Vitamine K2 in boterolie

D

Djeena

Guest
Goedemorgen, ik ben bezig mijn eten eens goed onder de loep te nemen. Ik neem nu extra magnesium, ik had gisteren al een vraag gesteld over E-nummers.

Ik dacht dat ik goed bezig was, gistermiddag is d.m.v. een VitaK-meter de conditie van mijn bloedvaten gemeten. Ik kom uit op 4; matig (1 /tm 6, bij de laatste moet je echt naar de dokter 🙄). Ik had gedacht minstens op 3 te zitten, dat is nog in het groen.

Ik neem o.a. de boterolie van Green Pasture, daar zit natuurlijk vitamine K2 in. Ik weet alleen niet hoeveel. Ik eet veel vlees, Remeker kaas, eieren, noem het allemaal maar op.

Volgens mij krijg ik genoeg K2 binnen door alle dierlijke producten die ik eet. Meer K2 nemen? Ik heb gelezen dat emu olie veel K2 bevat.

Iemand tips, ideeën of ervaringen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Djeena
 
Zie de strekking van mijn antwoord op je magnesiumvraag: leer 'speelser' en losser met dingen om te gaan. Het is goed om serieus bezig te zijn met je voeding, maar niet te serieus. Neem het voor 80% serieus, de overige 20% is om mee te spelen. Het is helemaal niet erg als je iets 'verkeerds' eet, vooral niet in een sociale context zoals bijv. in een restaurant. Voedsel nuttigen met anderen is misschien wel belangrijker dan de voeding zelf, het verteert ook beter in een ontspannen sfeer.

De reden waarom ik dit zeg is omdat ik uit je vragen iets geforceerds proef. En daarmee maak je je eten tot een stressbron, met als gevolg dat al die goede voedingsstoffen niet of onvoldoende worden opgenomen door je cellen. In het verleden gaf ik voedungsadvies aan mensen, ik was een soort WAPF-coach. Ik ben ermee gestopt, omdat ik teveel mislukkingen ervaarde. De reden is dat als men niet werkt aan de kwaliteit van zijn gedachten het soms compleet zinloos is om te praten over wat deze persoon in zijn/haar mond stopt.

De 80-20 regel, het werkt echt!

Mike
 
Goedemorgen Mike, dat is een interessant antwoord! Ik merk het zelf ook wel dat ik obsessief bezig ben met mijn eten, ik word er moe van. Goed dat je dat onder mijn aandacht brengt, ik ga daar zeker wat mee doen. Niet makkelijk, want het is een karaktertrek om mij ergens in vast te bijten maar loslaten is de oplossing.

Bedankt!
 
Goedemorgen, ik ben bezig mijn eten eens goed onder de loep te nemen. Ik neem nu extra magnesium, ik had gisteren al een vraag gesteld over E-nummers.

Ik dacht dat ik goed bezig was, gistermiddag is d.m.v. een VitaK-meter de conditie van mijn bloedvaten gemeten. Ik kom uit op 4; matig (1 /tm 6, bij de laatste moet je echt naar de dokter 🙄). Ik had gedacht minstens op 3 te zitten, dat is nog in het groen.

Ik neem o.a. de boterolie van Green Pasture, daar zit natuurlijk vitamine K2 in. Ik weet alleen niet hoeveel. Ik eet veel vlees, Remeker kaas, eieren, noem het allemaal maar op.

Volgens mij krijg ik genoeg K2 binnen door alle dierlijke producten die ik eet. Meer K2 nemen? Ik heb gelezen dat emu olie veel K2 bevat.

Iemand tips, ideeën of ervaringen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Djeena

Interessant, hier wat vragen en gedachten van mijn kant:
-hoe voel je je? In topvorm?
-wat zo'n meting niet aangeeft is hoe je er een jaar geleden voor stond
-misschien ben je wel van een 5 naar een 4 gegaan
-stel dat de meter ook decimalen aangeeft en je scoorde 4.1, dan voelt dat bijna als een 3 en had je minder vraagtekens gehad

Neem je de boterolie icm levertraan? Of los?
Eet je zaadolie?
 
Goedemorgen, ik ben bezig mijn eten eens goed onder de loep te nemen. Ik neem nu extra magnesium, ik had gisteren al een vraag gesteld over E-nummers.

Ik dacht dat ik goed bezig was, gistermiddag is d.m.v. een VitaK-meter de conditie van mijn bloedvaten gemeten. Ik kom uit op 4; matig (1 /tm 6, bij de laatste moet je echt naar de dokter 🙄). Ik had gedacht minstens op 3 te zitten, dat is nog in het groen.

Ik neem o.a. de boterolie van Green Pasture, daar zit natuurlijk vitamine K2 in. Ik weet alleen niet hoeveel. Ik eet veel vlees, Remeker kaas, eieren, noem het allemaal maar op.

Volgens mij krijg ik genoeg K2 binnen door alle dierlijke producten die ik eet. Meer K2 nemen? Ik heb gelezen dat emu olie veel K2 bevat.

Iemand tips, ideeën of ervaringen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Djeena
Ervaring met emu olie heb ik opgedaan en kan je vertellen dat dat voor mij heel veel heeft gedaan. Helaas is de emu olie die van goede kwaliteit is in Nederland niet meer verkrijgbaar. Je hebt het over je eten en dat klinkt goed. Is het ook vet genoeg en niet te mager vlees? Veel zelfgemaakte saus eroverheen doen met als basis boter en melk kan al veel doen. Evengoed als zo zacht mogelijk koken. ganzenvet schijnt ook veel vitamine k2 in te zitten.
 
Ervaring met emu olie heb ik opgedaan en kan je vertellen dat dat voor mij heel veel heeft gedaan. Helaas is de emu olie die van goede kwaliteit is in Nederland niet meer verkrijgbaar. Je hebt het over je eten en dat klinkt goed. Is het ook vet genoeg en niet te mager vlees? Veel zelfgemaakte saus eroverheen doen met als basis boter en melk kan al veel doen. Evengoed als zo zacht mogelijk koken. ganzenvet schijnt ook veel vitamine k2 in te zitten.

Ik heb geen verstand van emoe olie, waar op te letten enzo, maar kwam deze op Bol tegen, is het wat denk je?
 
Ervaring met emu olie heb ik opgedaan en kan je vertellen dat dat voor mij heel veel heeft gedaan. Helaas is de emu olie die van goede kwaliteit is in Nederland niet meer verkrijgbaar. Je hebt het over je eten en dat klinkt goed. Is het ook vet genoeg en niet te mager vlees? Veel zelfgemaakte saus eroverheen doen met als basis boter en melk kan al veel doen. Evengoed als zo zacht mogelijk koken. ganzenvet schijnt ook veel vitamine k2 in te zitten.
En deze dan? Die gebruik ik.
 
Ik zag het op bol niet staan maar volgens mij is dit geen echte EMU olie. Ze claimen dat het gezond is dat er een hoog gehalte linolzuur in zit. Bij mijn weten hoort dat niet thuis in echte EMU olie.


 
Denk dat dit dan de beste keuze is. Wilde ik laatst bestellen was uitverkocht helaas. Kan er geen ervaring over delen. Merk jij dat dit meer effect heeft dan levertraan en/of boterolie bij dit merk?
Dat weet ik niet want ik gebruik alleen de levertraan zonder boterolie omdat ik niet tegen boterolie (+koemelk producten) kan. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik begonnen ben met de emu, als alternatief voor de boterolie.
 
Sodeju 134 euro om op je huid te smeren? Bij vitavie hebben ze ook EMU olie voor de huid dacht ik laatst gezien te hebben. Stukken goedkoper. Net zoals shampoo en conditioner van EMU olie.

Ja bizar he die prijs. Linolzuur word ik niet blij van, ook de aluminium verpakking niet.
 
Ja bizar he die prijs. Linolzuur word ik niet blij van, ook de aluminium verpakking niet.
👍 zit ook in die van vitavie zag ik. Valt af wat mij betreft. Jammer dat de verkrijgbaarheid van goeie olie zo lastig is. Levertraan en boterolie lijkt op dit moment de beste optie.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.692
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan