Voedingsintoleranties-test

Hoi Inge,

Ik kan je angst voor rauwe melk voorstellen omdat ik net als jij caseïne niet verdraag i.v.m. een allergie daarvoor.

Ik heb rauwe koemelk geprobeerd, kreeg er geen heftige reacties van, maar merkte na verloop van tijd dat ik ook hier klachten van kreeg. Nu overgegaan op rauwe geitenmelk, waar ik dagelijks kefir van maak. Werkelijk waar, ik voel me er super bij. Geen de bekende allergische reacties als astma, eczeem of concentratiestoornissen. Mijn huidje voelt weer aan als een perzik, kan vrij adem halen en geen last meer van concentratiestoonissen!!!!

Ik zou het als ik jou was maar gewoon gaan proberen

 
vertering van zowel ei als melk interesseert me heel erg.

In mijn ontlasting onderzoek stond "slechte vertering" Maar ik neem aan dat ze alles bedoelden.

Vandaag om half 5 een bekertje rauwe geitenmelk melk gedronken met een paar kaascrackertjes, (ik hield rustige darmen) een uurtje later mijn misosoep ook met een paar crackertjes, een uur later een gekookt ei.

Nog geen half uur later (half 7) ging mijn darm werken, eerst wat lucht maar later toch redelijk wat diaree. Dus vrij snel na het eten van het ei. Alsof het direct iets in werking stelt. Zo voelt het.

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt, blijkbaar combinatie melk/ei. Ik heb geen maagklachten, wel candida, waarschijnlijk zeker al 5 jaar. . Maar of dat er iets mee te maken heeft.

Moet ik nu allebei laten staan of alleen het ei?

Zou jammer zijn.

 
Liesje, je stelt weer dat je ergens niet tegenkan, omdat je een reactie krijgt waar je niet op zit te wachten. Maar het is waarschijnlijk weer, net als met de rauwe melk, een ontgiftingsreactie. En wees blij dat tie er langs de onderkant uitkomt! Velen kunnen er letterlijk geen weg mee en moeten heel hard werken om tot dit punt te komen. Uiteindelijk ben jij volgens mij een zeer makkelijke ontgifter en probeer je dat met man en macht tegen te houden. En nu niet weer aankomen met een stuk darm dat ontbreekt. Ik heb ook weleens voor hele hete vuren gestaan omdat de diarree kwam op een moment dat ik buiten was. Geloof me, echt geen pretje!

Sluit je eens een week op in huis, eet alle eiren, rauwe melk en alles waarvan je weet dat je ontgift. En ga na die week eens kijken of er rust in de tent komt. Zie als voordeel dat je dan in ieder geval die week geen klysma hoeft te gebruiken ;)

 
Alexandra, ik moest wel even lachen om je reactie. Ik probeer te weten te komen wat het beste is voor mij. Uitgangspunt in dit geval is de conclusie van het ontl. onderzoek dat ik een slechte vertering zou hebben. Het zou prettig geweest zijn als het lab had gezegd slechte eiwitvertering of bv slechte vetvertering of melk o.i.d. Dus dat wil ik verbeteren. Zoals ik nu eet ga ik zeker niet veranderen, lekker vet enz. Ik loop vaak te denken als iets problemen geeft hoe ik dat kan oplossen. Melk en ei verder uit elkaar houden lijkt me een oplossing. En inderdaad heb je goed geraden, ik ga me een week opsluiten. Er liggen 2 grote grape-fruits me toe te lachen. Ik twijfel wel of dat bij mij ontgifting is ja of nee.

 
Liesje,

Dacht ergens te hebben gelezen dat je in Amsterdam woont? Misschien een idee om eens met Marijn van balans-balans.nl contact op te nemen? Nam bij mij in ieder geval wat vragen weg..

 
@ liesje

Marijke de Waal - Malefijt schreef heel interessante boeken op dit vlak waaronder Ik heb er mijn buik van vol waarin zij een verband legt tussen voeding en gezondheidsklachten.

Misschien een idee om met haar of een collega van haar een afspraak te gaan maken.

Bijgaand even de adreslijst die op haar website staat http://www.natuurdietisten.nl/members_list.php?cod=29&page=10

 
Viviane en cowgirl, bedankt voor de adressen. Ik moet in ieder geval verder zoeken.

In het ontl. onderzoek kwam ook naar voren secretoir IgA is sterk verhoogd. dat heeft met ontsteking te maken.

Verder vind ik heel raar dat veel mensen met een endeldarm-operatie allemaal diaree hebben overgehouden. In mijn geval dus echt incontinent.

Ik kan het me echt niet veroorloven naar buiten te gaan als ik het niet vertrouw.

Wat vind ik dan verder zo vreem?

Eten gaat via de maag naar de dunne darm, daar wordt water onttrokken en gaat tamelijk ingedikt naar de dikke darm. Maar ik ben niet geopereerd aan de dunne darm, en ook niet aan de dikke darm. de dikke darm is waarschijnlijk vlak bij de endeldarm een beetje naar elkaar toegetrokken. En aan de dunne darm heeft een stoma gezeten. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat zo,n inpakt heeft/heeft gehad.

Maar het dikt dus niet voldoende in.

Een slechte vertering is dat het zelfde als niet tegen melk of eieren kunnen? vervelende bij mij is dat het vaak wel goed gaat.

 
Wat is de bedoeling van die grape-fruits? Want ze kunnen daar wel liggen te lachen, maar ik kan hun gedachten en die van jou (nog) niet lezen :lol:

 
Alexandra, je schrijft dat je ook wel eens diaree hebt gehad op het moment dat je buiten was.

Dit staat mij dus iedere dag te wachten al sinds 2009. Soms wil ik boodschappen doen en is opeens mijn buik in beweging, meestal ga ik dan niet meer weg en altijd heb ik het goed gevoeld. ja hoor, problemen. Of ik ga snel naar huis. Vandaar dat ik graag gewoon in de buurt ben.

Sinds 4 dagen is mijn buik extra van slag maar ik ging gisteren wel naar mijn dochter. Ik was goed leeg van de diaree snachts, smorgens gewoon weinig gegeten tot ik weer thuis was. Lege maag is geen problemen.

Maar omdat ik toch steeds zo leeg ben heb ik eindelijk vanochtend om 11 uur een grapefruit geperst, een lepel olie en een eigeel erbij volgens jouw recept en nu afwachten wat dat gaat doen vandaag. Mike zegt dat hij het een lekker drankje vindt, dat gaf het laatste zetje. Ik dacht als ik het 1x heb gedaan is het daarna geen probleem meer. Er zat veel sap in de grapefruit, nog een halve over.

Nu moet ik even zoeken hoelang ik moet wachten voordat ik wat kan gaan eten.

En er zijn mensen die dat meerdere dagen achter elkaar doen toch?

 
"mijn recept" is een hele grapefruit, 2 eigelen en minimaal 50 ml olie. En ik vond het ook altijd lekker.. Van de week een keer in de avond gedaan, omdat mijn lever er echt om vroeg. Ik vond het niet lekker, maar dat komt omdat ik meer olie bij had gedaan om de fles leeg te maken. Eigen schuld dus!

Ik heb het ruim een jaar iedere dag gedronken voor het ontbijt en soms ook 's avonds. Je kan na een half uur/uur weer gaan eten.

Wat zijn je verwachtingen? Persoonlijk verwacht ik namelijk nooit iets van een milde mix. De meeste mensen zitten zo verstopt dat ze hierdoor geen stenen lozen.

 
Ik zie het ja, dan heb ik te weinig olie genomen. Ooit heb ik ook nog ergens overgenomen van dit forum 50 ml sap (citroen) 1 eetl. olie en 2 rauwe eieren. Ik heb dus 2 recepten.

Geeft niet, het gaat erom dat ik in ieder geval een mixje heb gemaakt en geproeft, dan kan ik het later aanpassen.

Ik heb het boek van Moritz maar daar hebben ze geen eenvoudig recept, alleen maar de 2-daagse, tenzij ik er overheen heb gekeken.

Ik verwacht vandaag niet veel, diaree heb ik al, ik denk dat een rauw ei en olie mijn darmen wel goed doet op dit moment.

 
Het eerste recept heb ik in de loop van de tijd verzonnen, het tweede is die van de milde reiniging.

En hoezo heeft Morritz geen eenvoudig recept? Ja, het is een tweedaagse, maar komop Liesje, dan heb je wel wat. En moeilijk is het absoluut niet. 4 glazen bitterzout en een mix van olijfolie en grapefruitsap. Makkelijker kan niet!

 
Ja die andere komt ook nog een keertje. Eerst eens kijken wat dit me oplevert. en inderdaad een keer een hele dag melk drinken moet ik ook nog ondervinden wat dat doet. Genoeg te doen.

Wat ik wel heel frappant vind. Ik heb om 11 uur mijn mixje gedronken. alles rustig.

Om 13.30 thee gemaakt met een cracker en 1,5 gebakken ei. Direkt naar het toilet (weinig). Alsof het eten dat in mijn maag terecht komt direkt de darmen aan het werk zet. Ik heb dit hier op dit forum nog niet voorbij zien komen en ik vind het vreemd.

Je zou denken dat het wel eventjes tijd nodig zou hebben alvorens het darmen in beweging zet. Of zie ik dit verkeerd?

 
9 van de 10 keer ga ik (weer) naar de wc nadat ik de eerste keer gegeten heb. De eerste keer is na het opstaan, de tweede of derde keer nadat ik de eerste keer gegeten heb of melk heb gedronken. Het is voor mij zo normaal dat ik er van sta te kijken als het niet gebeurd. En als het niet gebeurd dan is dat vaak omdat er iets aan de hand is waardoor het tegengehouden wordt zoals druk op het werk of stress.

 
Oke, maar ik bedoel is dus direkt na de eerste happen. Bedoel jij dat ook?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan