vocht vasthouden

Quote:
Mike, betekent dit dan dat ze beter kan stoppen met de vochtafdrijvende thee en over kan gaan aan de zuurstof?


Het lijkt me zeker goed om het lichaam van meer zuurstof te voorzien, maar afhankelijk van de mate van vocht die zich ophoopt kan het zeer zeker ook raadzaam zijn om het vocht regelmatig af te voeren. Het een sluit het ander echter niet uit.

Mike

 
Quote:
Ik wist al dat genen volgen, maar ik dacht dat je in één generatie tijd wel al beschadigde genen kon overerven, ook al kunnen ze weer hersteld worden door de juiste voeding. Waarom heb ik anders al spataderen gekregen tijdens mijn tienerjaren?


OK, nu begrijp ik wat je bedoel met 'defect gen'. Ik vind de term 'beschadigd gen' beter de lading dekken, eerlijk gezegd.

Mike

 
Quote:
Dit verklaart waarom zoveel mensen koude handen en/of voeten hebben. Ook kunnen de handen en/of voeten een zeer bleke kleur hebben, een teken dat er onvoldoende bloed naartoe stroomt


Hebben koude handen en voeten ook niet te maken met een slechte schildklierfunctie? Mijn handen zijn vaak lijkbleek en ik heb het syndroom van Raynaud (zeer pijnlijk) en mijn voeten worden vaak blauwig als ik een tijd te lang rechtsta...

Ik denk niet dat ik aan diabetes lijd..

 
Ja, koude handen en voeten hebben ook te maken met een trage schildklier. Deze vertraagt de hartslag waardoor de bloedcirculatie vertraagt.

Quote:
Ik denk niet dat ik aan diabetes lijd..


Je had al bijnieruitputting bij jezelf geconstateerd. Hierboven begin je over de schildklier. Hormonale disbalans komt door een instabiele bloedsuikerspiegel. Het medische model vindt een bloedsuikerwaarde van 6 nog 'normaal', terwijl deze hooguit 5 moet zijn, 's ochtends vroeg in nuchtere staat, na 8 uur vasten gedurende de nacht.

Gezien de regelrechte epidemie van bijnier- en schildklierklachten is de bittere waarheid dat we vrijwel allemaal pre-diabetisch zijn, iets wat ook wel 'syndroom X' of 'metabolisch syndroom' wordt genoemd. Symptomen die via bloedonderzoek kunnen worden gemeten zijn o.a. hoge insulinewaarden en hoge triglyceriden.

Mike

 
Bedankt Mike voor alweer een duidelijke uitleg.

Ik ben nooit een echte snoeper geweest, maar at wel hopen zoet fruit en brood en dat is evenzeer pure suiker.

Letten op de suikerinname is dus een even groot aandachtspunt.

 
Inge,

Als je je koolhydraten/suikers inname gaat verlagen ga dan wel je verzadigde vetten inname verhogen.

Van de beste kwaliteit.

Lia

 
Ik neem sinds lange tijd weer af en toe zout. In de soep of op de eieren bijvoorbeeld. Ik merk wel dat ik dan veel vocht vasthoud. Zo 1 a 1.5 kg. Is dit normaal? Het is himalayazout.

 
Dan zijn je cellen uitgedroogd en gebruiken ze het zout om vocht vast te houden. De twee dingen waar cellen echt niet zonder kunnen zijn water en zuurstof. Zonder beide drogen ze uit en stikken ze. Celuitdroging en celverstikking is echter aan de orde van de dag, dus je bent helaas geen uitzondering, maar bevestigt eerder de regel.

Mike

 
Ik drink ook erg veel, hoeveel zou goed zijn? Ik drink nu 3 liter kruidenthee en daarnaast nog ong een halve liter melkkefir. Ik weet dat het teveel is maar ik heb veel dorst.

 
Quote:
Ik neem sinds lange tijd weer af en toe zout.


Quote:
Ik weet dat het teveel is maar ik heb veel dorst.


Hieruit blijkt dat je lichaam hongert naar mineralen en op celniveau uitgedroogd is. Uit je voorsteltopic blijkt dat je vele klachten hebt en een zeer slechte vetvertering/opname (zwakke lever- en alvleesklierfunctie). Dit is ook veelzeggend:

Quote:
Veel moe en het gevoel alsof ik continu in een vissenkom rondloop.


Hieruit maak ik op dat je een instabiele bloedsuikerspiegel hebt. Je voortdurende dorst zou dus ook wel eens te maken kunnen hebben met pre-diabetische symptomen, waarbij je lichaam streeft naar verdunning van de glucose en uitscheiding ervan via de urine. De urine van diabetes-patienten smaakt letterlijk zoet en zo werd vroeger diabetes gediagnostiseerd, aan de hand van de smaak van de urine. Hier is de naam 'diabetes mellitus' aan te danken, wat slaat op de smaak, die zoet is als honing (mellitus).

Mike

 
Dat klopt daarom neem ik ook weinig koolhydraten. Mocht ik eens wat meer suikers eten heb ik ook meer dorst. Fructose in fruit hoef ik al helemaal niet aan te beginnen want daar word ik heel duizelig en moe van. Ik dacht dat veel dorst ook met bijnieruitputting te maken kan hebben?

Ik merk nu wel dat nu ik jodium neem ik ook wat helderder in mijn hoofd lijk te worden. Dit weet ik niet helemaal zeker want ik neem het nog eigenlijk te kort. Ik doe door de smoothie extra kaneel gember en kurkurma. Ik hoop dat door de kaneel mijn bloedsuiker wat stabieler blijft. Ook heb ik sinds vandaag weer wat chlorella genomen.

 
Mike bedoel je dat ik misschien onstekingen heb of gifstoffen waardoor ik vocht vasthoud als ik zout eet? Ik heb het nu een tijdje geprobeerd wel zout te eten maar dan ben ik binnen een korte tijd 4 kg zwaarder. Kan ik via een zoutbad toch nog de juiste mineralen binnen krijgen? In vlees en kaas zelf zit neem ik aan ook zouten zonder dat je dat toevoegt.

Trouwens nog iets aparts. Als ik mineralen neem dan krijg ik erge pijn in mijn botten. Dit geld voor mineraal supplementen maar ook dus sole. Er speelt behoorlijk wat zoals je misschien langzaam aan begrijpt. De medische wereld heeft hier geen antwoord op dus ik moet het zelf uitzoeken. Ik hoop dat er hier mensen zijn die er wat meer van weten en willen meedenken zodat ik de puzzel iets verder kan oplossen. De standaard klachten zijn, brainfog, fibromyalgie, vele allergieën, vermoeidheid. Ik ga beginnen met de amalgaam vullingen er uit te halen. Hopelijk levert dit ook iets op.

 
Ja, de kans is erg groot dat je vocht vasthoudt a.g.v. ontstekingen. je zou inderdaad eens kunnen proberen of je via een zoutbad de mineralen binnenkrijgt zonder de klachten die jij noemt (vocht vasthouden, pijn aan de botten). Waarom je botpijn krijgt weet ik niet, maar dat het daar niet goed zit mag duidelijk zijn. Ik denk dat de primaire oorzaak hierin gelegen is:

Quote:
De standaard klachten zijn, brainfog, fibromyalgie, vele allergieën, vermoeidheid.


Dat klinkt als bijnieruitputting! En inderdaad helpen de amalgaamvullingen niet. Hoe lang zitten deze er bij jou al in? Na 15-20 jaar gaan ze nl. lekken. Dit zou ook wel eens de botpijn kunnen verklaren.

Mike

 
ja zolang zitten ze er ook ongeveer in. Ik ga ze laten verwijderen maar dat zal even in beslag nemen. Je snapt dat het voor mij een grote puzzel is betreft mijn gezondheid en ik er soms echt even van met mijn handen in het haar zit van hoe nu verder...

Maar goed stapje voor stapje en hopend op vooruitgang.

Bijnieren zijn uitgeput inderdaad. Daarom wilde ik dus ook o.a de sole proberen maar dat gaat helaas niet goed bij mij.

 
Asaya, heb jij wel eens ergens bij een niet reguliere arts een uitgebreid onderzoek laten doen van bloed, urine en ontlasting?

 
Hi Pike. Het bloed en de urine is onderzocht 1,5 jr geleden bij een natuurarts en dat was niet in orde. Hier kwam o.a. uit dat Methylering te langzaam verloopt, te weinig serotonine, bijnier uitputting. Vitamines te laag o.a D en b12. Ben daar toen mee aan de slag gegaan d.m.v sups. Dit heeft niet tot een bevredigend resultaat geleidt en tegen sommige sups kon ik niet. Dit was de laatste ortho therapeut/arts waar ik geweest ben. Ik ben er al bij verschijnende geweest zonder echt veel verbetering. Zonder geldboom in de tuin houd het op een gegeven moment ook op, zeker zonder duidelijke resultaten.

Bedankt dat jullie willen meedenken!

 
mijn nichtje van 24 houdt vocht vast in de benen, ze moet vanmiddag naar een internist om te kijken waar dat van kan zijn.

Volgens de huisarts had ze een kilo of 10 overgewicht (ik schat dat haar BMI nog onder de 25 ligt)

Ook weet ik dat ze pas geleden een vaginale infectie had en ze gebruikt te pil al een jaartje of 6 schat ik.

Ze studeert (een HBO opleiding), heeft baantjes en een lief vriendje met een baan en wonen samen.

Mijn zus vertelde ook dat ze een zoetekauw is.

Ze zoekt een restaurant uit op de "toetjeskaart" :D

Ze eet niet biologisch en vindt dat gezonde gedoe maar een hoop onzin maar roept nu wel dat ze geen medicijnen gaat slikken.

Ik had mijn zus beloofd deze vraag op forum te zetten.

Waar komen haar dikke (vochtvasthoudende) benen vandaan?

Ik denk o.a. bijnieruitputting, wat denken jullie?

 
Ik kan in ieder geval drie mogelijke redenen bedenken:

- Uitdroging op celniveau, waardoor het lichaam noodgedwongen zoveel mogelijk vocht vasthoudt.

- Ontstekingsprocessen, waardoor het lichaam lymfevocht boordevol witte bloedlichaampjes op de ontstekingshaard af stuurt.

- Gebrekkige doorstroming van lymfevocht a.g.v. circulatieproblemen, waaronder ook slechte bloeddoorstroming. De oorzaak? Suiker, dat het bloed dik en stroperig maakt!

Mike

 
en wat doe je dan aan die ontstekingsprocessen ? Hoe los je dat op ? Of is de enige oorzaak van die ontstekingen weer suikers/koolhydraten ?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.861
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan