Verzoek om adresjes voor rauwe melk

Bij boerderijwinkel "de moestuin" in ijselmuiden wordt kefir verkocht van rauwpower. De rest vd de spullen is er niet (allemaal) biologisch, meeste is wel lokaal geproduceerd.
 
Ik heb even het een en ander toegevoegd aan de 'rauwe melk' adresjes pagina:
Doe er je voordeel mee.

Bakkeveen, Friesland.
Bergschenhoek, Zuid-Holland
Boerakker, Groningen
Buggenum, Limburg
Geesteren, Gelderland
Heerde, Gelderland
Heeze, Noord-Brabant
Hillegom, Zuid-Holland
Hoogmade, Zuid-Holland
IJsselstein, Utrecht
Oerlo, Noord-Brabant
Terhole, Zeeland
Uden, Noord-Brabant
Velsen-Zuid, Noord-Holland
Wouterswoude, Friesland
Zeewolde, Flevoland
Zoeterwoude, Zuid-Holland
Lavre, Portugal

Kijk op onze site
 
Rauwe melk van waterbuffels in Oldemarkt, Overijssel.
Ze stonden al op onze 'goed vlees' pagina maar verkopen dus ook rauwe melk.
Kijk op onze site

Lia
 
Hoi Lia, de Waterbuffelfarm (lekker en zacht vlees!) verkoopt buffelmelkproducten, rauwe melk volgens mij alleen op verzoek. Dit neemt Carina dan op bestelling voor je mee als ze elders de melk haalt voor de bereiding van yoghurt, etc.

De buffelmelk heeft een bijzondere smaak. Heel zacht en vol, niet te vergelijken met koemelk.
 
Hoi Jupiter,

Dat klopt, dat ze de rauwe melk alleen op bestelling verkopen. Ik zag het later in de mail staan en heb het alsnog aangepast op de site.

Maar hoe bedoel je als ze elders de melk haalt? Is het dan niet van hun eigen buffels?

Lia
 
Maar hoe bedoel je als ze elders de melk haalt? Is het dan niet van hun eigen buffels?

Klopt! Ze laten de stiertjes grazen en verkopen na 1,5 jaar het vlees.
 
Ik ben onlangs verhuisd naar florida (voor een jaar), en hier mag je net als in nederland geen rauwe melk verkopen in de winkel. Maar ze hebben hier iets slims op bedachT, ze verkopen het als "pet food", "not for human consumption". Maar iedereen weet dat het gewoon voor mensen is. Zou dit in Nederland ook geen optie zijn? Geen idee hoe het met de wet in nederland zit..
 
Melktap in de Purmer, Noord-Holland bestaat niet meer, kan van de lijst.

Tevens m'n eerste post :)
 
Nieuw adresje: Melktap van de familie Hoek-Neihof aan de Kemperweg 17 in Markelo (Elsen).

Gisteravond met de boer gesproken. Al eerder een paar keer melk gehaald. Erg lekkere melk. Niet officieel bio maar in het kort komt het er op neer dat het hij gewoon boert op de ouderwetse manier. Ik zou zeggen, zoveel mogelijk bio, maar gangbaar als het niet anders kan.

Momenteel krijgen de koeien wel een beetje mais naast voornamelijk kuilgras. Wanneer de koeien naar buiten gaan moeten ze het doen met alleen maar gras, krijgen niets bijgevoerd (wellicht wat brok bij het melken). Het gaat om MRIJ koeien. Zomers lopen ze dag en nacht buiten.

Ik vroeg hem of hij nog problemen had met fosfaat-overschot: "nee hoor, ik heb zelfs een tekort! :)"

Antibiotica? Alleen als het moet.

Er zijn koeien bij die al erg oud zijn, hij had vorig jaar net een koe weggedaan die 13 jaar oud was.

Gras bevat veel kruiden.

Heb tevens de melktest gedaan. Ik heb 1 liter melk 4 weken buiten de koelkast gehouden. Melk bederft niet. Blijft kaasachtig/zuur ruiken.
 
In Zeeuws Vlaanderen vlak bij de Belgische grens (voor de Belgen onder ons) heb ik heerlijke romige rauwe melk gevonden, ik zie de koeien (geen Holsteiners) buiten staan, maar weet verder (nog)niet veel van hun dieet. Ook kun je er (als ik ze niet net allemaal heb gekocht, dus de komende drie weken ff niet?) fantastische eieren krijgen
Adres: Heilleweg 15, Heille. Het is een kleine boerderij en er is een mini camping bij.
 
Ik heb even het een en ander toegevoegd aan de ‘rauwe melk’ adresjes pagina:
Doe er je voordeel mee.

Bakkeveen, Friesland.
Bergschenhoek, Zuid-Holland
Boerakker, Groningen
Buggenum, Limburg
Geesteren, Gelderland
Heerde, Gelderland
Heeze, Noord-Brabant
Hillegom, Zuid-Holland
Hoogmade, Zuid-Holland
IJsselstein, Utrecht
Oerlo, Noord-Brabant
Terhole, Zeeland
Uden, Noord-Brabant
Velsen-Zuid, Noord-Holland
Wouterswoude, Friesland
Zeewolde, Flevoland
Zoeterwoude, Zuid-Holland
Lavre, Portugal

In Heerde verkopen ze naast vlees en melk nu ook karnemelk en rauwmelkse roomboter.
 
@Poekie
"Wijthmen ‘t Ecoloar André en Tonny Mulder"
Die zitten niet meer in Wijthmen en hebben een andere naam:
www.rawmilkcompany.nl/melkenhoning
 
Uitgeest

Farmshop de Oorsprong

De boer is zelf enorm vooruitstrevend bezig. De analyse van de grond waarop de koeien grazen wordt elk jaar gedaan en de uitslag is boven gemiddeld te noemen. De boer is zelf ook bezig met maanstanden, energetische wetten, dynamiek van micro-organisme in de grond, de zeldzame kruiden die groeien op zijn weiland etc.

De mest van de koeien heeft een pH van 7+. Dit houdt in dat de koeien enorm mineraal rijk voedsel krijgen. Geen anti-biotica o.i.d. Het ruikt wel naar mest, maar het stinkt zeker niet. Hele gezonde milde geur. Ik heb deze mest zelf in mijn voortuin liggen, en ik ruik er niets van.

De kaas van de melk is ook buitengewoon van verschillende kenmerken. Zelfs in de "belegen" kaas komen al snel kristallen voor. De kaas is ook veel zwaarder dan normaal en veel meer geel dan normaal. Kaaskenner Betty Koster, kaaskenner van L'Amuse, is uiterst te spreken over deze bijzondere kaas: zij wil deze promoten.

Al met al, heel blij dat deze boer bij mij om de hoek zijn melk verkoopt!
 
Re: Uitgeest

Farmshop de Oorsprong

Citaat: "De boer is zelf enorm vooruitstrevend bezig. De analyse van de grond waarop de koeien grazen wordt elk jaar gedaan en de uitslag is boven gemiddeld te noemen. De boer is zelf ook bezig met maanstanden, energetische wetten, dynamiek van micro-organisme in de grond, de zeldzame kruiden die groeien op zijn weiland etc."

Ik kom hier ook al een tijd en ben zo ontzettend blij met deze boerderij! De melk is heerlijk en de boer (Patrick) is inderdaad heel goed bezig. Maakt zijn eigen medicijnen als de koeien wat mankeren, geen antibiotica inderdaad. De koeien zien er zo gezond uit, als ik kom (meestal eind van de middag als ze weer op stal staan) ga ik altijd even bij ze kijken. Het is een grote stal en ze mogen zelf weten of ze naar buiten gaan of binnen willen blijven. Er liggen gigantisch uitgestrekte weilanden omheen. Als ze het 's zomers te warm vinden gaan ze lekker naar binnen. Patrick wil ook een soort terras voor ze gaan maken zodat ze 's winters, overkapt, toch in de zon kunnen liggen als die naar binnen schijnt.
Patrick weet vreselijk veel van de gezondheidseffecten van de melk en wilde vroeger eigenlijk medicijnen gaan studeren. Maar het is toch boer geworden gelukkig, en op die manier draagt hij alsnog bij aan ons aller gezondheid.
 
Toegevoegd op de rauwe melklijst op onze website:

Abcoude - Utrecht
Spijkerboor - Noord-Holland
Onnen - Groningen
Genderen - Noord-Brabant
Giessenburg - Zuid-Holland
Broekland - Overijssel
Markelo - Overijssel
Groningen - Groningen
Lembeke - België

gewijzigd:
’t Ecoloar in ‘Raw Milk Company’, tevens adres aangepast naar Lutte.

Doe er je voordeel mee.

Een verzoek: zouden jullie als je hier een nieuw adresje neer zet het aan mij door willen mailen. Doordat we veel reizen heb ik geen gelegenheid/tijd meer om op het forum te kijken. We zijn nu even thuis, dus ben ik het een en ander aan het lezen.

Dus graag even mailen: voedingisgezondheid (at) gmail (punt) com

Lia
 
yep, wat trouwens nog leuker is, we krijgen steeds meer verzoeken rechtstreeks van boeren om op de melk lijst te komen. Toppie, we hebben zo al een heel bestand.

Ik ben niet actief op het forum maar wel bezig met 'voeding en gezondheid', het blijft ons bezig houden.

We reizen nu door Mexico, maar daar is het bijzonder moeilijk om aan goede voeding te komen. In de supermarkten vind je helemaal geen biologische producten. Dus als we goede voeding vinden slaan we direct in en maken stoofpotten en soep. Dus tot nu toe 'fietsen' we er aardig doorheen. In Amerika en Canada is het geen probleem, daar heb je de Wholefoods winkels, die geheel biologisch zijn en goede producten verkopen, blij, blij.

Lia
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.861
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan