Verbeterpunten Weston Price Dag

Ufo

New member
Ook ik heb afgelopen zaterdag 11 februari met plezier de Weston Price Dag bijgewoond.

Een groot compliment voor de organisatie dat deze dag zonder entree geld kon worden bezocht, en er waren boeiende sprekers. Het boek is ook werkelijk prachtig geworden!!

Niet om iets of iemand af te kraken wil ik toch een paar punten opmerken die m.i voor verbetering vatbaar zijn om een volgende Weston Price Dag nòg geslaagder te maken.

Misschien hebben jullie ook wel van dat soort punten, en als we die hier verzamelen, kan de organisatie daar wellicht voordeel mee doen.

Hieronder dus een aantal punten die mij zijn opgevallen:

1)Bij binnenkomst in het gebouw was het enorm zoeken naar de juiste zaal. Er stond niets aangegeven. Moest eerst bij de receptie gaan vragen waar ik moest zijn. Die verwezen mij naar boven. Toen ik het grootste deel van de bovenverdieping gezien had, maar de zaal nog steeds niet kon vinden, moest ik opnieuw personeel van het restaurant raadplegen. Iemand heeft me toen naar de zaal gebracht.

Mijn idee: Een paar A4-tjes met een dikke pijl en de vermelding Weston Price Dag, hadden her en der opgehangen kunnen worden om de route aan te geven. Kosten: nihil.

2)Ik miste posters of flyers met een programmavermelding.

3)Het scherm had zo te zien nog wel een stukje hoger geplaatst kunnen worden. Daar was niet zo heel veel ruimte voor, misschien 30 centimeter of zo, maar als dat scherm dat stukje hoger geplaatst was, hadden de mensen achter in de zaal, ook de ondertiteling van de filmpjes kunnen lezen.

4)Het geluid was niet best. Soms te zacht, soms te hard, soms met een irritante stoortoon erdoorheen. Kwam een beetje amateuristisch over. Heb ondanks dat alles toch wel kunnen volgen, maar het lijkt me zeker voor verbetering vatbaar.

5)Jammer dat er geen catering was, met wat gezonde betaalbare hapjes. Gelukkig had ik zelf wat zuurdesembrood bij me, maar helaas te weinig want ik had een behoorlijk honger gevoel die middag. Daar hielpen die blokjes kaas, die zo klein waren dat ik ze in mijn holle kies kon stoppen, echt niet tegen.

6)In de eerste pauze heb ik een kwartier in de rij staan wachten op een slokje rauwe melk, en in de tweede pauze heb ik een kwartier staan wachten op een slokje Kefir.

Reden van die wachttijd was dat de schenker met iedere proever een gesprek wilde voeren, of andersom natuurlijk. Dat laatste lijkt me meer aannemelijk. Mensen wilden natuurlijk van die boer alles weten over rauwe melk en kefir.

Mijn idee: dat schenken en praten zou beter los van elkaar kunnen plaatsvinden.

Misschien dat die boer, een volgende keer voor dat schenken zijn kinderen of een vrijwilliger kan meenemen. Dan hoeven mensen niet de halve pauze te staan wachten om een slokje te mogen proeven.

7)Jammer dat er geen prijskaartjes bij de boeken lagen. Ik ga echt niet voor elk boek vragen wat het kost... Dan maar niet.

Commercieel idee: Een prijskaart bij elke stapel boeken, met daarop vermeldt, de winkelprijs en een speciale beursaanbieding prijs.

8)De vooraf aangekondigde cq beloofde vragenronde heeft niet plaatsgevonden.

Jammer, had ook leerzame momenten op kunnen leveren.

9)Die bloemen op het einde waren feestelijk, maar ik zeg altijd: Wie van bloemen houdt, laat ze staan...

Ik ben natuurliefhebber, en zie bloemen liever in hun natuurlijke omgeving staan, dan in een vaas waarin ze na een aantal dagen verwelken. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk...

Tot zover mijn ideeën over wat er nog te verbeteren valt voor een nieuwe WP dag.

Misschien hebben jullie ook nog ideeën?

Mvg,

Ufo

 
Goh, Ufo dus ook al niet gezien/gesproken.

Toch maar stickers plakken, een volgende keer.

Ufo, ik kan me vinden in jouw verbeteringspunten, is dan dus ook positief bedoeld, organisatie.

Verder hebben wij een leuke dag gehad. Er hing een goede, positieve sfeer, dat kan ook niet anders met gelijkgestemde mensen.

 
Maar het blijft natuurlijk wel een dilemma, minder sprekers die meer tijd hebben, betekend dat je enkele sprekers niet kunt uitnodigen. En de sprekers sloten zo goed op elkaar aan. Ik heb het toch ook anders ervaren, ik wilde ook van iedere spreker wel meer weten, ik ben dus enorm geprikkeld door alle verschillende verhalen. En daardoor ga ik googlen en gericht boeken erover lezen en hoop zo dieper op de materie in te kunnen gaan

Ik wil zelf een kennisavond organiseren en probeer dan uit hoe het gaat met 2 sprekers, Mike en in dit geval Ado. Dan kun je meer horen over pure graze en kunnen er vragen gesteld worden.

Ufo, je kunt dus ook een avond rganiseren en 1 van de sprekers waar jij meer van wilt weten uitnodigen, samen met Mike, zodat je met de bezoekers de diepte in kunt.

Verder vind ik inderdaad ook dat het niet echt duidelijk was aangegeven, was er geen invalidentoilet boven en die beneden werd ook nog eens gebruikt door het eigen personeel die over de rand hadden gepiest. maar dat is meer een klacht die ik over vd Valk heb.

Ik was mij bewust van de vd Valk kwaliteit voeding en had alles wel zelf meegenomen.

Het was een dag die bedoeld was als presentatie van het westonprice boek, en in die zin vond ik de dag juist erg geslaagd met heel veel meer informatie dan alleen over het boek.

 
Ik ben het grotendeels wel met de punten Ufo eens.

1. Een bord bij de ingang met een aankondiging en route heb ik wel gemist. Dan weet je meteen, 'okay ik zit goed, zo kan ik dus naar de zaal lopen.' Ik vond het verder niet zo moeilijk te vinden. Ik vroeg aan de balie waar het was en ze wees me de trap op en noemde de naam van de zaal. De naambordjes van de zalen stonden overal aangegeven, dus voor mij was het duidelijk. Ik wil nog vermelden dat ik het qua bereikbaarheid een ideale locatie vind.

2. Eens, een programmaposter zou wel fijn zijn.

3. Zeker mee eens. Ook voor in de zaal was veel moeite nodig om de ondertiteling te kunnen lezen.

4. Eens, geluid kan beter maar stoorde me niet zo.

5. Qua programma was het redelijk vol. Het is dat ik voldoende eigen eten bij me had, maar ik kan me voorstellen dat mensen die dat niet hadden, hongerig konden worden. Een half-uurtje tussendoor lijkt me ook te kort om in het restaurant wat te gaan eten, tenzij je ergens een fricandel uit de muur kunt halen. :mrgreen:

Ook kan het fijn zijn om na uren luisteren in een benauwde zaal even een luchtje te scheppen buiten. Maar ik kan wel begrijpen dat de zaal langer huren weer meer gaat kosten. Ik vind het niet erg wat entree te betalen voor kwaliteitsverbetering.

6. Of iemand schenkt vooraf (tijdens de laatste lezing voor de pauze) een tafel vol bekertjes in met een bordje erbij "kefir" of "melk". Dan kunnen mensen het zelf pakken.

7. Prijzen kan handig zijn, maar anders vraag ik het wel gewoon.

8. Vragenronde was wel interessant geweest ja.

9. Ik begrijp je standpunt over de bloemen, maar heb je dan ook geen bezwaren tegen de flessen melk en kefir. Ik zou ook liever een koe zien staan die ter plekke gemolken kan worden. Misschien kunnen we de volgende WAPF-dag bij Dirk-Jan in de stal houden. :mrgreen:

Ik bedacht me nog, als forumleden elkaar nader willen ontmoeten kunnen we ook om 11.00u afspreken.

 
@Poekie: wat betreft je eerste regel, kijk ik daar niet echt van op.

Sommige mensen zien ze regelmatig vliegen, maar andere mensen zien ze nooit...

@Dennis: Jouw visie op punt 6 lijkt me ook een goed idee.

 
Mensen,

Bedankt voor deze positieve en opbouwende kritiek. Volgende week vrijdag zitten Fred Meijroos en ik bij elkaar en gaan we jullie punten een voor een doornemen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.325
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan