Verborgen reflux/koemelkallergie bij baby

Ik lees voor mijn werk al genoeg artikelen, ik ga er hier niet ook nog eens aan beginnen. 1 blik op de bron en ik heb al gegeten en gedronken om heel eerlijk te zijn.

1 blik op jouw posts en ik heb al gegeten en gedronken...

En borstvoeding is geen wondermiddel, er zijn zelfs bewijzen dat de afweerstoffen van moedermelk helemaal niet in het bloed van de baby terecht komen. En dat alle voordelen die er aan op worden gehangen overgewaardeerd.

Zucht. Diepe, diepe zucht. Praten over 'bewijzen' en het geven van deze bewijzen zijn twee verschillende dingen. Maar jij doet niet aan bronnen, dat was al duidelijk. We moeten je maar op je woord geloven, want jij hebt er immers voor gestudeerd.

Mike jij bent toch de beheerder?

Klopt. Nou en?

Ik zag trouwens dat er een klacht lag vanuit de weston price foundation. Ik zal me eens gaan inlezen. Interessante case.

Je kunt me niets meer maken, ik heb me losgekoppeld van de WAPF maar hang het gedachtgeod nog steeds aan. Dit is overigens een verkapt dreigement. Even met gelijke munt terugbetalen: ga vooral zo door, dan ban ik je van dit forum en hebben we weer een betweter minder.

Mike

Zij is niet echt met WAPF bezig Mike! Zie ook mijn eerdere bericht waarin ze in het andere topic jou wijst op je aandoening. Via omwegen. en nu hier weer iets schrijven wat gevonden is over jou. de persoon is niet geïnteresseerd in dit forum, maar in jou. en wel om je te treiteren of wat ook heb ik de indruk.

Dat wil ik dan bij deze even ontkrachten. Want het gaat me geenszins om Mike. Maar laten we wel wezen: hij valt niet echt te ontlopen hier.

Laten we on topic gaan.

Ik ga weer even in de lurk stand.
Mijn oprechte excuses voor de onrust die ik met mij meebracht. Ik heb vaker deze neiging :-)

Ps: het is topsport zo'n forum. Ik zit al de hele middag aan het mijn laptop vast gezogen. Hoe doen jullie dit?

Mijn oprechte excuses voor de onrust die ik met mij meebracht. Ik heb vaker deze neiging

Dat komt omdat je zo betweterig bent. Dit forum is om van te leren, dus hopelijk heb je nu ook een les geleerd die je elders ook van pas komt, nl. een flink toontje lager zingen en leren luisteren naar anderen. Excuses aanvaard. Van mij hoef je niet in lurk-stand, gewoon een respectvolle dialoog willen aangaan is voldoende.

Mike

En borstvoeding is geen wondermiddel, er zijn zelfs bewijzen dat de afweerstoffen van moedermelk helemaal niet in het bloed van de baby terecht komen. En dat alle voordelen die er aan op worden gehangen overgewaardeerd worden.

Flessenvoeding is verrijkt en de stoffen die er teveel in zitten zijn eruit gehaald.
Ja meid ik lees slecht he, je verkoopt nogal wat lariekoek hier mbt borstvoeding en andere onderwerpen en dan ga je zeggen dat het aan mij ligt.

E nummers zijn de vijand niet. Een bord voor je kop en niet open staan voor de rechterdeur in plaats van steeds die linkerdeur te nemen, dat is de vijand.
Het is hier communicatief eenrichtingsverkeer en dat maakt per definitie dat ik de hele inhoud niet leuk meer vind om te lezen.

Eerst de boel opstoken met je betweterigheid, Mike aanvallen en dan in de slachtofferrol kruipen. Ik zou zeggen dat is feministisch gedrag pur sang.

Bedankt voor jullie reacties. Hierbij even een late update.

Hoewel er vast mensen zullen zijn die positieve ervaringen met de WAPF formule hebben, durfde ik het niet aan om mijn dochter rauwe koemelk te geven. Ik heb het dus gehouden bij kunstmatige zuigelingenvoeding.

Met de ranitidine zijn wij gelukkig vrij snel weer gestopt. Nadat wij overgingen op Nutrilon pepti, waarbij de eiwitten verknipt zijn, waren de krampjes en omhoogkomend maagzuur heel snel verdwenen. Na een provocatietest toch weer overgestapt naar normale biologische zuigelingenvoeding, waar ze ook goed op reageert.

De biobim geitenmelk van ekoplaza bevat maltodextrine, volgens mij is dat een suiker en ik heb geen idee waarom sommigen dit toevoegen aan zuigelingenvoeding. Ik gebruik zelf hipp combiotic op basis van koemelk en de ingrediënten bevallen mij heel erg. Hoewel er al probiotica inzitten, geef ik haar extra probiotica. De colustrum is een goede tip die ik in overweging zal nemen!

Dochterlief is nu 6,5 maanden oud, rolt nog niet zelfstandig en zit nog niet rechtop. De rapley/kleintjesmethode spreekt mij wel aan. Dit houdt kort gezegd in dat je hele stukken voedsel geeft, die zij zelf oppakken, voelen, bestuderen, naar hun mond toe bewegen, proeven, eten etc. Heel anders dan het GAPS dieet in zijn stappenplan noemt. Volgens dat stappenschema zou zij na de zevende week moeten stoppen met flesvoeding als er geen borstvoeding wordt gegeven. Waarom is dat en kennen jullie ouders die hiervoor gekozen hebben? Tot nu toe hebben wij broccoli, wortel en komkommer in vuistgrote stukken aangeboden. Ze heeft er alles meegedaan behalve eten haha :) Ik kijk nog even hoe het zich omwikkeld maar ben altijd geïnteresseerd in andere zienswijzen!

Ik ben idd ook erg voor de rapley methode. Zo hebben wij het met onze kinderen inderdaad ook gedaan.
Half jaar uitsluitend borstvoeding en daarna middels Rapley. Stefan Kleintjes heeft hier nog eens een lezing gegeven volgens mij.

@NewMamma:
Jammer dat je je hebt laten bang maken, maar wel te begrijpen.
Maltodextrine is goedkoop, dat is de voornaamste reden dat het gebruikt wordt, verder vermijden als mogelijk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Maltodextrine

Waarom geen flesvoeding met GAPS?
www.gapsdieet.nl/gapsdieet/uw-baby-en-gaps/
Ik weet dit niet zeker, maar ik denk dat GAPS ervan uitgaat dat er flesvoeding gegeven wordt die uit een winkel komt. Die flesvoedingen zijn altijd minderwaardig dan vers en vaak zelfs schadelijk. (borstvoeding is wel vers)

Je moet vooral doen wat je zelf goed lijkt en waar je achter kunt staan.
Zoveel mensen zoveel adviezen, per land kunnen de adviezen ook nog eens erg verschillend zijn. Iedereen kijkt er weer vanuit een andere invalshoek naar.

Wij pureren het eten voor onze kleine in de blender.
Gebruiken enkel biologische groente en fruit (aardappelen rijst) en vermijden gluten in het eerste jaar.
Zo geven we Biobim Rijst & Boekweit Pap, ipv pap gemaakt van tarwe.
Dat is vooral onze eigen visie, de richtlijn raad aan om vroeg met brood te beginnen ook al is daar geen goede onderbouwing voor. Onderstaande links geven daar wat meer informatie over.

p.s. Gluten is een eiwit, aangezien je schrijft dat je kindje nu speciale flesvoeding krijgt ivm de eiwitten, is het wellicht goed om de gluten extra in de gaten te houden.

https://ikbenglutenvrij.nl/kinderen-met-coeliakie-hebben-meestal-nog-geen-klachten/
https://www.lumc.nl/over-het-lumc/n...y-vroeg-gluten-geven-voorkomt-coeliakie-niet/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.586
Leden
8.684
Nieuwste lid
GoudMienJong
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan