vitamine k2

lekkerromig, volgens mij krijg je vit K2 alleen maar binnen door het eten van vlees of drinken van rauwe melk. Omdat een koe de vit k kan omzetten naar k2 ( zoiets )

 
ja ik heb nu ook gelezen dat het meestal in dierlijk voedsel of gefermenteerd voedsel zit.

hier een lijstje van een artikel over vitamine K2

Foods high in vitamin K2

Natto

Hard cheese

Soft cheese

Egg yolk

Butter

Chicken liver

Salami

Chicken breast

Ground beef

 
Hier nog een interessant artikel over K2 supplementie : http://iturl.nl/snwg6V

 
als je goed wapf eet

heeft je pasgeborene dan ook geen vit k shot nodig

en de vit k druppels?

die hebben ze bij mij wel gehad allemaal

omdat ik wapf toen nog niet kende

vraag me af hoe dat zit

zon pasgeborene die in een keer voor 2 wkn genoeg vit k krijgt en daarna 3 mnd lang dagelijks druppels

voor de bloedstolling

 
Vit K is niet nodig mits de moeder die borstvoeding geeft dit ook voldoende binnenkrijgt!

Vit K is altijd synthetisch en dus niet goed, zeker niet voor een baby.

In de WAPF formula zit genoeg vit K in de vorm van boterolie van Green Pasture.

Dan weet je wat je moet eten als zwangere :)

 

Quote:
What You Must Know About Vitamin K - Pamela W. Smith, MD, MPH

Uploaded on Aug 6, 2009

This is a preview of What You Must Know About Vitamin K by Pamela W. Smith, MD, MPH

at the 2009 A4M Orlando Conference. Visit www.instatapes.com to purchase this lecture and many others on DiGiVision, video and slides synced. Also, visit www.worldhealth.net for the conference sponsor. Item #A4M-091W26


 
Die goede ouwe kefir! Ik heb weer nieuwe boterolie in huis, maar wat vind ik dat duur zeg. Ik doe er heel zuinig mee, dan maar meer kefir drinken.

 
Sally Fallon had het hier over toen ik haar eind januari van Schiphol afhaalde. Is inderdaad bijzonder rijk aan K2.

Mike

 
Quote:
Sally Fallon had het hier over toen ik haar eind januari van Schiphol afhaalde. Is inderdaad bijzonder rijk aan K2.


Gebruikt zij het naast de levertraan met boterolie? Volgens mij komt het wat betreft voedingswaarde overeen of zie ik dit verkeerd?

 
Ze zei dat het gehalte aan K2 in emu-olie vele malen hoger is dan in levertraan met boterolie, verreweg de beste bron van K2.

Mike

 
Quote:
Ze zei dat het gehalte aan K2 in emu-olie vele malen hoger is dan in levertraan met boterolie, verreweg de beste bron van K2.


wow!

Quote:
kippen eruit, emu's erin :mrgreen:


Ja, wel grasgevoerde :mrgreen:

 
De mens is NIET in staat om zelf vit. C en D aan te maken, dus Saskia kletst uit haar nek. En K2 is een vitamine die door fermentatie tot stand komt. Fermentatie van wat? Plantenvezels? We hebben geen dikkedarm en blindedarm groot genoeg om goed plantenvezels te fermenteren, we zijn geen achterdarmfermenteerders, zoals paarden (die ook 1 maag hebben). Klinkt theoretisch allemaal goed, net als de gedachte onder vegetariers dat onze darmen zelf vit. B12 zouden kunnen aanmaken, maar de praktijk wijst keer op keer uit dat er EXTERNE voedingsbronnen nodig zijn voor ons mensen om vit. C, D, K en B12 binnen te krijgen.

Mike

 
Quote:
De mens is NIET in staat om zelf vit. C en D aan te maken


Hallo Mike, Dat was niet het betoog van Saskia van As voor wat betreft vitamine c.

Niet de mens, maar de darmbacterie maakt volgens haar vitamine c aan (dat geldt voor haar ook voor vitamine d via de bacterie).

Sidenote: wij maken onder invloed van uvb-zonlicht toch zelf vitamine d aan of ben ik gek?

Bron: zie hier vanaf 18 min wat Saskia van As zegt over de kracht van darmbacterien: &feature=player_embedded

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.989
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan