Viruswaanzin/Viruswaarheid

Valt me op dat framing vaak gebruikt wordt als ze het vooral NIET over de inhoud willen hebben. Melden ze er toch iets over, maar vooral niet waar het over zou moeten gaan. Strategie: kijk hier, niet daar....
 
Steeds meer mensen om me heen deze week wijzen met de vinger naar Viruswaarheid alsof zij control opposition zijn.

Wanneer ik zeg dat juist Viruswaarheid in hun zaak het kabinet belachelijk maakt en er nu genoeg bewijzen zijn voor de leugens geloven ze het niet. Wanneer word duidelijk dat de staat Viruswaarheid expres gelijk heeft gegeven om de burger te laten geloven dat Viruswaarheid control opposition is?

Wanneer ik zeg dat Wilders control opposition is omdat hij roept dat Nederland open kan als er massaal gevaccineerd word, en daarmee een doelgroep achter zich probeert te krijgen voor de verkiezingen dan is het standpunt dat Wilders voor vrijwillige vaccinatie is.

Wilders riep in een tweet dat er geen drang of dwang achter mag zitten. Zijn woorden zeggen iets anders.
 
Aan al die mensen die zeggen dat Viruswaarheid gecontroleerde oppositie is, moet je maar vragen of zij zelf een andere oplossing weten, en ook actief bezig zijn.

Wat betreft Wilders gecontroleerde oppositie, weet ik niet. Het kan ook zijn dat hij het gewoon niet zo goed door heeft. Hoe dan ook ik stem FvD en raad iedereen aan hetzelfde te doen.
 
Bedankt colloquial. Er komt geen reactie op die vraag. Het maakt mij eerlijk gezegd niet meet uit. Het gaat ze alleen maar om eigen gelijk en ben klaar met dat traject.

Of Wilders het door heeft of niet, zou kunnen wat je zegt. Als dat zo is dan is het een domme actie van hem. Ik heb eerder de indruk dat hij de grootst getroffen groep achter zich wil krijgen. Bovendien, zoals Wilders het brengt is het alsof Corona bestaat. Geen drang zegt hij. Maar moedigt wel aan daarin met zijn woorden.

Ook ik stem op FVD. De enige partij die het wel snapt.
 
Weet je, ik bedenk mezelf net, stel dat Wilders het niet zo goed snapt, hij echt gelooft in het bestaan van Corona, wat hebben we dan aan hem als hij mee zou regeren? Wat veranderd er dan? Voor nu mag Wilders wat mij betreft naar het rijk der fabelen.
 
Een samenwerking tussen de PVV en het FvD is essentieel. Ik ben vrij zeker dat deze er komt. Hierin zal het beleid van FvD de boventoon voeren.
 
Ja wie weet is dit zo allemaal wel de bedoeling. Iets bieden voor degenen die geloven in Corona en die ook graag de deuren open willen. Zo dacht ik ook met het gezeur welke ontstaan was voor een aantal maanden terug met de groep Nanninga die nu de partij Ja hebben opgericht. Voor iedereen wat creeeren waar ieder zich goed bij voelt. Feit is wel dat de manier waarop Wilders zijn woorden uit sprak er niet zuiver uit kwam. Alsof hij pas besefte wat hij zei op het moment dat het eruit kwam. We gaan het verder wel zien allemaal. Ik wil mezelf er voorlopig even van distantiëren. Voel ook geen behoefte om welke discussie dan ook nog aan te gaan met mensen.
 
Over 3 weken is Baudet onze nieuwe Premier en is al dat Corona gedoe klaar. Wie dan nog binnen wil blijven en de regeltjes van de Jonge wil volgen is vrij om te doen wat ze goed dunken lijkt me zo.
 
Weten wie je echt kan vertrouwen qua informatie is moeilijk. Volg je gezonde verstand en onderbuik gevoel/intuïtie. Het constant bezig zijn met wie is controlled opposition haalt de aandacht weg van dat wat er echt speelt. Focus en kijk wat in jouw eigen macht ligt om iets te doen, iets te bereiken etc. En filter de info-stroom en kies bewust wie je wel en niet volgt.
 
Ene kant heb je gelijk. Maar ik denk dat het wel essentieel is om alert te zijn wie wel of niet te vertrouwen zijn. We willen niet weer criminelen in het kabinet. Men moet natuurljk wel weten waar hij of zij voor stemt.
Dat doe je niet op een paar blauwe of bruine ogen. Niet bot bedoeld maar wel essentieel lijkt me om elkaar te informeren.
 
Als toevoeging nog op bovenstaand bericht. Er is al te lang en te vaak gestemd in het verleden op basis van onderbuik gevoel. Zo zijn de idioten die nu nog de macht hebben decennia lang aan de macht gebleven met als gevolg datgene wat er nu in de wereld af speelt. Advies voor iedereen die op basis van onderbuik gevoel gaat stemmen gebruik in godsnaam je VERSTAND!!
 
Als aanvulling op bovenstaande vind ik juist dat er veel te veel met verstand gestemd is, veel te veel zijn we gemanipuleerd met “feiten” in het hoofd. Ik denk dat als je op die manier gaat stemmen en je onderbuik gevoel dwz je intuïtie negeert dat je dan jezelf je grootste tool naar wat belangrijk is ontzegt. Wel is het dat je onderbuik gevoel niet vertroebelt moet zijn door angst of boosheid, dan kan je er niks mee. Als je ontspant, ademt, voelt en je richt al je aandacht zonder oordeel op iets (in dit geval een politiek persoon of partij) dat je feilloos “weet” of het klopt. Je gevoel kan niet liegen, je verstand wel 😁
 
Geen idee waar jij ineens vandaan komt, maar vooruit. Wat versta jij onder feiten? Wat ik zie is dat we decennia lang in de maling zijn genomen op basis van zogenaamde feiten, verdraaide geloof, verdraaide wetenschap, verdraaid onderwijs en er komt alleen maar meer bij als we op basis van onderbuik gevoel blijven stemmen zonder verstand. En met mij vele anderen waarvan de schellen nu van de ogen vallen. Ik ben het niet met je eens dat stemmen op onderbuik gevoel het goede resultaat heeft geleverd gezien de omstandigheden waarin we leven. 1 van manipulatie en verdraaide waarheid.
Lijkt er eerder op dat degenen die op basis van gevoel stemmen bang zijn voor de werkelijkheid. Vertel, wat is jou beeld van werkelijkheid? Ik ben benieuwd.
 
Ik bedoel juist ook dat de “feiten” veelal leugens zijn, dat wat de “buitenwereld” ons verteld dat dit vaak niet strookt met wat we voelen maar omdat constant verteld word als waarheid dat we dit aangenomen hebben als feiten. Dat we nu inzien dat het niet klopt wil niet zeggen dat de “feiten” die we nu krijgen wel allemaal kloppen. Dat je constant je gevoel als compas moet vertrouwen. Hoe meer je je eigen weten volgt hoe sterker dat geluid word. Dan kun je alleen waarheid zien en horen. Dat gaat via je instinkt (onderbuik). Het is zeker niet zo dat ik niet op de Fvd ga stemmen mijn onderbuik zegt dat dat een goed idee is maar niet omdat ik alle “feiten” weet. Maar dit is hoe het voor mij werkt, als het bij jouw via analyse van de feiten gaat is dat ook prima. Er gaan meer wegen naar Rome
 
Dan denk ik dat we hetzelfde bedoelen. Op basis van hoe de wereld nu in elkaar zit zit strookt dat idd niet met gevoel. Ik vraag me af waarom het voor velen zo lang duurt om daarachter te komen of sommigen die er zelfs nog helemaal niet achter zijn.

Idd uiteraard weten we geen feiten van wat er in de toekomst komen gaat. Maar bij mij werkt het gewoon zo om standpunten te bekijken, hoe degene over komt, en wat ie laat zien. Daar krijg je dan een gevoel bij of diegene deugt of niet. Voorlopig is FvD wat mij betreft de winnaar en ook de enige partij die oprecht over komt.

Een mooi voorbeeld is Wilders, waarvan ik altijd vond dat hij maar wat riep. Hij heeft soms goede dingen maar er komt weinig van terecht. Ik schreef vanmiddag al ergens dat na die laatste video waar hij massaal op roept tot vaccinatie met als reden dat het land weer open kan voor mij de deur dicht doet. En het kan idd dat het onderdeel uit maakt van het idee om meerdere doelgroepen op rechtse partijen te laten stemmen. Iets wat ik eerder ook al eens heb geopperd. Maar in dit geval analyseer ik hoe hij het brengt en dat matcht dus niet met mijn gevoel. 1 keer een slipper maken kan wat mij betreft nog, 2 keer word twijfelachtig en 3 keer is exit. Want dan klopt het echt niet meer naar mijn idee. Of dat feiten zijn? Geen idee. Maakt mij ook niet uit. Degenen die op hem willen stemmen moeten dat vooral doen.

Maar ik denk dat we ongeveer hetzelfde bedoelen.
 
Volgens mij bedoelen we inderdaad hetzelfde. Waarom het zo lang duurt dat de meeste mensen wakker worden komt denk ik door angst om te kijken. Als je niet denkt te kunnen vertrouwen op je intuïtie (waarvan al heel lang word gezegd dat dat een niet betrouwbaar en zelfs een niet toedoende instrument is) dan heb je alleen je emoties nog om op te varen als je er met je verstand niet bij kan. Het gevoel van angst overheerst en is er een van verlamming. Je negeert alles, beperkt structureel je zicht en wacht tot het gevaar wijkt. Alles wat hun ertoe dwingt om op te kijken wekt boosheid of verdriet op. De meeste mensen zitten nu in deze fase. Het enige wat werkt denk ik is het tijdsconsept loslaten, dwang eraf en humor erin. Humor brengt luchtigheid en licht. 😁 in ieder geval dat is wat ik probeer en soms werkt het 🥳
 
Geen idee of dat door angst komt. Ik denk dat er voor een heel groot deel onwetendheid mee speelt. Geen besef van leugens die om hen heen gebeuren.
Wat bedoel je met tijdsconcept? Waarop gebaseerd? Ik vind het knap als mensen in staat zijn in deze periode de humor hiervan te zien.
Ik kan het niet en vind het te ernstig allemaal. Er ontgaat me ook niks. Elke dag de ambulances die he hoort. Hier de laatste weken steeds vaker. De mondkapjes, mensen die het vaccin willen nemen. Mensen die omdat ze blijven vertrouwen op een Wilders argumenten aanhalen dat FVD ook voor vaccinatie is. Overigens totaal niet vergelijkbaar met het vaccin waar Wilders voor pleit. Dit had betrekking op de griepprik opnemen in arbeidsvoorwaarden van zorg medewerkers.

Het stemmen straks. Ouderen die per post moeten stemmen met alle gevolgen van dien. Gewoon alles wat steeds erger word. Mensen die overlijden. Waar moeten we de humor van in zien?
 
Nog ff over die ambulances. Je hoort ze echt alleen overdag. Soms denk ik, ze zijn leeg. Ze rijden maar gewoon zonder dat er iemand aan de beademing word gelegd om maar vooral de indruk te wekken dat Corona bestaat. Dit is wat ik dan maar hoop want dat scheelt weer een moord op een mens.

In de avond tijdens de avondklok. Nog nooit een ambulance gehoord. Hier niet in elk geval. Ze maken ons dus wijs dat de incubatietijd waar ze zoveel waarde aan hechten ook nog eens alleen overdag kan gebeuren.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.330
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan