Vitamine c

Jocoma

Member
Graag zou ik willen weten hoelang ongeveer blijft vitamine c ( ascorbinezuur ) in het lichaam ?

Is hier recent nog onderzoek naar gedaan ?

Haal je echt zoveel meer voordeel uit Ester C of Ascorbyl Palmitate ?



Bij voorbaat dank
 
Dank voor jullie reacties. Er zijn inderdaad vele artikelen en reclame te vinden op forums w.o. ook fatsforum. Echter een betrouwbaar onderzoek naar de werkelijke activiteit ( gemiddeld ) dat vitamine c ( ascorbinzuur ) in het lichaam blijft heb ik nog niet aan mogen treffen. Terwijl dit toch lijkt mij een essentiele vraag is....Wat ik wel vernomen heb is dat vitamine uit fruit langszamer opgenomen wordt door het lichaam omdat het verpakt zit in de vezels van het fruit. Nadeel lijkt mij wel weer dat veel fruitsoorten die vitamine c bevatten daarnaast ook fructose bevatten en die wil ik liever niet....

Ester c misschien toch langer actief in het lichaam ? of niet te vergeten Ascorbyl palmitate...of gaat het hier om een commerciele verkooptruck ?
 
Een stel regel die ik zelf zoveel mogelijk hangeer is als ik zoet neem los van de bron er altijd een bonk roomboter bij neem om die pieken op te vangen.
 
Ik neem ascorbylpalmitaat-vetoplosbare-vitamine-c

Voorheen nam ik ook

GREAT LAKES GEHYDROLYSEERD COLLAGEEN POEDER​

Mijn vraag is, of dat überhaupt nodig is dat ik extra vit. C neem.

Effect van vitamine C en zijn derivaten op collageensynthese en verknoping door normale menselijke fibroblasten​

Is het niet zo dat Vit. C al op zich goed is voor de aanmaak van collageen en als men broth eet en de huid van vette vis en de huid van kippenvleugeltjes, dat men dan al genoeg doet en extra suppletie van collageen onnodig is?

Dorothé
 
Nog een vraag over Vit. C.
Ik neem al jaren (advies hier gekregen) ProgesterAll Creme.

Nu lees ik dat de aanmaak van progesteron ook gestimuleerd kan worden door o.a. Vit. C en zink.
Ik neem dus ascorbylpalmitaat-vetoplosbare-vitamine-c en eveneens neem ik zink https://www.leefbewust.com/webwinkel/product/zinkascorbaat-100-capsules/

Mijn vraag is of ik met de progesteroncreme kan stoppen omdat ik dus extra vit.C en zink neem.

Dorothé
 
Voor wat de hormooncreme betreft, kijk even of je verschil merkt als je het een tijdje weglaat. Merk je een verslechtering, dan kun je altijd weer beginnen met smeren.

Voor wat betreft collageen, dit is echt een vergeten voedingsstof en de tekorten zijn bij menigeen ernstig, dus ik zou hier kiezen voor en-en.

Kies voor de inname van vet. C voor zowel de wateroplosbare (ascorbinezuur) als de vetoplosbare (ascorbylpalmitaat) variant.

Mike
 
Nog een vraag over Vit. C.
Ik neem al jaren (advies hier gekregen) ProgesterAll Creme.

Nu lees ik dat de aanmaak van progesteron ook gestimuleerd kan worden door o.a. Vit. C en zink.
Ik neem dus ascorbylpalmitaat-vetoplosbare-vitamine-c en eveneens neem ik zink https://www.leefbewust.com/webwinkel/product/zinkascorbaat-100-capsules/

Mijn vraag is of ik met de progesteroncreme kan stoppen omdat ik dus extra vit.C en zink neem.

Dorothé
die progester all creme ook een hele tijd gesmeerd, lang geleden, merkte 0 verschil.
 
Nee, ik merk ook niets. Ik heb wel die laboratoriumtest laten doen en dat meerdere malen en daar zag ik wel een verschil.

Dorothé
 
De nieuwsbrief van Mike Verest:

En de doseringen:
1668940615382.png
 
Ik wil niks afdoen aan de bevindingen van Linus Pauling want denk dat hij wel degelijk goede resultaten bereikte. Alleen vind ik het wel discutabel om te stellen dat natuurlijke vitamine c dan niet datzelfde effect zou kunnen hebben. Heeft de wetenschap ooit iets gepubliceerd over de werkzaamheid van natuurlijke vitamine c? Geen idee of dat te injecteren is. Als natuurlijke vitamine C langer in het lichaam blijft en beter opneembaar vraag ik me af of er echt zoveel verschil is in de kosten. Ja tuurlijk, bij een potje met capsules misschien wel ja. Hoe het ook zei, mij valt op dat de corna agenda in dit artikel wel de boventoon voert alsof deze echt is.
 
ga eens zoeken op l-posomale V. C (toetsenbod stuk)
Is met soja zover ik weet. Er bestaat ook nog de vetoplosbare variant die de bloed hersen barrière bereikt. Acerolabes poeder bevat ook quicertine welke zo aangeraden word bij mensen die de prik hebben gehad. Scheelt ook weer geld aan een extra potje.
 
Is met soja zover ik weet. Er bestaat ook nog de vetoplosbare variant die de bloed hersen barrière bereikt. Acerolabes poeder bevat ook quicertine welke zo aangeraden word bij mensen die de prik hebben gehad. Scheelt ook weer geld aan een extra potje.
kan ook me- lecetine - zonnebloem
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.292
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan