Lieve mensen,
Juist omdat ik niet geloof dat er nog een functionerende democratie is in Nederland geef ik specifiek stemadvies.
Juist als jij denkt dat stemmen geen zin heeft, raad ik je aan te stemmen op iemand die dat zichtbaar maakt, die laat zien dat dit systeem niet de democratie maar de macht dient. Ik zie het meedoen aan de verkiezingen en uitkomen voor je mening dan ook niet als capitulatie aan een systeem dat niet voor de burger werkt, maar als een voortzetting van het je blijven uitspreken.
Deze verkiezingen doen er veel mensen mee in meerdere partijen met wie ik persoonlijk wat heb. Bij BVNL, Libertaire Partij en FVD gezamenlijk staan er meer dan 10 mensen op de lijst die zich tijdens het C19-schandaal hebben uitgesproken en dat zijn blijven doen, soms met behoorlijke, persoonlijke gevolgen.
Het politieke theater en het verkiezingstoneel is de arena van de kwaadaardige elite, slechts enkelen zal het lukken om als een paard van Troje de Tweede Kamer binnen te dringen. Aangezien zelfs een meerderheid geen echte invloed heeft op het beleid of bestuur − denk aan de aangewezen burgemeester, de referenda die werden genegeerd of recentelijk de weigering moties uit te voeren of zelfs tegen de expliciete wil van de Tweede Kamer toch in te stemmen met de digitale identiteit − is de taak voor de enkeling die opkomt voor de burger en waarheid als hoogste goed heeft niet proberen het beleid te beïnvloeden, maar de macht te ontmaskeren. Door telkens vragen te stellen, gebruik te maken van het recht op informatie, door moties in te brengen waarmee het kartel kleur moet bekennen, door te interrumperen elke keer als een minister leugens verkondigt, door niet te accepteren dat het nergens over gaat, door niet mee te gaan in de polarisatie maar de ogen op de bal te houden, wordt de macht beetje bij beetje ontmaskerd. De verantwoording van een volksvertegenwoordiger is primair aan het volk en slechts in mindere mate aan een partij, laat staan aan een coalitie of consensus.
Wat ik bij de eerdergenoemde partijen nog steeds zie, is een meedoen in de mallemolen: plannen maken voor de toekomst, ideeën opperen waarmee problemen kunnen worden opgelost. Te weinig zie ik de erkenning dat die problemen juist zijn gecreëerd door een kwaadaardige elite, een elite die helemaal niet een intentie heeft om de macht te delen, of rechtvaardigheid of waarheid na te streven.
Ook de verdeel-en-heerskaart in de vorm van Israël-Palestina wordt te weinig door goed bedoelende kandidaten doorzien. Israël en Palestina zijn gebieden in Azië, piepklein en voor de economie en samenleving in Nederland geenszins belangrijk. Dit soort thema’s zijn naast een splijtzwam ook een ultieme afleiding. Geen enkel land en geen enkel volk verdient de onvoorwaardelijke steun van een Nederlandse volksvertegenwoordiger, behalve het Nederlandse volk.
Dat brengt mij bij de andere splijtzwam, één die wel relevant is voor Nederland: de omvolking, in politieke kringen het migratievraagstuk genoemd. Reeds decennia groeit de bevolking van Nederland voornamelijk, en recent zelfs vollédig door migratie. Daarmee wordt de samenleving onder druk gezet. Dat gaat niet om huidskleur of religie, dat gaat veel meer om verworvenheden en wat er in een land als de norm geldt.
Toch is het een valstrik om tegen de migrant te ageren, zoals PVV doet. De migrant is machteloos en onbeholpen, en meestal bedrogen en voorgelogen om naar Nederland te komen, het land van de gouden bergen. Eenmaal hier blijkt het een stuk minder rooskleurig en vooral uitzichtloos, wat voor nog meer spanning zorgt.
Ook is de maakbaarheid en vooral het doel van de EU om de nationale wil van de volkeren binnen de EU te breken minder haalbaar dan de kwaadaardige elite denkt, want de Marokkaanse Belg of Marokkaanse Spanjaard zijn wezenlijk anders dan de Nederlandse versie. Hetzelfde geldt voor de Turkse Nederlander, Turkse Duitser of Turkse Zweed.
Natuurlijk is er een breekpunt; de veranderingen die de Eurofielen voor ogen hebben lopen vast. Of het nu LHBTI, Oekraïne, Palestina of migratie is, het is eindig. Daarom wil de kwaadaardige elite zo snel als mogelijk de digitale agenda doorvoeren, de vlucht vooruit. Door maximale controle uit te oefenen is het aan de macht blijven weer veiliggesteld voor de komende generatie ‘topbestuurders’.
Het is daarom van belang om op iemand te stemmen die dit ziet, die deze streken doorheeft en de ogen op de bal houdt, zich niet laat afleiden en niet laat intimideren door lawfare en lastercampagnes. Ik stem dan ook op Gideon van Meijeren omdat hij (en ook Pepijn van Houwelingen) laat zien dat deze strijd volharding en doelgerichtheid vergt, en vooral niet gaat over leuke ideetjes of welke groep je aardiger vindt of vasthouden aan hoe het hoort. Mensen als Gideon doen waarvoor ze gekozen zijn: de macht bevragen en waar nodig het vuur na aan de schenen leggen, geen taboes accepteren, niet laten afschepen met platitudes en altijd macht ten diepste wantrouwen.
Wat je ook kiest, neem deze overwegingen mee. Stem met een koel hoofd en een warm hart.