Vitiligo

G

Guest

Guest
Actief nieuw lid zullen jullie vast denken... :lol:

De reden dat ik nog niets doe met H2O2 is dat mijn vader Vitiligo heeft en ik het een en ander las over het voorkomen van grote hoeveelheden h2o2 in de aangedane cellen. Ook kan ik me een grote fles h2o2 herinneren waarvan ik altijd dacht dat mijn vader er iets mee deed en daardoor vitiligo kreeg.

Nou las ik al meerdere keren het materiaal over H2O2 hier maar mijn concentratie is laatste paar jaar echt niet geweldig en ik kom niet erg ver. Ik zou zo kort en simpel mogelijk willen lezen waarom het niet zo kan zijn dat als je h2o2 drinkt of op je huid gebruikt je vitiligo kan krijgen. Heeft iemand zin om dat uit te leggen? Lang en ingewikkeld kan ook, dan kauw ik er een paar dagen op. :D Dank alvast!

 
Een stukje uit een schrijven van Mike over H2O2:
Quote:
H2O2 geen 'vrije radicaal' is en ook geen 'antioxidant', maar een BOUWSTEEN die 'afgebrokkelde' structuren weer kan heropbouwen. H2O2 bevordert REGENERATIE omdat het zowel de waterstofmoleculen ondersteunt als de zuurstofmoleculen. Een gebrek aan H2O2 (water en zuurstof) is DEGENERATIE. Dat is dus je veroudering, maar ook je littekenweefsel! Er is bijv. bekend dat brandwonden volledig kunnen helen met ozon. Ook is bekend dat brandwonden succesvol behandeld kunnen worden met Manuka-honing (in Engeland officieel erkend als medicijn!). Drie keer raden waarom? Jullie mogen nooit meer raden: omdat Manuka-honing bijzonder rijk is aan waterstofperoxide!



Hier het hele stuk.

Ik lees op de patiëntenverenigingssite van vitiligo dat het o.a. behandeld wordt met corticosteroïden, die worden meestal ingezet bij ontstekingsziektes.

Voor je vader is het belangrijk dat hij veel verzadigde vetten tot zich gaat nemen en meer zuurstof in zijn lijf aan gaat brengen.

d.m.v. jawel, H2O2. Hij moet zijn immuunsysteem versterken door goede voeding.

En hij zou zijn bijnieren aan kunnen pakken.

Als je 35% H2O2 over je handen krijgt worden ze inderdaad wit en het gaat 'branden' maar dat trekt na korte tijd weg.

het wordt opgenomen door je huid. Het blijft niet wit zoals bij deze ziekte.

@Catalina,

je hoeft niet bang te zijn voor H2O2, het brengt je juist veel goeds.

Alle ziektes zijn een tekort aan zuurstof in je systeem. Waarvan kanker het hoogste zuurstoftekort is van alle ziektes.

Door zuurstof in je systeem aan te brengen (d.m.v. H2O2 of ozontherapie) hef je het zuurstoftekort op en wordt je terug gezond.

Uiteraard ondersteund door de juiste voedingsstoffen.

 
Trouwens de zoveelste patiënten vereniging, die niets wezenlijks bijdraagt aan genezing.

Allemaal lotgenoten bij elkaar die niet wijzer gemaakt worden, dat ze goede voeding tot zich moeten nemen en alle 'chemische' rommel in de supermarkt moeten laten.

Dank aan onze overheid.

 
Maar bij Vitiligo is er juist een hoge concentratie h2o2 aanwezig in de aangedaane cellen. Waarom wordt het dan niet elders in het lichaam gebruikt waar het nodig is maar gaat het in het weefsel zitten?

 
Ik had ook ergens gelezen dat kinderen met Down syndroom teveel H2O2 produceren...

"...But where there is too much SOD produced, the body overproduces hydrogen peroxide, which builds up in the cells, and breaks down further into more free radicals. When there aren't enough antioxidant enzymes to detoxify this H2O2, the dietary antioxidants we take in as food must finish the job.

.."


Maar misschien is het teveel aan H2o2 in die cellen het gevolg van een ander probleem en niet de H2O2 zelf, ik weet het niet, maar ik vraag me toch ook af of je een teveel kunt hebben aan H2O2?

Of is dit een beetje te vergelijken met mensen die meer cholesterol aanmaken om de boel te verhelpen en hoge cholesterol dan als de boosdoener wordt afgedaan ipv een ander onderliggend probleem?

 
Als er sprake is van veel H2O2-productie bij mensen met vitiligo en Down, dan doet het lichaam dit inderdaad om te proberen het zuurstoftekort weg te werken. Rondom kankercellen wordt ook veel H2O2 aangetroffen. Net als bij cholesterol krijgen vervolgens de brandweermannen de schuld van de brand. Waterstofperoxide zou als 'vrije radicaal' juist de kanker veroorzaken! Iets belachelijkers heb ik nog nooit gehoord!

Mike

 
Ik heb 2 jaar geleden een prive-vraag gekregen over vitiligo en die persoon vervolgens dit toegemaild:

Quote:
Ik heb vitiligo opgezocht en weet inmiddels dat het beschouwd wordt als een 'autoimmuun'aandoening die o.a. wordt behandeld met corticosteroiden. Ook de gevoeligheid voor zonlicht is interessante informatie, want dat heeft o.a. met de bijnieren te maken. Zo dadelijk hieronder mijn theorie over het ontstaan van de aandoening en wat eraan te doen is. Allereerst iets over de benaming 'autoimmuun'. Dit suggereert dat het lichaam een beetje dommig is en maar lukraak zichzelf te pas en te onpas aanvalt, resulterend in allerlei 'autoimmuun'aandoeningen als bijv. reuma, schildklieraandoeningen en bijv. MS, om er maar een paar van velen te noemen.

De vraag is natuurlijk: WAAROM vindt zo'n krachtige immuunreactie plaats? 9 van de 10 keer komt zo'n overactief immuunsysteem als reactie op LICHAAMSVREEMDE stoffen die zich in de celweefsels opslaan (als het lichaam stoffen binnenkrijgt die het niet kan verwerken omdat ze nieuw zijn en dus geen onderdeel uitmaken van onze evolutie van miljoenen jaren, heeft het geen keus dan deze stoffen ergens op te slaan, meestal in vetten, slijmvliezen of weefsels).

Waar komen die lichaamsvreemde stoffen vandaan? Een gedeelte kan zijn vervuiling in de lucht of bijv. in je werkomgeving (bepaalde chemicalien waar je mee in aanraking komt, defectieve filters in de airco op je werk, maar ook in je auto of in je huis). M.a.w. het kan van alles zijn wat je inademt waar je systeem niet op is ingesteld. Een tweede reden is wat je INNEEMT, bijv. verkeerde voeding, chemicalien in ons drinkwater en in 'hygienische' producten en synthetische medicatie, die door het lichaam als gifstoffen zullen worden gezien maar die niet door de centrale ontgiftingsorganen, de lever en nieren, voldoende ontgift kunnen worden.

Een derde reden kan zijn zwakte van de bijnieren, wat dan samenhangt of verergerd wordt door de eerste twee redenen. De bijnieren zijn twee kleine organen bovenop je nieren (vandaar de naam) die zo klein zijn als een druif maar een superbelangrijke functie hebben, nl. jou beschermen voor stressoren. ALLES kan voor de bijnieren een stressfactor zijn, varierend van chemicalien die je via inademing of voedsel en dranken binnenkrijgt, stimulerende voeding en dranken (suiker!!!), negatieve gedachtes (psychologische stress), etc. Kortom, opnieuw alles waar je veelvuldig en langdurig aan blootgesteld wordt en evolutionair niet op ingesteld bent. Bovendien kunnen een of beide ouders dit al gehad hebben en dus bijnierzwakte als erfelijke factor hebben doorgegeven (en wie weet hadden zij het weer van hun ouders). Bijnieruitputting is een regelrechte epidemie in onze stress/adrenaline-samenleving vol met stimulerende middelen en dus heb ik er een ebook over geschreven dat ik heb bijgesloten. Je zult jezelf en anderen hier zeker in herkennen!

OK, nu dus mijn theorie. Je klacht doet sterk denken aan mensen die zgn. 'zonneallergieen' hebben. Dit is natuurlijk je reinste kolder! De zon is de brenger van alle leven op aarde, inclusief de mensheid. Je denkt toch niet werkelijk dat de oermens door de steppes heen trok, niezend van de 'hooikoorts' met een zonnebril op en waarbij menigeen de andere kant niet haalde door de huidkanker die die enge en schadelijke zon veroorzaakt? M.a.w. dit zijn MODERNE aandoeningen, 'welvaartsziektes' zeiden wij vroeger. Dit kan alleen maar betekenen dat er moderne veranderingen in ons eet- en leefpatroon aan ten grondslag kunnen liggen. De medische wetenschap weet vaak niet de oorzaak van deze aandoeningen, zo ook met vitiligo, omdat ze met 2 belangrijke dingen geen rekening houden: voedingsfactoren en hormonale factoren.

Een zonneallergie heeft te maken met voedingstekorten. De huid is dan simpelweg te zwak en te dun om zich goed genoeg tegen de zon te kunnen beschermen. Dit wordt VERERGERD door zonnebrandcreme! Behalve dat het de huid verhindert om kostbare UV-straling op te nemen, die overigens d.m.v. CHOLESTEROL worden omgezet in bruikbare en zeer noodzakelijke vit. D (een hormoon, geen vitamine!), bevatten zonnebrandcremes allerlei schadelijke en zelfs kankerverwekkende chemische toevoegingen. De huid is het grootste orgaan van het lichaam en alles wat je op de huid smeert komt via de porien in je bloed terecht. Een zwakke staat van de huid (en dat heb jij, anders zouden huidcellen niet afsterven bij jou, vooral onder invloed van zonlicht) heeft dus te maken met voedingstekorten en vervuild bloed. Behalve de zonnebrandcremes dien je dan dus ook zeer kritisch te gaan kijken naar al je badkamerproducten. Je zult zien dat er aluminium in de deodorant zit, sodiumlaurylsulfaat in je shampoo en tandpasta, fluoride en mogelijk ook zoetmiddelen ala aspartaam of sorbitol in je tandpasta, parabenen en synthetische parfums in deze en andere huidproducten (OOK die 'lekkere' geurtjes die je gebruikt als aftershave, parfum etc.!).. Al deze stoffen zijn kankerverwekkend en grijpen rechtstreeks in op de hormonen (met name de schildklier en bijnieren) en je zenuwstelsel en hersenwerking!

En ik begin nog maar. De voeding en dranken die er dagelijks bij je in gaan zijn een minstens zo belangrijke bron van vervuiling en verzwakking. Onze overheid maakt ons al bang voor de zon en vertelt ons kankerverwekkende en schadelijke zonnebrandcreme te gebruiken, maar tot overmaat van ramp bevelen ze ook een semi-vegetarisch voedingpatroon aan dat hoofdzakelijk op granen en weinig dierlijke (verzadigde) vetten is gebaseerd. En dus begin jij de dag met boterhammen (granen = koolhydraten = suikers) met plantaardige boter (geloof het of niet maar deze boter is slechts 1 molecuul verwijderd van plastic!) en jam (vruchtensuikers = suiker, plus natuurlijk de toegevoegde suiker). De meeste mensen drinken daar nog een kop bloedsuikerverhogende koffie bij, vaak ook nog met suiker erin. Dat is dus suiker, suiker en nog eens suiker. Waar je de dag mee begint, daarmee zet je de toon voor de komende 10 uur! Je begint dus met een instabiele bloedsuikerspiegel, waardoor je lichaam constant een hongergevoel afgeeft en je gaat 'grazen' gedurende de dag (suikers/koolhydraten geven nl. kortstondige energie en verbranden heel snel) en je gevaarlijke bloedsuikerschommelingen ervaart, waarbij de bloedsuikerspiegel stijgt na koolhydraatrijke maaltijden en bloedsuikerverhogende dranken (ik noemde net al koffie, maar nu weet je ook waarom zoveel mensen honger krijgen als ze alcohol drinken en het daarom ook verstandig is om voorafgaand aan of tijdens alcoholconsumptie te eten) en vervolgens daalt omdat de alvleesklier insuline produceert om de bloedsuikerspiegel weer te laten dalen.

Dat is jouw begin van de dag! Bovendien bevatten de boterhammen zeer waarschijnlijk 'plantaardige vetten', evenals je 'boter', en zitten ze boordevol ontstekingsbevorderende omega-6 vetzuren, een typisch verschijnsel van de 'gezonde' granen en graanproducten. Daarnaast worden deze omega-6 vetten heel snel ranzig door oxidatie (contact met zuurstof) als ze niet snel verwerkt worden tot een voedingsproduct (granen worden langdurig in silo's opgeslagen), waardoor ze gaan schimmelen. De kans is dus aanwezig dat je via je 'gezonde' boterham (of misschien de muesli van je vrouw) ook schimmelresten binnenkrijgt. De vetten die gebruikt worden voor zowel de boterham als de boter zijn volledig kapotverhitte plantaardige vetten die behalve ranzig (extreme verhitting oxideert de vetten) nu ook kankerverwekkend zijn omdat ze ver over hun verbrandingspunt zitten. Tenslotte zijn deze 'voedingsmiddelen' ook allemaal nog in mineraalarme, uitgeputte (verzuurde) bodem geteeld, boordevol synthetische kunstmest en giftige bestrijdingsmiddelen. Ook hier krijg je allemaal restjes van binnen. Geen wonder dus dat we allemaal van die rare 'autoimmuun'ziektes krijgen! Zie je nu wat ik bedoel met een immuunreactie van je lichaam op stoffen waar het evolutionair niet op is ingesteld?

Gedurende de dag wordt het er niet beter op. Een aantal koppen koffie (boordevol bestrijdingsmiddelen), met een beetje pech in plastic bekertjes gedronken, waardoor de hitte ervoor zorgt dat de weekmakers in het plastic gassen afgeven die meteen onderdeel uitmaken van de warme drank, nog enkele boterhammen met ofwel zoet beleg (nog meer suikers!) ofwel hartig beleg (kaas of vlees, een betere keus omdat ze bloedsuikerstabiliserende verzadigde vetten bevatten maar helaas ook weer boordevol bestrijdingsmiddelen, omega-6 vetten vanwege de granen die de dieren gevoerd krijgen, hormonen en antibiotica, waar we allemaal resten van in onze voeding van meekrijgen. En dan is er nog het avondeten dat gebakken of gebraden wordt in zonnebloem- of maisolie die zo bewerkt is dat-ie minimaal 10 jaar meegaat op het schap van de supermarkt (als de bacterien en schimmels het niet aanraken is het geen voedsel!) waardoor het meer op een benzineraffinageproduct lijkt dan een voedselproduct. Denk hierbij opnieuw aan extreme verhitting waardoor je de olie opnieuw ruimschoots over zijn verbrandingspunt heen tilt, kankerverwekkende oplosmiddelen als hexaan, olie die hierdoor ranzig wordt door oxidatie en ontgeurd moet worden en kleurstoffen om het er weer 'natuurlijk' uit te laten zien (hetzelfde gebeurt met plantaardige boter). De vetten die ontstaan door dergelijke chemie heten transvetten, het zijn door de mens gecreeerde verzadigde vetten die gemaakt worden van onverzadigde plantaardige vetten. Zo maak je dus een vloeibaar, plantaardig vet smeerbaar als 'boter', iets wat de verzadigde vetten in melk van nature doen als je ze karnt.

Dat zijn dus de vetten van je ontbijt, je lunch en je avondeten, ze zijn allemaal ranzig en kankerverwekkend! Dan eet je 's avonds nog met bestrijdingsmiddelen en kunstmest geteelde groente, misschien wat veel te zoet 'gezond' fruit (suikers!) tussendoor, vlees van zieke dieren die geen natuurlijk voer en zonlicht krijgen, boordevol groeihormonen en antibiotica. En wij vragen ons af hoe het kan dat bijna 1 op de 2 mensen kanker krijgt, waarom we zoveel diabetes hebben en waarom er zoveel autoimmuunziektes zijn! En dat is alleen nog maar het voedsel. Daarnaast hebben we ook nog een volkomen barbaarse 'geneeskunde' die hun middeleeuwse methodes verhult met ingewikkelde terminologie en dure apparatuur (waar wij voor betalen d.m.v. de 'gezondheidszorg', oftewel ziektezorg). Zij pompen je vol met volkomen lichaamsvreemde en schadelijke 'medicijnen', giftige chemische en synthetische stoffen dus, op basis van volkomen verkeerde theorieen over cholesterol en verzadigd vet, twee voedingsstoffen die nl. wel degelijk al vele miljoenen jaren deel uitmaken van onze evolutie. Wellicht is er weinig tijd of zin in koken en koop je kant- en klaarmaaltijden boordevol geur-, kleur- en smaakstoffen, waaronder het zeer giftige zoetmiddel aspartaam (of vergelijkbare kunstmatige zuurstoffen) en smaakversterker (E621) die beiden ingrijpen op je zenuwstelsel en hersenwerking. Tot overmaat van ramp worden we ook nog tot calorietellende neuroten gemaakt die zichzefl alles wat echt lekker is (en gezond!) zoals roomboter, eieren en andere voedingsmiddelen die rijk zijn aan verzadigd vet en cholesterol moeten onthouden uit angst voor hart- en vaatziekte. We krijgen niets dan koolhydraatrijke voeding binnen die onze bloedsuiker- en hormoonspiegel ernstig ontregelt en we moeten daarnaast ook nog veel bewegen zodat we de weinige energie die we binnenkrijgen ook weer verbranden.Uithongering en uitputting dus.

Vraag je je nu nog steeds af waarom zoveel mensen 'nooit iets hebben' en dan toch ineens dood neervallen aan een hersen- of hartinfarct of ineens volledig uitgezaaide kanker krijgen? Vraag je je nog steeds af waarom mensen allergieen krijgen voor de natuur, zoals hooikoorts of een zonneallergie? Vraag je je nu nog steeds af waarom jij een huidziekte hebt die ook te maken heeft met overgevoeligheid voor zonlicht? Er vinden in jouw lichaam voortdurend ontstekingsreacties plaats. Het lichaam probeert van ziektekiemen en gifstoffen af te komen d.m.v. warmteprocessen. Daarom zweten we (en ruikt zweet zo vies, dat zijn bacterien die je ruikt!), daarom krijgen we koorts, daarom krijgen we ontstekingen. Niet elke ontsteking voel je in de vorm van pijn, de meeste ontstekingen voel je zelfs helemaal niet. Door voedingstekorten in de huidcellen (kennelijk slaat je lichaam daar de rommel op) sterven deze voortdurend af en vindt er onvoldoende celvernieuwing plaats (heropbouw). Die roze plekken, dat is jonge huid. Je lichaam streeft dus wel degelijk naar heropbouw en is NIET suicidaal (dat is wel wat de term 'autoimmuun' suggereert). Er is echter meer afbraak dan opbouw door ontstekingsprocessen en een imuunsysteem dat wanhopig probeert zich van rommel te bevrijden. Jij helpt je lichaam daar niet bij, dat kan alleen maar structureel als je je complete eet- en leefpatroon herziet, zeker omdat jij overduidelijk zeer gevoelig reageert op schadelijke stoffen.

Ik raad jou het Atkins-dieet aan waarbij je minimaal 20 gram koolhydraten nuttigt en je spijsvertering dwingt te gaan draaien op eiwitten en vetten, vooral dierlijke. Als je dat niet volhoudt kun je de hoeveelheid koolhydraten ook verhogen naar bijv. 50 gram. Het maximum dat je dagelijks aan koolhydraten binnen zou moeten krijgen is 100 gram. Het boek van Atkins is voor weinig hier te koop:

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/dr-atkins-dieet-revolutie/1001004001515035/index.html

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse...e-dieet-revolutie/1001004001552823/index.html

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/atkins-nieuwe-dieet-revolutie/1001004002079418/index.html

Daarnaast raad ik je een bijniersupplement aan. Je hebt nl. te weinig cortisol waardoor je bijnieren onvoldoende in staat zijn je ontstekingsprocessen te remmen. De medische wetenschap weet dit maar vertelt je dit niet. Dit is de reden waarom doktoten wel corticosteroiden uitschrijven, zoals Prednison. Er bestaan natuurlijke cortisol en andere bijnierhormonen in een dierlijke, lichaameigen variant:

http://www.vitamientjenodig.nl/Nutricology_bijnier_capsule_300_mg_75_veggie_caps.htm

Verder raad ik je de ouderwetse levertraan, boordevol vit. A en D in de juiste vorm en verhoudingen (beiden zeer goed voor de huid!) en ontstekingsremmende omega-3 aan. Hier is een hele goede met een prettige kaneelsmaak:

http://www.vitavie.nl/webshop/Visol...n_geheugen/Blue_Ice_Fermented_CLO_Kaneel.html

Daarnaast raad ik je aan om Keltisch zeezout te kopen:

http://www.finefoodshop.nl/product.php?productid=16220&cat=278&page=1

Doe hiervan 1/3e in een glazen pot of fles en vul af met 2/3e water. Flink schudden. Je zult zien dat er zoutkristallen op de bodem overblijven omdat het water verzadigd is. Doe 1 theelepel van dit zout water in een glas met water en drink dit 's ochtends op gelijk na het wakker worden en drink 's avonds voor het naar bed gaan nog zo'n glas. Deze zoutwateroplossing is ook uitwendig aan te brengen op je huid om deze te mineraliseren.

Tenslotte nog het zuurstofverhaal. Dit heeft ook veel met structurele celverstikking te maken. Ga maar na, je huidcellen zouden niet afsterven als ze genoeg zuurstof zouden hebben.Je kunt hier foodgrade 35% waterstofperoxide bestellen:

www.unlimitedhealth.nl/shop/waterstofperoxide-food-grade-p-552.html


Mike

 
Quote:
Medicine has no clue what causes Vitiligo, but instead blames it on genetics as usual. It has more to do with genetic expression relative to a simple cell salt deficiency – not a defect per se. Once the deficiency is satisfied with one of the twelve Schussler cell salts, Kali Sulph (Potassium sulphate), someone diagnosed early on can arrest and reverse the loss of pigmentation.

The biochemic skin conditioner and tissue oxygenator, Kali Sulph assists in speeding up the metabolism and supporting the function of the respiratory system. Conditions the skin, hair and nails. Kali Sulph assists Ferrum Phos in the internal oxygenation of the body. Used in alternation with Ferrum Phos at the onset of colds it can prevent it taking hold. It should be used after Ferrum Phos and Kali Mur to clear the last stage of infection if there is yellow-greenish mucous. It is a specific for all chronic, persistent conditions.


Quote:
Vitiligo is reversed using a common biochemic cell salt Kali Sulph, however, an EFT session using a technique known as the Movie Technique also has equal success with reversing the disorder.


Quote:
Applying Tepezcohuite topically over the de-pigmented patches and then using DMSO to draw the healing nutrients deep into the dermis where the color forming cells are rebounding accelerates the precess even faster.



http://veritascures.wordpress.com/category/treatments-therapies/

 
https://www.voedingsgeneeskunde.nl/node/655
Quote:
Hoge dosis vitamine D als medicijn tegen vitiligo en psoriasis

Extra vitamine D kan het ziekteverloop van auto-immuunziekten afremmen. Een (open label) studie behaalde resultaat bij 9/9 patiënten met psoriasis en 14/16 patiënten met vitiligo (25 tot 75 % repigmentatie) dankzij 30.000 I.E. vitamine D per dag gedurende zes maanden. De deelnemers van de studie kregen ook het advies om een laagcalciumdieet te volgen en om voor een vochtinname van 2,5 liter te zorgen.


 
Ik zag het laatst bij een meisje uit de klas van mijn dochter. Zij is pas zeven.

 
Quote:
De therapie zou grotendeels gericht moeten zijn tegen de auto-antilichamen. Auto-antilichamen zijn lichamen die schade toebrengen aan de eigen functionele weefsels. Deze zijn terug te dringen met een protease-mix. Zo'n protease-mix bestaat uit proteasen, amylasen en lipasen die terug te vinden zijn in plantaardige enzymen van ananas (bromelain) en papaja (papaine) - en dierlijke enzymen (o.a. alvleesklier (pancreatin)). Deze geneeskrachtige enzymen worden in onze maag beschermd d.m.v. een speciale coatinglaag (enteric coated capsules) die maagzuur-resistent is, waardoor de werking van het middel optimaal wordt.

http://www.scienceforlife.eu/agenda.htm

 
Op youtube zag ik een filmpje van een negroide man die last kreeg van vitiligo en die zegt dat deze ziekte volgens hem een schimmel betreft: hij is niet de eerste die dit zegt. Door bepaalde middelen te gebruiken (hij zei niet welke), ging de vitiligo naar zijn zeggen bij hem weg. Er zijn meer mensen die iets dergelijks beweren: dat zij de vitiligo wegkrijgen door candida tegen te gaan.

Op psychisch niveau is het volgende bekend: uit het gedachtengoed van dr. Ryke Geerd Hamer: de Germaanse Geneeskunde:
een brutaal scheidingsconflict in het post-sensorische hersenschors-centrum met een manchetvormige vitiligo aan de hals en aan beide polsen. Vitiligo is een ulceratie van de onderzijde van de buitenste platenepitheel-huid en toont zich als witte vlekken op de huid (pigment-afbouw). Hetconflict is altijd een brutaal-lelijk scheidingsconflict. https://nl.scribd.com/doc/124759064/37/Hersentumor#page=126 p. 164
 
Interessant om de term 'ulceratie' te lezen in deze context. Dorien, jij bent hier lang genoeg actief om te weten dat vitiligo in mijn optiek een vorm van albinisme is a.g.v. melaninetekort. Dit betekent dat wij blanken allemaal 'vitiligo' hebben als je accepteert dat we albino's zijn. Vitiligo is een nieuwe naam voor wat melaatsheid heette in de bijbel. Deze ziekte gaat altijd met zweren gepaard, ulceratie dus.

Mike
 
hoi Mike, ja melaninetekort. Maar kennelijk is het ook een kwestie van meer of minder zowel bij blanken of bij donkerdere huidtypen in geval van vitiligo. En de witte vlekken bij vitiligo (dus pigmenthuidskleurverschil op de huid van 1 mens) zijn kennelijk ook te genezen en er liggen mogelijk ook specifieke psychische conflicten ten grondslag aan in elk geval vitiligo: in dit geval wordt het door Ryke Geerd Hamer geduid als een scheidingsconflict. Ik heb een tijdje stoombaden genomen met ozon. Toen ging mijn huid pas echt ontsteken. Dit wordt vaker beschreven. Mijn huid ging dingen eruit gooien? Gevolg nadat de huid weer dicht ging: witte vlekken aldaar! Vroeger heb ik op die armen met name ook veel last gehad van eczeem en rijkelijk gesmeerd met cortisonenzalf aldaar overigens.
 
Heb jij ook vitiligo dan?

Ik neem aan van wel Mike.
Als ik voor een uvb-lamp zit, dan zie ik dat mijn huid veel verschillende vlekken vertoont zowiezo, maar dat zie je pas dan, zie dit youtubefilmpje . Plus die vlekken waarover ik je net vertel op mijn armen nu: maar die lijken nu weer weg te trekken nu de zon erover heen schijnt of door iets anders?
Ik sprak mijn vriendin die onder die kleine witte vlekjes zit die vaker aan ouderdom geweten worden.
Het is niet het type vitiligo van de grote lappen pigmentloosheid waar ik het hier nu over heb: ik heb het nu even over de kleinere ronde vlekjes.
Mijn vriendin veronderstelt bij zichzelf ook dat het ouderdom is.
Tja ouderdom... Die ken ik al langer!
Ik herinner me van mijn (toen al wat oudere) vader dat hij die vlekjes ook wel had, dus het zal vaker bij ouderen ook voorkomen dat zij van die vlekjes hebben.
Tja als je het vanuit de theorie van Hamer bekijkt dan hebben ouderen ook meer kans op onopgeloste psychologische conflicten dan de jongeren.
Een vorige behandelaar van mij zei ook -in overeenstemming met wat vaker beweerd wordt- dat die witte vlekken een schimmel zijn.
 
Witte vlekjes
Zie je plots kleine witte vlekjes opduiken op schenen en/of schouders, dan heb je in een mooi woord te maken met "idiopathische guttate hypomelanosis". Deze vlekjes onstaan bij de oudere huid door blootstelling aan de zon, en komen vooral voor bij dames met een lichtere huid. Ze richten geen schade aan, maar je kan er jammer genoeg ook niet veel aan doen om ze minder zichtbaar te maken. Veranderen ze van kleur of vorm, dan raadpleeg je best een dermatoloog. http://www.goedgevoel.be/gg/nl/883/...merken-die-je-helaas-krijgt-vanaf-je-40.dhtml

 
Zolang ik weet heb ik op mijn rug drie witte plekjes zo groot als een 2 euro munt.
Onlangs ben ik teruggekomen van vakantie. Mijn onderbenen zijn lichtelijk gebruind en de talloze witte puntjes waar hierboven over gesproken wordt zijn mij opgevallen.

Op dit moment lees ik het boek van Sally Pacholok, Is het misschien B12-tekort?
Vitiligo wordt daarin opgenoemd als aanwijzing en symptoom van B12-tekort.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.820
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan