Vingernagels geribbeld en witte vlekken

Quote:
Zijn er ook rietjes te koop van een natuurlijk materiaal


Vroeger werden ze gemaakt van een riet stengel. Ik heb een keer in de jaren negentig zo'n rietje gehad in Tsjechië. Volgens mijn moeder zagen de rietjes in Nederland er ook zo uit toen zij jong was. Maar ik heb ze nooit meer gezien ook niet in Tsjechië.

 
ik heb even op de site gekeken, maar het lijkt mij stug dat ze van gmo mais zijn bij een biowinkel. Green Jump heeft ze ook en ze hebben er siliconenrietjes. Deze zijn groter en dus perfect om bv snel je bitterzout weg te werken of je smoothie mee te drinken.

 
Quote:
Vroeger werden ze gemaakt van een riet stengel. Ik heb een keer in de jaren negentig zo'n rietje gehad in Tsjechië. Volgens mijn moeder zagen de rietjes in Nederland er ook zo uit toen zij jong was. Maar ik heb ze nooit meer gezien ook niet in Tsjechië.



Dien je ze dan te maken van 'afgestorven' riet of levend riet? Ga binnenkort wel eens een poging wagen door dorre rietstengels uit te koken (of maak ik de cellulose dan kapot en gaat de stevigheid eraan?).

 
Ik word inderdaad ook niet blij van maïs. Overigens ook niet van siliconen, wat tegenwoordig veel gebruikt wordt. Het is dan weer een relatief 'nieuw' product maar zo veilig is het volgens mij helemaal niet. Dat idee over riet vind ik wel wat.

 
Quote:
Dien je ze dan te maken van 'afgestorven' riet of levend riet? Ga binnenkort wel eens een poging wagen door dorre rietstengels uit te koken (of maak ik de cellulose dan kapot en gaat de stevigheid eraan?).


Dat weet ik niet, maar koken is denk ik niet een goed idee. Ze stonden daar in een bakje zo als er in Nederland ook rietjes staan op een plaats waar je iets te drinken kan kopen. Ik heb het rietje toen in het flesje gedaan en er steeds uit gedronken tijdens het wandelen. Aan het eind was hij wel kapot, er liep een scheur over de lengte het waren ook echt weg gooi rietjes. Hij was net zo dun en groot als een gewoon standaard plastic rietje. Of hij gemaakt is van riet dat op dat moment afgestorven was weet ik niet. Ze werden daar toen nog wel duidelijk nog op iets grotere gemaakt al zag je verder wel allemaal plastic rietjes. Ik denk niet dat het nodig is om ze uit te koken als ze in een schone sloot hebben gestaan. er heeft aan de binnen kant nooit viezigheid kunnen komen.

Ik zie nu pas hierboven iets staan over bamboe rietjes.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.071
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan