vocht vasthouden

Suiker maakt je lichaam anaeroob. Ontstekingshaarden zitten vol met anaerobe organismes. Niet voor niets spuiten witte bloedlichaampjes hier waterstofperoxide op, dat is vloaibare zuurstof! Als een heel leger echter H2O2 afvuurt op een kolonie anaerobe organismes dan 'onsteekt' deze plek en vindt er ook weefselbeschaqdiging plaats. Als er op deze plek vervolgens littekenweefsel ontstaat is dit opnieuw een teken van zuuratoftekort, waardoor het lichaam onvoldoende kan genezen. Ik raad je aan om dit artikel te lezen.

Mike

 
Ik heb erg veel last van vochtretentie. Ben ineens 4kg zwaarder. Ik lees nu dat dit door een ontsteking in het lichaam kan komen. Is er ook een link met histamine intolerantie?

Is het verstandig om ff te stoppen met sole/zout of juist niet?

 
Het lijkt erop dat je schildklierwerking niet optimaal is doordat deze te langzaam werkt. In dat geval is keltisch zeezout net goed voor je. Tevens het advies om na te gaan of je voldoende jodium uit je voeding haalt. Ook dit kan tot een te traag werkende schildklier leiden.

http://www.vgns.nl/klachten.html

Over de histamine kan ik je melden dat er inderdaad een verband kan zijn tussen een voedselovergevoeligheid, een prikkelbare darm en een hierdoor niet goed werkende schildklier.

 
De schildklier heeft een uitwerking op iedere cel in het lichaam,dus het is mogelijk.

Hoe neem je de retentie waar ,afgezien van gewichtstoename? Heb je er al eens eerder last van gehad of wellicht vaker?

Kan er een relatie zijn met hormonen/leeftijd?Medicatie?

ad

 
Ik voel me helemaal opgezwollen, kleren zitten niet meer comfortabel. Ook heb ik last van pijnlijke borsten. Ik heb hier idd wel vaker last van, maar nu is het wel extreem.

Ik heb ook last van een histamine intolerantie en mijn vroegere voedingsdeskundige zei dat dit ook tot gewichtstoename/vochtretentie kan leiden. Ik heb nu al ff (2weken)alle histaminerijke voeding geschrapt, maar nog geen verbetering qua gewicht.

Er kan zeker ook een relatie zijn met hormonen.

PS, weet iemand waarom ik niet meer kan aanvinken of ik via email verwittigd wil worden als er een reactie komt?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.257
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan