Voeding en fysieke degeneratie

Ik ben in deze Podcast te beluisteren, spreek over Weston Price, mijn zoektocht naar gezondheid, oorzaak van ziekte en oplossingen, best leuk geworden al zeg ik t zelf.
Ik heb er van genoten Tanja! Rustige, duidelijke uitleg.
Baal er soms erg van dat ik geen grasgevoerd vlees kan kopen omdat mijn budget dat niet toe laat. Gelukkig zijn de biologische soepkippen voor mij wel haalbaar en daar trek ik dan heerlijke soepjes van. Een mens kan ook niet alles.... helaas.
 
Die smalle kaaklijn waar Price in zijn boek over schrijft m.b.t. fysieke degeneratie zie ik bij mezelf wel terug en vind ik wat minder mooi aan mezelf, maar ja een mens kan niet alles hebben. Alhoewel ik nu wel wat dikker ben, rond de 69 kg, en 10 á 15 jaar geleden woog ik echt maar rond de 62 kg. (1,75 cm). Die smalle kaken en gezicht heb ik nog maar geen ingevallen wangen meer en wel een klein buikje.

En ik drink al ruim 2 maanden geen alcohol meer, gewoon geen behoefte aan.
 
Ik heb er van genoten Tanja! Rustige, duidelijke uitleg.
Baal er soms erg van dat ik geen grasgevoerd vlees kan kopen omdat mijn budget dat niet toe laat. Gelukkig zijn de biologische soepkippen voor mij wel haalbaar en daar trek ik dan heerlijke soepjes van. Een mens kan ook niet alles.... helaas.
Je zou misschien gras gevoerde goedkopere pakketten kunnen bestellen, gehakt met lever bv. Die is ongeveer 14-15 euro per kilo. Bij vleesvanons.nl 10% korting met Gezond10
 
Ik heb er van genoten Tanja! Rustige, duidelijke uitleg.
Baal er soms erg van dat ik geen grasgevoerd vlees kan kopen omdat mijn budget dat niet toe laat. Gelukkig zijn de biologische soepkippen voor mij wel haalbaar en daar trek ik dan heerlijke soepjes van. Een mens kan ook niet alles.... helaas.
jammer idd Medusa. Zit in dezelfde positie als jij. Gelukkig kan ik nog 1 keer in. de zoveel tijd bij een boer terecht die zelfs biologisch is (al geef ik daar niet zo om) die bv gras gevoerd lever verkoopt. Ik heb enorm ingeslagen omdat het relatief goedkoop is. Vervolgens ontdooien gaat het bij mij de voedseldroger in en wanneer droog. dan maak ik poeder ervan. Deze gaan in lege capsules en neem er 6 per dag. Merk geen verschil met gevriesdroogd of lucht gedroogd. Verder eet ik daarnaast pot en blik voeding. De allergoedkoopste. Als je zou willen kan ik wel wat voor je maken en opsturen. Lever is zeer voedzaam.
 
jammer idd Medusa. Zit in dezelfde positie als jij. Gelukkig kan ik nog 1 keer in. de zoveel tijd bij een boer terecht die zelfs biologisch is (al geef ik daar niet zo om) die bv gras gevoerd lever verkoopt. Ik heb enorm ingeslagen omdat het relatief goedkoop is. Vervolgens ontdooien gaat het bij mij de voedseldroger in en wanneer droog. dan maak ik poeder ervan. Deze gaan in lege capsules en neem er 6 per dag. Merk geen verschil met gevriesdroogd of lucht gedroogd. Verder eet ik daarnaast pot en blik voeding. De allergoedkoopste. Als je zou willen kan ik wel wat voor je maken en opsturen. Lever is zeer voedzaam.
Tja, ik had altijd een leuk adresje in de buurt maar die verhoogde de prijzen opeens enorm. Ook was de lever daar doorlopend uitverkocht dus uiteindelijk heb ik het opgegeven.
Ik wil graag levercapsules van je overnemen maar wel tegen betaling hoor!
 
Tja, ik had altijd een leuk adresje in de buurt maar die verhoogde de prijzen opeens enorm. Ook was de lever daar doorlopend uitverkocht dus uiteindelijk heb ik het opgegeven.
Ik wil graag levercapsules van je overnemen maar wel tegen betaling hoor!
Ja dat is echt balen idd die verhogingen. En dan mis grijpen, blijkbaar gaat het dan toch weg voor die prijzen. Enerzijds begrijp ik het anderzijds zijn er ook andere alternatieven. Sommige boeren maken het echt wel bont. Heb prijzen voorbij horen komen van 17 euro voor een kilo gehakt. De boer waar ik nog sporadisch kom doet dat niet. Hij weigert daaraan mee te werken en tot op heden is hij nog steeds het goedkoopst die ik kon vinden. 11 euro voor een kilo gehakt. Kreeg een tip van iemand op de markt hier in mijn woonplaats van een boer die ook met begonnen is met producten verkopen. Heb hem het weekend gesproken en is ook redelijk goedkoop.

Capsules overnemen is goed. Ik moet ze eerst ff maken. Hoeveel wil je er hebben?
 
Wat ik trouwens gemerkt heb is dat wanneer je nu in Google zoekt naar adresjes om bij de boer te halen deze nauwelijks vindbaar zijn. Ze worden of gecensureerd of ze zijn echt weg. Alleen lekkerder komt naar boven of smaak genot en landwinkels.
 
Ja dat is echt balen idd die verhogingen. En dan mis grijpen, blijkbaar gaat het dan toch weg voor die prijzen. Enerzijds begrijp ik het anderzijds zijn er ook andere alternatieven. Sommige boeren maken het echt wel bont. Heb prijzen voorbij horen komen van 17 euro voor een kilo gehakt. De boer waar ik nog sporadisch kom doet dat niet. Hij weigert daaraan mee te werken en tot op heden is hij nog steeds het goedkoopst die ik kon vinden. 11 euro voor een kilo gehakt. Kreeg een tip van iemand op de markt hier in mijn woonplaats van een boer die ook met begonnen is met producten verkopen. Heb hem het weekend gesproken en is ook redelijk goedkoop.

Capsules overnemen is goed. Ik moet ze eerst ff maken. Hoeveel wil je er hebben?
Ik stuur je wel even een PB-tje
 
Op TV ARD Buffet maakten ze Wiener melange.
Snel gekeken naar recept. Daar gaat een eigeel in de koffie. en slagroom er bovenop.
Bekend? Gezond?

De ingrediënten van de Wiener Melange​

Een Wiener Melange bevat vele ingrediënten. We zetten ze even voor u op een rijtje:

  • 150 ml zwarte koffie (mag ook filter- of oploskoffie zijn)
  • 70 ml melk (warm, maar mag niet koken)
  • 1 eierdooier
  • 1 tl bruine basterdsuiker
  • 50 ml slagroom (zelfgemaakt óf spuitbus)
  • geraspte bittere chocola

Hoe bereidt u een Wiener Melange?​

Meng de melk en de koffie en maak deze combinatie heet. Zorg ervoor dat het niet gaat koken. Klop vervolgens eierdooiers in een kop of glas en voeg daar de basterdsuiker aan toe. Daarna begint u met roeren. Terwijl u dat doet, giet u het mengsel van koffie met melk + het mengsel met ei en suiker bij elkaar. Giet of spuit daarna de slagroom op dit mengsel en strooi de geraspte chocola eroverheen. Waant u zich al in de Weense sferen?

Nee al die zoetigheid kan niet gezond zijn.
Hoewel, slagroom is puur vet, dus zonder suiker wordt het een ander verhaal. denk ik zo.

 
Laatst bewerkt:

Prijs-Pottenger Lidmaatschap​

Op onderzoek gebaseerde inzichten, begeleiding, tips en lessen gericht op het helpen verbeteren van uw leven door middel van natuurlijke gezondheid en traditionele voeding.

Dit kwam ik tegen. Lijkt me net zoiets als Weston Price.
 
You’re not cancer drug deficient
You’re not BP med deficient
You’re not statin med deficient
You’re not vaccine deficient

You’re nutrient deficient
You’re CNS deficient
You’re sunlight deficient
You’re movement deficient
You’re liver deficient
You’re waste removal deficient
And you’re toxic - full of all the things they fed you and gave you as meds - slow killing you

FACTS X 1,000,0000,0000,000



Mike
 
wat goed Vetje dat je geen alcohol meer drinkt. Drink je wel kangenwater?
Die smalle kaaklijn waar Price in zijn boek over schrijft m.b.t. fysieke degeneratie zie ik bij mezelf wel terug en vind ik wat minder mooi aan mezelf, maar ja een mens kan niet alles hebben. Alhoewel ik nu wel wat dikker ben, rond de 69 kg, en 10 á 15 jaar geleden woog ik echt maar rond de 62 kg. (1,75 cm). Die smalle kaken en gezicht heb ik nog maar geen ingevallen wangen meer en wel een klein buikje.

En ik drink al ruim 2 maanden geen alcohol meer, gewoon geen behoefte aan.
 
Ja ik drink Kangenwater, maar geen liters per dag hoor. 1 à 2 glazen ongeveer en de rest gefilterd water, smaakt veel beter. Ik voel me er niet heel anders of veel beter door dan anders, maar de bloedtest die ik begin dit jaar liet doen was prima.
 
Ja ik drink Kangenwater, maar geen liters per dag hoor. 1 à 2 glazen ongeveer en de rest gefilterd water, smaakt veel beter. Ik voel me er niet heel anders of veel beter door dan anders, maar de bloedtest die ik begin dit jaar liet doen was prima.
Kun je gefilterd water door een kangenapparaat laten vitaliseren ?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.073
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan