Voedsel inslaan?

Nee tgaat mij meer over het feit als een of andere mafkees een computersysteem laat vastlopen, kun je niet pinnen zoals je afgelopen tijd hebt gezien. Maar dit kan ook bij supers gebeuren, of het hele stroomnet gaat op zn gat. Je wil niet weten hoe zwak dit is momenteel. (kben zelf electricien)

 
Je denkt toch niet werkelijk dat die 'cyberaanval' op de ING eerder dit jaar het werk was van 1 enkele mafkees? Als ze je dat kunnen laten geloven, dan kun je straks verwachten dat 'Al Qaeda' het complete internet lam legt, een soort cybervariant van 911. Maar 'Al Qaeda' zat ook al niet achter de aanslagen in 2011. Tenzij je het spelt als Al CIAduh!

Mike

 
Proppert doelt volgens mij meer op menselijke fouten bij het overzetten van systemen en programma's waardoor er wel eens wat uitvliegt.

Ik ben het met proppert eens dat het systeem wankel is. (zowel het betalingsverkeer als elektra)

Wie de stekker eruit probeert te trekken maakt niet eens zoveel uit op de korte termijn in het geval van voedsel/preppen.

Iedereen met het geld en/of de tijd om een groot botnet op te bouwen kan elke website tijdelijk uit de lucht krijgen. Hier geld aan verdienen is lastig en een botnet wordt meestal snel opgerold als het vaak gebruikt wordt.

 
Het lijkt me dat het geen kwaad kan je enigszins voor te breiden op een eventuele onverwachte situatie waarop onze maatschappij en diens vorozieningen niet (goed) zijn voorbereid. We verzekeren toch ook onze auto's, huizen, bezittingen, etc.? En als de stroom een paar dagen uitvalt...ow...daar hebben we geen rekening mee gehouden. Ik heb vandaag twee traytjes bio kokosmelk besteld. Altijd handig om wat in huis te hebben. En ik zit nog te denken aan water in plastic flessen. Ben er normaal geen fan van, maar voor noodsituaties is het natuurlijk een uitkomst naast een waterfilter.

 
Heb je ook genoeg keltisch zeezout Moondust, dan kun je je vlees pekelen als de vriezer ontdooit.

 
Ik heb enkele jaren geleden een zak van 25kg gekocht (voor 65 euro ongeveer) en die is nog lang niet op. Ik heb nog zeker 20 kilo over. Maar als ik vlees zou gaan pekelen gaat het wellicht wel hard, maar voor een jaartje moet ik het toch wel uit kunnen zingen. ;-)

 
Moondust, waar heb je die zak van 25kg gekocht? alleen maar nieuwsgierig hoor.

heb juist deze namiddag een zak van 5kg gekocht voor 7€ dus vind het een groot verschil

 
natuurlijk wat ben ik dom, neen een beetje moe , kan niet slapen. inderdaad ik woon in frankrijk. mijn zout is goedkoper.

doet me er aan denken, misschien kan ik wat zout meenemen voor enkele van jullie, kom volgende week naar nederland. misschien een idee? ik weet het niet. kunnen we dit organiseren? iemand geinteresseerd? laat me het weten. nu naar bed, het wordt me wel een beetje te laat.

 
Ik heb die zak een jaar of 3-4 geleden gekocht via www.breizh-import.nl (Zwolle). Gewoon opgebeld en na een leuk gesprekje met de broer van de Franse paludier de zak besteld en betaald, maar niet via een fancy webshop zoals ze die nu hebben met www.keltischzeezout.com.

 
Preppen is niet alleen een kwestie van voedsel in kwantitatieve zin.

Maar ook je eigen ehbo-gezondheidszorguitrusting op orde hebben.

Dit gaat verder dan alleen goede voeding in het huidige tijdperk.

Ik zou zeggen: een uvb-lamp http://www.news4all.org/mijn-uvb-lamp ;

En een klein ozonapparaatje https://www.fatsforum.nl/topic/ozongenerator :

voor ontgiftend en schoon water, pesticiden uit groente en fruit bonjouren via water en voor oorinsufflatie tegen bijv. verkoudheid in je hoofdholten/neus , sinusproblemen, hersenmist, alzheimer, epilepsie, tand/kiesproblemen, hersenproblemen, geheugenproblemen, oorproblemen, parkinson, meniere, tinnitus etc.

Slangetje van ozonapparaatje niet direct op je oor zetten om druk te vermijden.

Als je je kies ozoneert dan proberen door je neus te ademen als je je neusgat ozoneert via het slangetje dan proberen of niet of door je mond te ademen.

Ozonlucht werkt niet zo goed uit op je longen.

Ozon maakt van metalen metaaloxiden die voor je lichaam ongevaarlijk worden.

Bijv. kwik wordt kwikoxide.

Onze gezondheidszorg kost bergen geld met verzekeringspremies, maar nauwelijks nodig behalve voor crisissituaties als je been eraf ligt e.d.

Voor wat betreft het meerendeel van de ziekten, chronische ziekten, heeft de huidige gezondheidszorg met haar giftige "bij"-werkingsmethoden meer een depopulatie-uitwerking: http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/114348-medische-wetenschap-blijkt-kwakzalverij.html

Oja nog meer belangrijke preppersmaatregelen: straling minimaliseren door wifi-vrij in huis te zijn en door te aarden bijv. via aardingslakens.

 
Gezien wat er momenteel allemaal gebeurt, en het is niet bij te houden zoveel, vraag ik me af wordt het preppen niet harder nodig dan ooit? Door de komende verkiezingen hier en in landen om ons heen waarin de oorlog met het establishment wordt verklaard. Het lijkt of we naar een finale gaan van spel met hoge inzet. Ze zullen alles doen om hun oude macht vast te houden en hebben al laten zien dat ze niets schuwen. Hoe zien jullie dat?
 
Misschien zou het nodig kunnen zijn, maar ik vraag me dan het volgende af: hoeveel je dan in zou moeten slaan, voor welke termijn, hoe houd je die voorraad goed tot en met de periode dat je deze nodig hebt (zoals water) en hoe verdedig je die voorraad?
 
Ik denk voor minimaal twee weken. Mocht het financiële systeem eruit knallen kun je niet meer pinnen. Flessen water blijven goed zolang ze dicht zijn. Er staan veel preptips in een andere topic
 
Bedankt voor de link. Ik zie dat in de eerste berichten hetzelfde staat als dat ik bedoelde met mijn bericht. Voorraad heb ik echter altijd al wel in huis gezien het feit dat we hier behoorlijk afgelegen van winkels wonen. Misschien wordt dat hamstergedrag wel mijn redding :mrgreen:
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.226
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan