Vogelgriep

Die idioten willen ook de hobbykippen gaan enten t.z.t.
Nou, dat gaat hier dus niet gebeuren...
Bekijk bijlage 31790
Uit de tweet van Willem:
Verschrikkelijk.

Ik lees hieruit dat het ook bio-kippen gaat betreffen. Wat kunnen we dan nog? Ja, zelf houden. Omdat een kip nu eenmaal geluid maakt, moet je er ook toestemming voor vragen (geloof ik) en misschien wordt je dan wel geregistreerd...

Dorothé
 
Als er maar geprikt kan worden. Ware prikpooiers deze idioten. Vaccinatie is nog nooit een oplossing geweest, al wil de overheid ons dat wel doen geloven.
 
Verschrikkelijk.

Ik lees hieruit dat het ook bio-kippen gaat betreffen. Wat kunnen we dan nog? Ja, zelf houden. Omdat een kip nu eenmaal geluid maakt, moet je er ook toestemming voor vragen (geloof ik) en misschien wordt je dan wel geregistreerd...

Dorothé
Kippen maken niet heel veel geluid hoor, alleen als er een ei gelegd wordt. Zolang je er geen haan bij houdt hoef je volgens mij ook geen toestemming te vragen. Als je een beetje tuin hebt, gewoon doen. Ook nog eens supergezellig!
 
Ik heb het bedrijf gemaild waar mijn soepkippen (Frylânhin) vandaan komen en kreeg heel snel een antwoord:

Sinds kort worden kippen ingeënt tegen vogelgriep, alleen op enkele locaties die alleen als proef fungeren. Als, let op als, wij het zouden willen, dan zou het niet eens mogelijk zijn. Laten we elkaar niet gek gaan maken over geënte kippen tegen vogelgriep, zover is het nog niet. Hoop dat ik de onduidelijkheid heb weggehaald en u weer lekker kan genieten van de soepkippen.



Ik kan dus voorlopig met gerust hart kippensoepjes maken.
 
Laatst bewerkt:
De veldproef met vaccineren tegen vogelgriep bij leghennen in Nederland is vrijdag 15 september gestart. Er zijn 1.800 eendagskuikens gevaccineerd met de twee vaccins die zich in de laboratoriumproef hebben bewezen. Later krijgt een deel van de hennen nog een tweede vaccinatie.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.475
Berichten
503.386
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan