Vingernagels geribbeld en witte vlekken

G

Guest

Guest
Vroeger waren mn vingernagels mooi/normaal, maar de laatste jaren zijn ze ze er steeds slechter gaan uitzien:

-steeds dikkere ribbels (in de lengte) m.n. op de duimnagels

-witte vlekken, op alle nagels

(toen ik voorheen doorzichtige nagellak opdeed trokken deze witte vlekken binnen n week weg maar kwamen daarna even hard weer terug).

Ik heb al gehoord: zink tekort, calcium tekort etc. maar met zink bijslikken wordt het niet beter.

Iemand een helder antwoord?

 
Gebrekkige opname van mineralen. Voorwaarde voor een goede mineraalopname is een goede vetopname, want vetten maken mineraalopname mogelijk. Via WAPF heb je ongetwijfeld je vetinname verhoogd, maar daarmee is de opname ervan nog niet een automatisch feit.

Daarnaast is voldoende maagzuur verantwoordelijk voor een goede mineraalopname. Maagzuur hebben we voor de vertering van eiwitten. Via WAPF heb je ongetwijfeld ook je eiwitopname verhoogd, maar daarmee is evenmin de opname ervan een automatisch feit.

Zo kan het dus dat je door dit eetpatroon er slechter aan toe kunt zijn dan voorheen. De lever en de bijnieren moeten topprioriteit krijgen, waarmee je automatisch uitkomt op iets wat nl. verder gaat dan fysieke voeding alleen, nl. emoties en stress.

Mike

 
Mike, dank je, helder verhaal. Ik weet niet wat ik da nog meer kan doen. Sinds 1,5 jr. is mn leven heel klein en op mezelf gericht, om mn gezondheid en innerlijke rust te bevorderen. De tijd zal het vertellen.

Quote:
Daarnaast is voldoende maagzuur verantwoordelijk voor een goede mineraalopname. Maagzuur hebben we voor de vertering van eiwitten. Via WAPF heb je ongetwijfeld ook je eiwitopname verhoogd, maar daarmee is evenmin de opname ervan een automatisch feit.


Ik merk vaak dat als ik eiwitten heb gegeten een hongergevoel blijf houden/ of snel weer honger heb en me hypo voel.

Ik neem iedere dag appelazijn, kan ik meer doen voor betere opname?

 
Quote:
kan ik meer doen voor betere opname


Hoi Benjo,

ik heb het probleem ook van geribbelde nagels en witte puntjes op nagels.

Mijn manier van het zoveel mogelijk proberen te ondersteunen:

voetenbadjes om de dag.

ik doe er 2 eetlepels keltisch zout in en een glas melk.

om de 4 dagen ozoneer ik het voetenbadje eerst ook nog 20 min.

daarnaast: veel andere gefermenteerde / enzymrijke producten eten en vaker kleinere hapjes eten (dan is het makkelijker verteren).

Je hebt naast eiwitten ook vet en koolhydraten nodig voor een verzadigingsgevoel.

 
Quote:
Te weinig maagzuur heeft m.i. te maken met 3 factoren (in geen specifieke volgorde):

- Een lage consumptie van chloride in voeding in de vorm van (het juiste) zout en zoutrijke voedingsmiddelen zoals bijv. selderij, dat niet voor niets het voorvoegsel 'sel' heeft gekregen. Zout is onze enige bron van chloride. Maagzuur is hydrochloridezuur, vloeibare chloor dus. We noemen dit niet voor niets ZOUTzuur.

- Een hoge inname van bewerkt voedsel dat te weinig verteringscapaciteit vereist, omdat de moleculen al nagenoeg kapot verhit zijn, waardoor deze min of meer direct in het bloed terechtkomen. Vaak zijn dit bewerkte koolhydraten die niet voor niets 'snelle suikers' worden genoemd. Hierdoor wordt de spijsvertering niet 'getraind' en wordt deze 'lui'.

- Voortdurende stress, waardoor het lichaam geen prioriteit geeft aan voedselvertering.

Je weet dus wat je te doen staat:

- Eet meer zout, Keltisch zeezout welteverstaan. Drink het ook als een Sole.

- Train je spijsvertering door bewerkte koolhydraten te vermijden en je uitsluitend te beperken tot (in geringe mate) complexe koolhydraten, maar vooral het accent te leggen op dierlijke vetten en eiwitten van de beste kwaliteit die je maar kunt vinden. Dit vereist meer spijsverteringscapaciteit en je lichaam zal er dus meer maagzuur voor moeten aanmaken om dit mogelijk te maken. Let erop dat vetten helpen om eiwitten te verteren. Eet dus meer vet dan eiwitten.

- Verminder je stressniveau. Ga op zoek naar je passie, iets waarin je jezelf helemaal kan verliezen en geen besef van tijd en ruimte hebt. Het gaat erom dat de energie uit je hoofd naar beneden stroomt, naar de 'onderbuik'.

Mike


 
Benjo,

Uit je voorsteltopic blijkt wel dat je een stressjunkie bent geweest. Stress kan op allerlei organen slaan, maar zeer zeker ook op de lever en bijnieren.

Zoals ik al eerder ergens anders schreef is het mijn ervaring dat die personen die het moeizaamst helen onder chronische stress staan. Het is voor jou een tweede natuur geworden en ik denk niet dat jij eigenlijk wel weet wat/hoe het is om geen stress re hebben.

Jij bent hier niet uniek in, menigeen hier kan je de handen schudden en het is tekenend voor de samenleving, de cultuur en de wereld die wij met z'n allen hebben geschapen. Toch zul je hierin je eigen weg moeten gaan vinden. Die weg verloopt via je passie.

Is er iets waar je jezelf helemaal in kwijt kunt raken, iets waarvoor ze je midden in de nacht wakker mogen maken, iets waardoor je alle besef van tijd en ruimte verliest? Ga dat doen, want dat haalt je uit je denken! En nee, ik heb het niet over die typische adrenaline-uitspattingen.

Je gedachtes kunnen je ergste vijand zijn, dus doe regelmatig iets dat instinctief en intuitief goed voelt en verlies jezelf daar regelmatig volledig in! Dat is ook wat ze bedoelen met een 'uitlaatklep', anders blijf je gevangen zitten in je eigen hoofd.

Mike

 
@ Benjo

Ik heb zelf een tijd lang appelazijn gebruikt. Bij mij resulteerde dat in tanden die wat doorzichtig werden. Ik had het idee dat het bij mij juist zorgde voor demineralisatie van tanden en botten. Het kan zijn omdat ik toen niet veel vetten gebruikte dat het daarmee te maken had bij mij. In elk geval misschien iets wat ook voor jou kan gelden.

 
Asaya en Benjo:

Asaya: je snijdt een belangrijk punt aan.

Ik kreeg zelfs last van flinke tanderosie van zure producten en h202 in korte tijd.

Dat krijg je natuurlijk als je mineralen zo slecht opneemt en daarvoor at ik niet zoveel zure dingen.

Om te ontgiften/mijn maag te ondersteunen ging ik veel citroen en zure dranken gebruiken.

Die zure en/of gefermenteerde producten heeft je maag natuurlijk nodig.

Wat dan te doen?

Ik heb daar het volgende op gevonden; ik drink veel vloeibare dingen via een rietje.

Yoghurt wordt gelukkig veel vloeibaarder als je het eerst door een blender haalt.

Ook kwark doe ik eerst door de blender, maar dan met een yoghurtdrank als acidophilus of met karnemelk erbij.

 
@ lievergezond, thanks voor de tip, ik drink nu de mix van water met appelazijn, honing en H2O2 ook met n rietje. Maar waarom ook yoghurt met n rietje, breekt dit ook je tanden af?

 
Hoi Benjo, alles wat zuur is breekt je tanden af als ze niet sterk zijn.

Omdat ik veel zure dranken drink gaat alles wat zuur is bij mij door een rietje.

Yoghurt en kwark gaat echter bij mij niet zo door een rietje, dus vandaar de blender.

 
mijn tandarts zei als je zure dingen op hebt, je mond goed spoelen met water of melk en niet gelijk gaan poetsten dan wordt je mond weer neutraal

 
Quote:
Groeven in de nagels en brokkelige nagels en haaruitval, kan bestreden worden met MSM.

Helpt bij mijn vriendin goed.

Als het op is en ik het niet op tijd heb besteld, begint het gedonder weer hebben we laatst ontdekt.



http://www.lymenet.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=7205&start=10

Quote:
Lengthwise grooves or ridges may indicate a kidney disorder [...]

"[...] cut off the supply of blood to the extremities."

...going off of gluten is slowly removing the vertical ridges in my fingernails.

Ridges can signify a possible infection such as the flu.



http://www.normanallan.com/Med/askdr/finger.html
Quote:
- Beau's lines

- Poor diet

- B-vitamin deficiencies

- Damage to the nails

- Cuticle damage

- Excessive alcohol intake

http://thumbfixa.tripod.com/


Over MSM:
Quote:
It's important to note that if you're allergic to sulfa drugs, you may also have trouble with MSM. .Aside from that, MSM is extremely non-toxic. So far no one has found an upper limit at which point it causes toxic effects. This fact makes it an ideal form of sulfur supplementation, as the sulfur-containing amino acids methionine and cysteine can both cause toxic symptoms at large doses.



en:
Quote:
MSM is also highly concentrated in aloe vera, so you can use natural aloe vera products to increase your intake of MSM in its natural form.



http://articles.mercola.com/sites/a...eral-in-your-body-are-you-getting-enough.aspx

 
@ lievergezond, dank je wel vor de info, m.n. het filmpje van doctor Oz idd. en het klopt ik heb trage schildklier (en dus hormonale disbalans) :)

 
Witte vlekken komt uit mijn ervaring waarschijnlijk door het stoten van de nagels. De witte vlekken zijn in dit geval een soort blauwe plekken.

Een tijdje terug had ik een bijbaan waarin ik veel lichamelijk bezig was, het stoten van je nagels was ondanks handschoenen onvermijdelijk.

Na het stoppen van deze bijbaan groeiden de witte vlekjes uit mijn nagels en zijn zo goed als verdwenen.

De bijbaan was overigens ook erg stressvol.

Zijn er ook rietjes te koop van een natuurlijk materiaal, zo ja weet iemand waar deze te koop zijn? Van dat plastic waarvan de rietjes gemaakt zijn krijg ik direct tandvleesontstekingen. RVS rietjes zijn i.v.m. zware metalen en het zuur dat je erdoor drinkt natuurlijk ook geen optie.

 
hiero ook een beschadigde rechtermiddenvingernagel.

Eigenlijk sinds ik een tijdje WP eet,heb ik daarna een rare nagel gekregen. Nu is deze nagel al zo, meer dan een jaar.

Over de lengte van de nagel een diepte groef van zo'n halve cm breed en in het verlengde daarvan net voorbij de nagelriem zit er een bult/blaas en is iets rood eromheen met vocht erin. Soms gaat de blaas stuk (door stoten denk ik) Dan is het even wat platter, maar na een paar dagen herstelt zich dat weer en ontstaat er weer een "gave" blaas :?:

De nagel is ook wat dunner bij het knipgedeelte en vertoont dus een behoorlijke golf.

Herkent iemand dit en enig idee hoe dit kan?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan