Ook ik heb afgelopen zaterdag 11 februari met plezier de Weston Price Dag bijgewoond.
Een groot compliment voor de organisatie dat deze dag zonder entree geld kon worden bezocht, en er waren boeiende sprekers. Het boek is ook werkelijk prachtig geworden!!
Niet om iets of iemand af te kraken wil ik toch een paar punten opmerken die m.i voor verbetering vatbaar zijn om een volgende Weston Price Dag nòg geslaagder te maken.
Misschien hebben jullie ook wel van dat soort punten, en als we die hier verzamelen, kan de organisatie daar wellicht voordeel mee doen.
Hieronder dus een aantal punten die mij zijn opgevallen:
1)Bij binnenkomst in het gebouw was het enorm zoeken naar de juiste zaal. Er stond niets aangegeven. Moest eerst bij de receptie gaan vragen waar ik moest zijn. Die verwezen mij naar boven. Toen ik het grootste deel van de bovenverdieping gezien had, maar de zaal nog steeds niet kon vinden, moest ik opnieuw personeel van het restaurant raadplegen. Iemand heeft me toen naar de zaal gebracht.
Mijn idee: Een paar A4-tjes met een dikke pijl en de vermelding Weston Price Dag, hadden her en der opgehangen kunnen worden om de route aan te geven. Kosten: nihil.
2)Ik miste posters of flyers met een programmavermelding.
3)Het scherm had zo te zien nog wel een stukje hoger geplaatst kunnen worden. Daar was niet zo heel veel ruimte voor, misschien 30 centimeter of zo, maar als dat scherm dat stukje hoger geplaatst was, hadden de mensen achter in de zaal, ook de ondertiteling van de filmpjes kunnen lezen.
4)Het geluid was niet best. Soms te zacht, soms te hard, soms met een irritante stoortoon erdoorheen. Kwam een beetje amateuristisch over. Heb ondanks dat alles toch wel kunnen volgen, maar het lijkt me zeker voor verbetering vatbaar.
5)Jammer dat er geen catering was, met wat gezonde betaalbare hapjes. Gelukkig had ik zelf wat zuurdesembrood bij me, maar helaas te weinig want ik had een behoorlijk honger gevoel die middag. Daar hielpen die blokjes kaas, die zo klein waren dat ik ze in mijn holle kies kon stoppen, echt niet tegen.
6)In de eerste pauze heb ik een kwartier in de rij staan wachten op een slokje rauwe melk, en in de tweede pauze heb ik een kwartier staan wachten op een slokje Kefir.
Reden van die wachttijd was dat de schenker met iedere proever een gesprek wilde voeren, of andersom natuurlijk. Dat laatste lijkt me meer aannemelijk. Mensen wilden natuurlijk van die boer alles weten over rauwe melk en kefir.
Mijn idee: dat schenken en praten zou beter los van elkaar kunnen plaatsvinden.
Misschien dat die boer, een volgende keer voor dat schenken zijn kinderen of een vrijwilliger kan meenemen. Dan hoeven mensen niet de halve pauze te staan wachten om een slokje te mogen proeven.
7)Jammer dat er geen prijskaartjes bij de boeken lagen. Ik ga echt niet voor elk boek vragen wat het kost... Dan maar niet.
Commercieel idee: Een prijskaart bij elke stapel boeken, met daarop vermeldt, de winkelprijs en een speciale beursaanbieding prijs.
8)De vooraf aangekondigde cq beloofde vragenronde heeft niet plaatsgevonden.
Jammer, had ook leerzame momenten op kunnen leveren.
9)Die bloemen op het einde waren feestelijk, maar ik zeg altijd: Wie van bloemen houdt, laat ze staan...
Ik ben natuurliefhebber, en zie bloemen liever in hun natuurlijke omgeving staan, dan in een vaas waarin ze na een aantal dagen verwelken. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk...
Tot zover mijn ideeën over wat er nog te verbeteren valt voor een nieuwe WP dag.
Misschien hebben jullie ook nog ideeën?
Mvg,
Ufo
Een groot compliment voor de organisatie dat deze dag zonder entree geld kon worden bezocht, en er waren boeiende sprekers. Het boek is ook werkelijk prachtig geworden!!
Niet om iets of iemand af te kraken wil ik toch een paar punten opmerken die m.i voor verbetering vatbaar zijn om een volgende Weston Price Dag nòg geslaagder te maken.
Misschien hebben jullie ook wel van dat soort punten, en als we die hier verzamelen, kan de organisatie daar wellicht voordeel mee doen.
Hieronder dus een aantal punten die mij zijn opgevallen:
1)Bij binnenkomst in het gebouw was het enorm zoeken naar de juiste zaal. Er stond niets aangegeven. Moest eerst bij de receptie gaan vragen waar ik moest zijn. Die verwezen mij naar boven. Toen ik het grootste deel van de bovenverdieping gezien had, maar de zaal nog steeds niet kon vinden, moest ik opnieuw personeel van het restaurant raadplegen. Iemand heeft me toen naar de zaal gebracht.
Mijn idee: Een paar A4-tjes met een dikke pijl en de vermelding Weston Price Dag, hadden her en der opgehangen kunnen worden om de route aan te geven. Kosten: nihil.
2)Ik miste posters of flyers met een programmavermelding.
3)Het scherm had zo te zien nog wel een stukje hoger geplaatst kunnen worden. Daar was niet zo heel veel ruimte voor, misschien 30 centimeter of zo, maar als dat scherm dat stukje hoger geplaatst was, hadden de mensen achter in de zaal, ook de ondertiteling van de filmpjes kunnen lezen.
4)Het geluid was niet best. Soms te zacht, soms te hard, soms met een irritante stoortoon erdoorheen. Kwam een beetje amateuristisch over. Heb ondanks dat alles toch wel kunnen volgen, maar het lijkt me zeker voor verbetering vatbaar.
5)Jammer dat er geen catering was, met wat gezonde betaalbare hapjes. Gelukkig had ik zelf wat zuurdesembrood bij me, maar helaas te weinig want ik had een behoorlijk honger gevoel die middag. Daar hielpen die blokjes kaas, die zo klein waren dat ik ze in mijn holle kies kon stoppen, echt niet tegen.
6)In de eerste pauze heb ik een kwartier in de rij staan wachten op een slokje rauwe melk, en in de tweede pauze heb ik een kwartier staan wachten op een slokje Kefir.
Reden van die wachttijd was dat de schenker met iedere proever een gesprek wilde voeren, of andersom natuurlijk. Dat laatste lijkt me meer aannemelijk. Mensen wilden natuurlijk van die boer alles weten over rauwe melk en kefir.
Mijn idee: dat schenken en praten zou beter los van elkaar kunnen plaatsvinden.
Misschien dat die boer, een volgende keer voor dat schenken zijn kinderen of een vrijwilliger kan meenemen. Dan hoeven mensen niet de halve pauze te staan wachten om een slokje te mogen proeven.
7)Jammer dat er geen prijskaartjes bij de boeken lagen. Ik ga echt niet voor elk boek vragen wat het kost... Dan maar niet.
Commercieel idee: Een prijskaart bij elke stapel boeken, met daarop vermeldt, de winkelprijs en een speciale beursaanbieding prijs.
8)De vooraf aangekondigde cq beloofde vragenronde heeft niet plaatsgevonden.
Jammer, had ook leerzame momenten op kunnen leveren.
9)Die bloemen op het einde waren feestelijk, maar ik zeg altijd: Wie van bloemen houdt, laat ze staan...
Ik ben natuurliefhebber, en zie bloemen liever in hun natuurlijke omgeving staan, dan in een vaas waarin ze na een aantal dagen verwelken. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk...
Tot zover mijn ideeën over wat er nog te verbeteren valt voor een nieuwe WP dag.
Misschien hebben jullie ook nog ideeën?
Mvg,
Ufo