat ik nou van nature geen fruiteter zijn :p

En nu we toch bezig zijn:

En ook geen nachtschade eter :p

Als kind hield ik van vlees met vetrandjes... Maar toen mijn verstand ging spreken vond ik het minder...

Intuïtie is dus en heel GROOT goed!!!!!! Daar moeten we veel meer naar luisteren!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.066
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan