Veganisten en vegetariërs maken ook dieren dood

Soms kan het leven zo simpel zijn. Ze zoeken elkaar op, geen nageslacht, game over! Geen enkele rechtse vent moet nog een veganistisch vriendinnetje tolereren, dan zijn we er zo vanaf!

Kijk, hier hou ik van. Ik ken echter wel een aantal omgeturnde vege's die nu juist pro vlees zijn. Net als onze leider ;)

Waarom zijn er trouwens zoveel problemen met de bio-industrie, of netjes gezegde de gewone kippen- en varkensboer? Hebben dieren daar een ideaal leven? Nee, maar dat hebben mensen ook zelden. Hebben ze het daar slecht? Als het een nederlands dier is, dan hebben ze niet slecht. En er zijn legio gangbare boeren met hele mooie houderijsystemen, waar als dat voer gmo-vrij zou zijn ik prima die dieren zou willen eten.
Ik vind het een beetje raar om als er in de zorg nog van alles mis is, om dan dier die niet in op een 4 of 5 sterren boerderij wonen als zielig/ wat dan ook te bestempelen.
Dieren kunnen niet rationeel redeneren, als ze dat wel konden en uit de gemiddelde gangbare stal of gemiddelde biostal kunnen kiezen denk ik inderdaad dat de meeste bij de bioboer zouden zitten. Maar dat is iets anders dan slecht hebben, anders zouden alle mensen die niet in hun droomhuis wonen het ook slecht hebben.
 
Ik doe niets af aan gangbare veehouders die hun dieren een zo goed mogelijk leven proberen te bezorgen, maar jouw stelling dat ALLE gangbate dieren die commercieel gehouden worden verhoudingsgewijs een goed leven hebben bestrijd ik. Er is iets serieus mis met de bioindustrie in het algemeen, uitzonderingen daar gelaten. Bedenk ook dat dit systeem bedacht is door goddeloze COMMUNISTEN!

Mike
 
wat er mis is in de bio-industrie is een weerspiegeling wat er mis is in onze maatschappij en waar de meeste/alle van ons zich ook regelmatig mede aan schuldig maken. Ik ben al die sneren een beetje zat. Ik lees ze overal. En ik wil het opnemen voor al mijn collega's die binnen hun eigen capaciteiten, marges en hersenspoelingen hun best doen. En op een één of andere manier schijnt dat niet genoeg te zijn.
Weet je, het is best lastig om boer te zijn. Want wanneer doe je het goed? Als je de hele dag dieren knuffelt? O nee, dat was geen boer, maar een dame die door giften wordt onderhouden en een koe heeft die trans is. Als je een lage CO2 footprint hebt? Dat is dan dus geen bioboer. Als je energieneutraal bent? Je bedoelt veel subsidie trekt en wie weet zijn zonnepanelen wel het nieuwe asbest. Als je je kippen buiten laat lopen? Zit er weer meer dioxine in de eieren en het is ivm de vogelgriep natuurlijk gevaarlijker voor de volksgezondheid. Als je goedkoop varkensvlees produceert voor mensen met de kleine beurs? Dan ben je een dierenbeul en wie weet krijg je wel dreigpost als een fanaat jouw boerderij heeft uitgekozen. Als je als bioboer ver voor de troepen uitloopt? Dan kun je je skalkeurmerk verliezen omdat ze niet geloven dat je die producties kan halen als bioboer. (echt waar mensen!) Als je als boer aan verbreding doet en een winkeltje aan huis hebt en ook allerlei mensen ontvangt? Ik kan hier niets op afdingen, maar sectorbreed natuurlijk geen oplossing, sowieso al niet voor al die boeren die hier helemaal niet van houden.
Weet je, er staat geen 1 boer 's morgen op met het idee die dag eens ff lekker wat groente of dieren te mishandelen. Iedereen doet op zijn eigen manier zijn best. Naar wat hij of zij geleerd heeft in de praktijk en op school, begeleid door adviseurs die ook niet beter weten. Vervolgens is de overheid dol op boeren druk aan het werk te houden en in een soort angstsituatie met wat voor shit ze nu weer gaan verzinnen. Hier gaat giga veel aandacht en geld naar toe. Dit kan dus niet ingezet worden voor wat anders. Zoals de indianen 7 generaties vooruit dachten, doen veel boeren dat 1. Kan mijn kind boer worden? Is dit later verkoopbaar?
Ondertussen willen allerlei stuurlui, die geen miljoen euro rood staan, de hele tijd aan jouw stuur rukken. Het moet naar links, het moet naar rechts, je moet gas bij geven, je moet achteruit en onderwijl je snelheid behouden, ad blue tanken en je ammoniakuitstoot via je uitlaat omlaag brengen.
Weet je horendol worden boeren hiervan. Een reden om te stoppen is tegenwoordig alle shit zat zijn.

Is er hier en daar dingen op de manier waarop er wordt geboert af te dingen? Ja! Maar dat wil niet zeggen, dat je dat ook hoeft te doen! Want ik kan ook een heleboel dingen op andere mensen afdingen en daar hou ik mij doorgaans niet mee bezig.
Hoe er geboert wordt is een spiegeling. Wees gewoon verantwoordelijk voor jou deel en regeer niet over iemand anders zijn deel die daar niet om vraagt en niet voor betaald! Want dat willen die groeperingen die de boel hier lopen te verstieren de hele tijd al. Niet nodig dat daar nog schepjes bovenop gedaan worden.
Boeren kunnen niet veel harder veranderen dan de maatschappij verandert, dat is een economische wetmatigheid en boeren mogen dan wel een apart slag mensen zijn (een zoontje van een collega boer vroeg laatst, pa, wie is hier de rijkste in de straat. Pa, de enige boer in de straat verder vol met burgerhuizen en wat bedrijvigheid, zei, dat zal ik wel zijn jongen. Nou dat had de zoon niet verwacht.) het blijven mensen die net als de rest van ons gehersenspoeld zijn. Waarom zou je hun daar hardop op veroordelen?
Dus ja, ik heb een probleem met sneren richting varkens- en kippenboeren. Benoemen mag, hoeft niet, sneren niet.

Zo dat lucht op!
 
Ben je bereid te erkennen dat als iemand geen sneren uitdeelt naar boeren ik dat wel ben? Jouw post geeft precies de nuance weer die ik ook voel. Je hebt volkomen gelijk, de (consumptie)maatschappij veroorzaakt de spagaat waarin boeren verkeren. Enerzijds vereist de consument een hoge ethiek als het gaat om dierenwelzijn, anderzijds zijn ze onvoldoende bereid om hier de meerprijs voor te betalen. En dus kijkt men de andere kant op m.b.t. de manier waarop goedkoop en betaalbaar vlees wordt geproduceerd. Totdat Wakker Dier weer een undercover filmpje uitbrengt en dan spreken we er massaal schande van. Daarnaast is er de onderdrukkende bureaucratie van de marxistische EU die onze voedselvoorzieners het leven zuur maakt, geheel volgens Agenda 2030 van de VN. En daarom benoem ik de uitwassen, maar deel idd geen sneren uit.

Mike
 
het ging niet specifiek over jou Mike, meer over de kleine terloopse opmerkingen hier en daar. Ik dacht dat jij dat wel meta nogwates kon bekijken. Evengoed blij met je reactie.


Trouwens die wakker dier filmpjes zijn ook geknipt, geplakt en bijverzonnen. Bij een normale boer liggen geen ontbindende kadavers in de stal, kippenboeren halen die elke dag weg
die zijn er vakkundig door hun neergelegd. De verschrikte dieren weten niet wat hun midden in de nacht met vreemd volk en felle lichten overkomt en er een beeld uit een andere stal in plakken gebeurt ook en medewerkers die rare dingen filmen zoals een keer een levende big in een stoombad in een slachterij, waar inderdaad dingen mis waren, maar wie zegt mij dat het niet zijn taak was om dat te voorkomen, maar hij besloot eens een fijn filmpje te maken. Want we weten dat fanatieke lui minder problemen hebben om over lijken te gaan om hun doel te bereiken. Of je ziet dat er sectie op een big wordt verricht door een dierenarts. Een goed ding lijkt mij dat ze het dode dier onderzoeken op oorzaak om herhaling te voorkomen. Maar doordat het suggestief in beeld wordt gebracht, draagt het weer bij aan een gekleurd beeld. Die lui pesten en treiteren gewoon met hun acties en de media springt er gretig op in (hun taak natuurlijk). Net als je als kind gepest wordt op school in de klas onder het oog van de meester en die het gewoon goedkeurt.
En het heeft effect, dat zie ik dus aan al die kleine sneren overal op bv fb en helaas ook hier.
 
Logisch dat mensen na een vleesloze dag extra vlees gaan eten. Hoe mensen het toch vol houden om vegetarisch te willen blijven eten is mij een raadsel.

Een tweede uitleg voor de onverminderde vleesconsumptie is compensatie. Na een dagje minder of geen vlees, wordt er de volgende dagen extra veel vlees gegeten, bewust of onbewust.

''Mensen hebben snel het idee dat ze iets moeten opgeven, een gevoel van verlies. Dat willen ze compenseren. Mensen zullen niet snel toegeven dat ze na een vleesloze dag extra behoefte hebben aan vlees, maar na iets 'goeds' gedaan te hebben geven we onszelf onbewust toestemming om een 'slechte' keuze te maken", zegt Dagevos.


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/4638606/dit-waarom-we-structureel-vlees-blijven-eten-plaats-van-vegetarisch
 
pro dierlijke producten
http://www.interessantetijden.nl/2019/03/11/geen-maaltijd-compleet-zonder-vitamine-dierenleed-d/

Dorothé
 
Goed stuk Naïef! Ik herken het helemaal en het geldt ook vootr tuinders waar we hier midden tussen wonen.
 
We zien niet alleen het failliet van links in de politiek, maar ook van een krankzinnige eetstijl die hieruit voortkomt - veganisme:



Mike
 
http://www.ladbible.com/news/food-vegan-scraps-plant-based-diet-for-bone-marrow-and-brains-to-save-life-20190315
 
in het nederlands:https://www.destentor.nl/koken-en-eten/populaire-veganiste-valt-van-haar-voetstuk-nadat-ze-betrapt-werd-met-bord-vis~ab31a6ea/?fbclid=IwAR0X2lKS3EGE2JimJjcwu_nfu4rbWVBaxu9ev4QCvJt1fqI89SscYBpIos8
 
Ik hoorde het pas vandaag en hier is ook nogmaals het nieuws. Mag best vaker gezegd worden
https://www.ad.nl/koken-en-eten/populaire-veganiste-valt-van-haar-voetstuk-nadat-ze-betrapt-werd-met-bord-vis~ab31a6ea/

Dorothé
 
Een 32-jarige vrouwelijke maagd - werkelijk waar? Todat je er achter komt dat het een steriele, aseksuele RAUWE VEGANIST betreft:



Mike
 
Veganisten en logica, het blijft lastig:



Het goede nieuws is, steeds meer veganisten haken af - en dit geldt ook voor de volgers van lui als Vegan Gains.

Mike
 
Die zogenaamde vegan sporters en bodybuilders met enorme spieren zetten een spuit in hun kont. Want dat is ook veganistisch? En die aggressie die Vegan Gains vertoont kan ook roid rage zijn; door een enorme hoeveelheid synthetisch testosteron in het lichaam om het geringste kwaad en aggressief worden.

Conclusie; die sukkels eten gewoon vlees en gebruiken synthetische middelen, dat maakt ze zwakzinnig, aggressief, maar ook sterker.

Joost
 
Er bestaat ook zoiets als 'vegan rage'. Dit wordt opgewekt door cholesteroltekort. Testosteron speelt ongetwijfeld ook een rol, want manneljke veganisten lijden hier vooral aan. Vandaar dat na verloop van tijd ook steeds meer schattige vrouwelijke vegan-meisjes het gezicht van de beweging zijn geworden i.p.v. al die boze vegan-jongens.

Mike
 
vegan rage, nog nooit van gehoort. Maar ik geloof het zo. Voedingsonbalansen kan van alles en nog wat veroorzaken.
Als voorbeeld, een aantal weken terug hadden we een koe die ineens op de grond lag en niet meer kon staan, grote ogen, verschrikt, met de kop slaan, met de poten slaan. Onrust in het dier, bovenop de bewegingen. Het beest naar het strohok gebracht. Ik dacht, die gaat dood. Gebrainstormed over wat het was. En het dier mineralen in de ader gespoten. Een kwartier later staat ze weer, haar nog behandeld voor de schrik en weer niets aan het handje.
Inmiddels denken we wel de oorzaak te weten, veroorzaakt door een te hoog mineraal van het één, met dank aan een te grote bemesting hiervan in het verleden (waardoor dat mineraal in onze bedrijfskringloop zit, met dank aan de kunstmestindustrie/ overheidsgesponsort onderzoek) en met dank aan de huidige wetgeving waardoor huidige mineralenmengels armer zijn gemaakt aan het tegenhangermineraal. Koeien balanceren hierdoor wel eens op het randje en deze viel er overheen.
Wie weet op welke randjes mensen allemaal wel niet balanceren. Vegan rage is er dus een mooi voorbeeld van.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.165
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan