Veel kunnen slapen.... ZzzZZzzz.....

Angela

New member
De titel zegt al genoeg;-)

Ik heb altijd al goed kunnen slapen. Als ik ga liggen slaap ik! Ik wil elke avond wel om 20 uur naar bed. Als ik overdag even niks te doen heb wil ik wel even naar bed. Als ik 's morgens geen programma heb dan kan ik zo de hele ochtend slapen. Ik heb werkelijk nooit het gevoel dat ik uren wakker zou kunnen liggen. Is dit wel normaal? Als ik trouwens wakker ben presteer ik wel naar behoren. Maar zodra de 'verveling' toeslaat wil ik het liefst slapen. Hoe hebben jullie dat?

 
Ik kan ook uitstekend slapen. Mijn bijnieren zijn nog niet helemaal op de rit dus dat is mijn excuus! Sinds ongeveer vijf maanden heb ik geen vaste baan en werk ik op oproepbasis ongeveer drie dagen per week. De overige dagen vul ik onder andere met uitrusten, lanterfanten, wandelingetjes, vrienden, muziek maken, zelfreflectie en boeken lezen. Ik krijg hierop wisselende reacties, van meewarig tot onbegrijpend (ledigheid..) tot lichtelijk jaloers (vriendinnen met kinderen). Ledigheid is het voor mij allerminst, ik werk aan mijn herstel en als ik daarvoor in bed 'moet' liggen dan doe ik dat.. :mrgreen:

De ochtend is wel mijn beste moment. Als ik op tijd opsta heb ik een goede dag. Blijf ik liggen, dan is het zomaar 11.00 voor ik uit bed kom, 13.00 voor ik heb ontbeten, 15.00 voor ik heb gedouched en 17.00 voor ik me heb gerealiseerd dat ik eigenlijk nog ff naar buiten wilde. Helaas, om 18.00 is het donker, om 20.00 heb ik gegeten en om 23.00 lig ik er weer in met het voornemen om 9.00 op te staan, maar dan wordt het toch weer 11.00. Ik begin op een punt te komen waarop ik onderscheid zou kunnen maken tussen lui en moe. Tóch een beetje ledigheid..;))

 
S morgens heb ik het niet, als ik wakker ben wil ik eruit.

Ik heb heel lang gehad dat ik om 8 uur s`avonds naar bed kom gaan (dan bracht ik de kinderen naar bed) viel ik met ze in slaap en zo de volgende ochtend om 8 uur wakker worden. Denk dat t ook te maken had met 2 erg kleine kinderen die dicht op elkaar ziiten qua leeftijd.

Maar heb ook hetzelfde ik val heel makkelijk in slaap. Wel lekker toch? Ik lees soms verhalen over mensen die geen oog dichtdoen, ik heb dat ook totaal niet!

Lijkt me ook verschrikkelijk.

 
Voorheen kon ik een hele tijd 'te kijk' liggen, was de dag aan het overdenken en vaak ook nog over wat er de volgende dag(en) komen ging.

Dat heb ik niet meer.

Ik slaap nu vrij snel in. Is toch wel leuk om te lezen als ik dit zo intyp.

Want het is jaren lang anders geweest. Dan lag mijn man heerlijk naast mij te slapen en ik maar draaien.

Maar ja, dat was in onze stressvolle periode met een eigen zaak.

 
Ik heb een hele tijd gehad dat ik 's avonds vroeg nar bed moest, omdat mijn benen te onrustig waren om rustig op de bank te kunnen zitten, en de televisie en het gepraat teveel voor mij waren. Dan moest ik rust aan mijn hoofd. Maar juist 's avonds is het vaak gezellig, iedereen thuis en klaar met bezigheden. Ik vond er niets aan.

Ik heb dit echter al heel lang niet meer gehad, ik kan het 'savonds prima volhouden, geniet van de gezelligheid en slaap daarna ook prima. Ik val in slaap en wordt 's morgens uitgerust wakker. Dat is ook wel eens anders geweest, wel goed en lang slapen, maar totaal uitgeput bij het wakker worden.

 
Uitslapen kan ik niet, wil het niet ook. Tussen half 12 en 7 slaap ik goed. Het is wel is anders geweest. Heb 5 jaar onder een UMTS mast gewoond en toen was slapen een ramp.

Toen ik (weer) verhuist was naar een ander huis is het helemaal goed gekomen. Ik woon nu nagenoeg weer in dezelfde buurt waar ik eerst gewoond. De mast (op een appartementengebouw) is verplaatst naar het middelste gebouw. Heb een aluminiumluik op mijn slaapkamerraam zitten. Gelukkig horen alle slaapproblemen tot het verleden.

 
Ik heb niet echt slaapproblemen maar dat kan misschien ook niet als je steeds een Metarelax slikt voor het slapen gaan. Wel word ik meestal minimaal 1 x wakker 's-nachts. Afgelopen week heb ik weer een keer een bataat gegeten bij de avond maaltijd en het viel me op dat je dan meteen veel beter slaapt. Veel vaster, veel roeziger. Ik ervaar het als positief. Er zit echt wel waarheid in dat een-aardappel-voor-het-naar-bed-gaan dieet voor serotinine opbouw!

 
Ik slaap niet slecht, ook niet echt heel goed. Wordt wel minstens 1 x per nacht wakker en kan dan zomaar een uur of anderhalf wakker liggen. Als ik geen avonddienst heb, lig ik vaak al voor 21 uur in bed, vanwege vermoeidheid. Als ik in de ochtend op sta ben ik vaak nog moe.

Vandaag wil mijn lichaam helemaal niet zelfs en voel ik me de hele dag al wat slaperig en wat down, ondanks dat ik vannacht toch ongeveer 8 uur heb gehad.

Misschien komt het van een sessie holistic pulsing, die ik gisteren heb ondergaan. Ik hoop het maar.

 
Sylvia,

Even voortbordurend op de recente discussie over psyche-haters:

Jij begeeft je in een zieke werkomgeving, die onderdeel uitmaakt van een nog zieker systeem van dwangmedicatie en andere mensonterende praktijken. Uit de vele uitwisselingen die we hier hebben gehad blijkt overduidelijk dat jouw bijnieren het maar nauwelijks trekken. Denk je niet dat dit soort werk aan je vreet en allesbehalve helend is voor jouw complete mens-zijn als je mee moet werken aan regelrechte schending van de mensenrechten? Niet alleen de 'patient' staat onder dwang, maar jij ook want je moet hieraan meedoen terwijl iedere vezel van jouw lichaam dit eigenlijk niet wil! Zou het kunnen dat de reden dat je niet goed slaapt je geweten is dat je parten speelt?

Mike

 
Ik denk dat het Grootste gedeelte van wat je zegt klopt Mike. Ik ben idd harstikke moe, lig nu (20.30 uur) al in bed omdat ik de pijp leeg heb. De gebroken nachten associeer ik zelf niet met mijn geweten tav mijn werk. Maar misschien werkt dit onbewust. Hoe lang ik deze enerverende baan nog lkan doen, weet ik niet. Mijn man is recentelijk ontslagen, daarmee is mijn keus om full time te blijven werken, gemaakt.

Daarnaast heb ik het gevoel (illusie?) dat ik positieve zaadjes kan planten in deze gevangenis wereld vol negatieve energieën

Ik doe mijn werk met liefde, hoe raar dit ook mag klinken. Dan heb ik het nu niet over het stuk dwang en drang, maar over de bejegening. Het contact met deze bijzondere groep mensen, wat ik echt vanuit mijn hart doe.

Ik hoop mezelf met de juiste voeding en zoveel mogelijk rust, te kunnen herstellen.

 
Hier een mooi filmpje van David Wolfe over slapen &feature=relmfu

Volgens David stopt de productie van adrenaline als je gaat liggen. Hij vergelijkt het gebruik van een kussen (omdat je dan nog steeds een beetje rechtop staat) met het gebruik van drugs..

Altijd wel weer wat leuks te vertellen, die David. Ik weet niet of het allemaal waar is, maar dit zou dus erg goed zijn voor mensen met bijnieruitputting.

Aarden tijdens het slapen is ook nog eens erg goed voor het cortisollevel.

 
Het is bekend dat rust in het algemeen en slaap in het bijzonder de allergrootste helers zijn voor mensen met bijnieruitputting. Daar kan geen gezonde voeding tegenop! Wel helpt gezonde voeding je beter in- en door te slapen en ook dieper te slapen.

Mike

 
@janse

Quote:
Volgens David stopt de productie van adrenaline als je gaat liggen. Hij vergelijkt het gebruik van een kussen (omdat je dan nog steeds een beetje rechtop staat) met het gebruik van drugs


Is het volgens hem dan beter zonder kussen te slapen? dus helemaal plat?...

 
@ Ikke,

Inderdaad, kijk de filmpjes maar eens. Helemaal plat, en anders is je arm volgens David het beste kussen. Met je arm onder je hoofd blijft je ruggewervel perfect recht, alsof je arm hiervoor gemaakt is.

Met je hoofd op een kussen blijf je adrenaline produceren. Tja, ook een kussen is natuurlijk iets van de laatste jaren. De vroegere mens sliep zonder kussen en ALTIJD geaard.

Volgens mij slaapt David ook maar iets van 4-5 uur per nacht ofzo. Dat zou ik ook nog weleens willen, dat je gewoon echt top en top fit wakker wordt elke dag.

Ik weet ook niet wat hier allemaal van waar is, maar wel weer leuk om eens te proberen.

 
grappig... ik vroeg het je omdat ik jarenlang zonder kussen sliep, Kon niet slapen met kussen, vond het te hoog liggen.

Ik lag dus altijd tussen twee kussens in met mijn hoofd gewoon op het matras, de twee kussens waren voor de warmte rond mijn nek..

Tot..

ik vorig jaar bij de fysio kwam en die zei me dat ik toch echt de nek moest ondersteunen, nou.. vanaf dat moment worstel ik iedere nacht met wel/niet een kussen, ik wissel dik en dun kussen, vorm en lengte en wat dan al niet meer..

maar nu weet ik het zeker,

vanacht slaap ik zonder kussen :)

 
Zou wel verklaren waarom ik soms naast mijn kussen ga liggen als ik niet kan slapen en ook zo wakker word. Vanavond probeer ik het ook eens.

 
Hier nog een mooi filmpje over david wolfe en slapen/kussens:

Ook grappig dat hij zegt dat het beter is om met je hoofd iets lager te slapen dan je

voeten. Dit zou je dus kunnen doen door een paar boeken onder de poten van je bed te leggen. Volgens Wolfe zorgt dit voor een enorme afname van de adrenaline en noradrenaline productie. Goed bij bijnieruitputting dus.

Iemand zoiets weleens geprobeerd?

 
Het is wel heel erg herkenbaar. Maar je zal zien dat wanneer je lichaam helemaal uitgerust is dat je die behoefte ook niet meer hebt. En dan is het superfijn om je tijd in te delen met leuke ontspannede activiteiten. Ik denk dat je daar nog niet aan toe bent en dat nog te veel energie kost. Dat is niet erg. Luister goed naar je lichaam en als die wil slapen dan geeft je het ook slaap.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.669
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan