vocht vasthouden

Dirtsa

New member
Mijn moeder houdt al lange tijd veel vocht vast. Ze heeft nu Guldenroede thee gehaald in de hoop dat dit het vocht iets afdrijft... Maar ik vraag me af waar dit mee te maken heeft? is het de schildklier? de nierfunctie? of iets in haar voeding?

Ik wil haar graag adviseren wat ze het beste niet/wel kan doen.. maar vind dit ook lastig.

Is dit herkenbaar voor jullie? wat kan ze doen zonder dat ze naar de HA gaat voor plaspillen?

 
In het waterboek staat dat het lichaam vocht vast houdt door vochtgebrek. Dus meer water drinken, maar wel met keltisch zeezout (sole) zodat het lichaam genoeg vocht binnen krijgt en dit niet meer hoeft vast te houden.

 
Inderdaad Dirtsa, in het waterboek staat zelfs dat de water/zout combinatie de beste plaspil is die er is.

 
Het heeft ook met ontstekingen te maken. Er wordt dan lymfevocht aangevoerd boordevol witte bloedcellen. Vocht vasthouden is dus niet noodzakelijk negatief!

Mike

 
Ik weet dat mijn moeder veel water drinkt, ze eet echter wel zoutARM. Ze is ervan overtuigd dat het beter is zonder zout de aardappels en groente te bereiden :)

Tja, moeilijk om haar dit duidelijk te maken...

 
En een sole? Misschien kun je dat wel aan haar kwijt, zonder dat ze dan zout op de aardappels hoeft te doen. Ik heb al eens gelezen, dat aardappels van zichzelf bepaalde mineralen bevatten. Als je geen zout in het water doet, dat onttrekt het water deze mineralen aan de aardappels, en eigenlijk eet je dan alleen maar maagvulling, zonder enige waarde ( en dan heb ik het niet eens over dat het onder de nachtschades valt.)

Soms helpt als ze weet waarom ze dit zout beter wel kan toevoegen als ze aardappels kookt.

 
Quote:
Het heeft ook met ontstekingen te maken. Er wordt dan lymfevocht aangevoerd boordevol witte bloedcellen. Vocht vasthouden is dus niet noodzakelijk negatief!


Ik ken iemand die herstellende is van kanker en ook veel vocht vasthoudt in haar benen. Tevens is ze diabeet. Ze gebruikt nu Sisline thee om het vocht af te drijven. Vraag mij nu af of dit, gezien je bovenstaande schrijven wel verstandig is van haar.

 
Het proces werkt als volgt:

Diabetes is suikerziekte, waaruit je al kunt opmaken dat suiker ziekmakend is. Diabetes wordt veroorzaakt door een te hoog glucosegehalte in het bloed. Dit maakt het bloed dik en stroperig, o.a. door glycatie (versuikering) van eiwitten in het bloed die eiwitplakkaten kunnen vormen, waardoor zelfs complete aders verstopt kunnen raken. Ziedaar je aderverkalking, aderplaque en zelfs acute hart- en herseninfarcten, die dus NIET worden veroorzaakt door verzadigd vet en cholesterol.

Je voelt waarschijnlijk al aan dat dit allemaal niet bevorderlijk is voor een soepele en effectieve doorstroming van het bloed. De extremiteiten (handen en voeten) zijn de plekken waarnaartoe het bloed de langste weg moet afleggen. De kans is dan het grootst dat er onvoldoende bloed de extremiteiten bereikt en daarmee dus ook onvoldoende lichaamswarmte en voedingsstoffen.

Dit verklaart waarom zoveel mensen koude handen en/of voeten hebben. Ook kunnen de handen en/of voeten een zeer bleke kleur hebben, een teken dat er onvoldoende bloed naartoe stroomt. Nog niet zo lang geleden hebben we hier gehad over dystrofie. Dit betekent letterlijk: slechte voeding. Bij diabeten kan dit zelfs leiden tot voetgangreen, een vorm van atrofie (afsterven door gebrek aan voeding). Het heeft dus te maken met de aanvoer (via het bloed) van voedingsstoffen naar de extremiteiten.

Een van de belangrijkste voedingsstoffen is zuurstof. Gebrekkige zuurstoftoevoer schept een anaeroob milieu waar schimmels en bepaalde bacterien zich prettig voelen. Deze zullen zich vervolgens tegoed doen aan de overtollige glucose en gif- en afvalstoffen in het vervuilde bloed in de extremiteiten en in aantal groeien. Dit kan leiden tot regelrechte kolonisatie van deze lokaties. Het lichaam heeft dan nog maar 1 mechanisme achter de hand dat ook te maken heeft met doorstroming en dat is lymfevloeistof. Deze verzamelt zich rondom de geinfecteerde lokaties en is gevuld met witte bloedlichaampjes, waaronder zeer krachtige macrofagen die hun uiterste best zullen doen de balans weer te herstellen.

Zo zie je maar weer dat het lichaam precies weet wat het doet en hoe onverstandig het vaak is om in dit soort processen te willen ingrijpen door ze te verstoren of te onderdrukken.

Mike

 
Acuur hartfalen (maar ook hersendood) wordt veroorzaakt door een blokkade van een cruciale voedingsader a.g.v. glycatie (versuikering) van eiwitten in het bloed die aan elkaar gaan plakken en een bloedprop vormen. Het verschijnsel mag dan acuut en plotseling zijn, de prop was zich dan al geruime tijd aan het vormen. Om die reden worden deze proppen Advanced Glycation End Products (AGE) genoemd: vergevorderde eindproducten van versuikering. Glucose is dus de boosdoener, niet verzadigd vet en cholesterol!

Mike

 
Ja maar ik bedoel het vocht vasthouden met hartfalen .

Als mijn man zijn plaspil niet neemt zit er zo in 2 dagen 4 kilo aan met vreselijke benauwdheid tot gevolg .

 
Heeft reuma ook iets te maken met diabetes en slechte doorbloeding?

Ik heb denk ik een defect gen overgeërfd van m'n grootvader waardoor ik een slechte bloeddoorstroming heb. Ik heb ook altijd een winterteen en een beetje een vochtophoping boven de enkel aan dezelfde kant waar ik mijn winterteen heb. Mijn grootvader heeft veel couperose en reuma. Voor zover ik weet heeft hij wel geen diabetes.

 
mijnlijf,

Dan heeft je man daar een infectie die het lichaam met lymfevocht probeert te bestrijden. Laat de volgende woorden en beelden eens op je inwerken:

Quote:
An autopsy done on a lady who had died of heart failure for no apparent reason, found that her heart was encased with Candida yeast.


http://www.becomehealthynow.com/article/conditionwomen/416/

Quote:
There have also been cases of candida completely incasing normal hearts and killing the person as verified by autopsy.


http://naturalcandidacleansing.com/candidapicturesoftheorgans.html

Mike

 
lekkerromig,

Ja, reuma/artritis/jicht zijn allemaal gerelateerd aan een te hoge glucosespiegel en een slechte doorbloeding. Misschien dat je nu dit artikel van mij in een ander licht gaat zien...

Mike

 
Quote:
Het verbaast me niets .

Hij is een echte suiker junk en ik krijg hem er ook niet van af .


Waarom ben ik niet verbaasd door deze informatie? In de links in mijn vorige post wordt de suggestie gewekt dat het de candida was die leidde tot het hartfalen van deze patienten. Nee, het was de VOEDING van de candida, dezelfde voeding die jouw man dagelijks blijft toedienen aan complete kolonieen.

Mike

 
Mike,

ja dat lijkt me nu idd logisch dat reuma/artrose in hetzelfde plaatje past en het lichaam het kraakbeen aanvreet omdat het in de suikerverbranding blijft hangen. Als ik dan zo'n defect gen heb overgeërfd (eiwitglycatie?) dan zit ik misschien al heel m'n leven in een geforceerde suikerverbranding?

 
Dit is geen genetische factor, maar een omgevingsfactor en is dus beheersbaar. De genen volgen, ze leiden niet. Er kunnen geen evolutionaire mutaties hebben plaatsgevonden in hooguit 100 jaar tijd, wel hebben we ons inwendige milieu binnen een eeuw letterlijk weten te verzieken.

Mike

 
Quote:
Een van de belangrijkste voedingsstoffen is zuurstof. Gebrekkige zuurstoftoevoer schept een anaeroob milieu waar schimmels en bepaalde bacterien zich prettig voelen. Deze zullen zich vervolgens tegoed doen aan de overtollige glucose en gif- en afvalstoffen in het vervuilde bloed in de extremiteiten en in aantal groeien. Dit kan leiden tot regelrechte kolonisatie van deze lokaties. Het lichaam heeft dan nog maar 1 mechanisme achter de hand dat ook te maken heeft met doorstroming en dat is lymfevloeistof. Deze verzamelt zich rondom de geinfecteerde lokaties en is gevuld met witte bloedlichaampjes, waaronder zeer krachtige macrofagen die hun uiterste best zullen doen de balans weer te herstellen.


Mike, betekent dit dan dat ze beter kan stoppen met de vochtafdrijvende thee en over kan gaan aan de zuurstof?

 
Ik wist al dat genen volgen, maar ik dacht dat je in één generatie tijd wel al beschadigde genen kon overerven, ook al kunnen ze weer hersteld worden door de juiste voeding. Waarom heb ik anders al spataderen gekregen tijdens mijn tienerjaren? En ik weet zeker dat er anderen zijn die veel meer suikers aten dan ik en hier toch geen last van hadden..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.759
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan