Verzoek om adresjes voor rauwe melk

Mooi filmpje over de boer van Farmshop de Oorsprong:

https://vimeo.com/198808782

Zeker voor Mike om even te bekijken, want hij zegt het wel heel mooi allemaal!



"Ik heb nog nooit, nog nooit, een worm een kunstmestkorrel zien eten."

 
Er is in Etten Leur een boer die bio rauwe melk verkoopt en gebruik maakt van Keltische zeezout (Hillekens hoeve).
Betreft a2a2 melk. Ziet en smaakt verder allemaal goed.

Zie website:De koeien eten in de zomer vooral weidegras en in de winter krijgen zij kuilgras wat aangevuld wordt met biologisch krachtvoer. Daarnaast krijgen alle dieren dagelijks Keltisch zeezout voor de mineralen. https://www.hillekenshoeve.nl/ons-bedrijf/weidegang/

Nog iemand die hier ervaring mee heeft?

 
Van de site www.voedingisgezondheid.nl

Matthijs de Haan uit Ingen is de eerste Weston Price boer: De koeien krijgen Keltisch zeezout en lopen dag en nacht buiten, ze eten gras, kruiden, klaver ,hooi,volgens de gedachtegang van Weston Price.

Bedankt voor de Melk tip, ziet er goed uit en staat inmiddels vermeld op de Storelocator van de WestonPrice pagina nederland.


Is er iemand die nog een goed melkadresje weet dicht in de buurt van Renesse,zeeland?
 
Net een antwoord terug gehad van de boer, zeker een blijver dus. Zie:

Ons bedrijf is biologisch gecertificeerd. Dat betekent dat alles biolgisch is.
Dus de koeien eten bio-gras van ons eigen land en nog wat biologisch krachtvoer. Dit krachtvoer is gedroogde grasklaver van eigen land wat tot brokjes is geperst.
Biologisch betekent dat je GEEN kunstmest en bestrijdingsmiddelen mag gebruiken. Ook hormonen zijn uit den boze. En vaccineren doen we evenmin.

Ik hoop hiermee je vragen te hebben beantwoord. En je bent uiteraard welkom voor onze melk!
 
Is er iemand die nog een goed melkadresje weet dicht in de buurt van Renesse,zeeland?

Ik heb inmiddels een adres gevonden namelijk in Burgh-Haamstede staat een (biologische) melktap.
 
Weten de Friezen op dit forum adressen waar rauwe melk van 100% grasgevoerde koeien gehaald kan worden?

Ik ben bekend met:
Brandsma's Pleats - Bolsward
Deinum - Sondel

Waddenhoeve is geen Demeter meer, maar terug naar biologisch.

Voorkeur voor omgeving Bolsward - Harlingen - Sneek - Franeker - Workum. Beetje die hoek. Sondel is voor mij 45 minuten rijden. Erg ver voor 2x in de week melk tappen.

Help Wanted!
 
Weten de Friezen op dit forum adressen waar rauwe melk van 100% grasgevoerde koeien gehaald kan worden?

Ik ben bekend met:
Brandsma's Pleats - Bolsward
Deinum - Sondel

Waddenhoeve is geen Demeter meer, maar terug naar biologisch.

Voorkeur voor omgeving Bolsward - Harlingen - Sneek - Franeker - Workum. Beetje die hoek. Sondel is voor mij 45 minuten rijden. Erg ver voor 2x in de week melk tappen.

Help Wanted!
Ik heb een wappie vriendin in het buitenland zal morgen voor je vragen, ze exporteert redelijk wat producten naar Nederland uit Friesland🤣🤣🤣
 
Bovenstaande is Eem bio-dynamisch bedrijf in Eenigrnburg maar dmv zuivelhuisjes die ze in de dorpen in de omgeving hebben staan zijn er dus op meerdere plekken verkooppunten. Kun je gewoon je producten pakken en opschrijven wat je meeneemt. Wordt 1 keer per maand afgeschreven.
 
Hoi Lia,

Bij Friesland is de Waddenhoeve / Harlingen nog vermeld.
Helaas zijn deze niet bereikbaar [mij lukt het in ieder geval al jaren niet meer], hebben geen tap meer en zijn terug naar biologisch [demeter is vervallen].

Ik wilde je nog mailen, maar zo kan het ook 😁
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.346
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan