Urinetherapie / urotherapie

autumn

New member
Urinetherapie

Voor wie graag verouderde opvattingen overboord gooit en taboes wil doorbreken, is er de urinetherapie. Ten eerste: Vergeet alles wat onwetende mensen je vanaf je geboorte tot nu over urine hebben verteld. Ten tweede: Maak net zoals bij voedsel onderscheid tussen verse urine en oude bedorven urine die in een hoekje op straat ligt en die in een staat van ontbinding is. Ten derde: urinetherapie wordt al sinds mensenheugenis in allerlei vormen toegepast bij bijna alle culturen, volkeren en stammen van over de hele wereld. De toepassingen die wereldwijd gevonden zijn spreken boekdelen. Ook in de ayurveda wordt het gebruikt en geprezen. En zelfs in onze cultuur zijn er nog restjes urinetherapie bewaard gebleven. Misschien heb je wel eens ooit gehoord dat je over wratten kunt plassen.

Tegenwoordig is urinetherapie weer helemaal in opkomst in Latijns-Amerikaanse landen, India en Japan. Daar wordt er veel wetenschappelijk onderzoek naar verricht. Verse urine is een steriel, medicinaal voedingssupplement die door je eigen lichaam op maat is gemaakt als geen enkel door de mens of natuur gemaakt medicijn buiten jezelf. Urine is veilig en zeer veelzijdig toepasbaar voor de meest uiteenlopende kwalen, te meer omdat urine exact de energetische trilling bevat waarvoor je eigen lichaam ontvankelijk is. Urine is géén afvalproduct van je lichaam om giftige stoffen af te voeren, integendeel! Dat gebeurt namelijk grotendeels via je lever, je lymfatische systeem en de darmen. Daarnaast worden er ook giftige afvalstoffen afgevoerd als zweet via je huid en als gas via je longen.

Urine is het eindproduct van een wonderbaarlijk en complex filterproces dat in de nieren plaats vindt. Dagelijks filteren de nieren 1800 liter bloedplasma. Bij dit filterproces ontstaat in stappen zo'n anderhalve liter urine die uitgescheiden wordt en zich verzameld in de blaas. De voedingsstoffen die je via je eten en drinken binnen krijgt zijn niet kant en klaar te benutten door je lichaam. Ze worden door je lichaam verteert, dat wil zeggen: chemisch en energetisch afgebroken, ontrafeld en bewerkt zodat ze naar de cellen van je organen en lichaamsweefsels gebracht kunnen worden. Je bloed kan door het eten dus rijk zijn aan voedingsstoffen, maar ook te rijk. Je nieren onderzoeken en analyseren de samenstelling van je bloed en vergelijken die met de behoeftes van je lichaam. Ze zorgen ervoor dat je bloed optimaal is voorzien van de voedingsstoffen die je op dat moment nodig hebt. Wat door je lichaam aan voedingsstoffen niet opgeslagen kan worden, blijft in je bloed en wordt door je nieren dus uitgefilterd. Dankzij onze nieren kunnen we ruimschoots eten zonder al te snel te sterven aan een overdosis voedingsstoffen. Je urine bevat dus het overschot aan hoogwaardige voedingsstoffen die het eindproduct zijn van je stofwisseling! Naast dit zorgen je nieren ervoor dat het vochtgehalte en de zuurtegraad van je bloed op peil blijft. Als je weinig drinkt en/of veel zweet is je urine donker en sterk geconcentreerd. Als je veel drinkt en/of weinig zweet is je urine waterig. Als je veel verzurende voeding eet is je urine zuur, als je weinig verzurende voeding eet is je urine meer neutraal. Dus in tegenstelling tot wat veel mensen denken ligt de voornaamste taak van de nieren niet in het verwijderen van giftige afvalstoffen uit het lichaam. Wel kan er best een kleine hoeveelheid toxische substanties in je urine aangetroffen worden, maar deze kleine hoeveelheid heeft bij wederinname juist eerder een positieve uitwerking: het werkt namelijk als een soort vaccinatie!

Urine drinken stimuleert het afweersysteem en zelfgenezend vermogen. Het stimuleert de uitscheiding van overtollige en giftige stoffen via het lymfatische stelsel (de lymfe klieren, darmen en huid). Het stabiliseert en balanceert de emotionele huishouding van het lichaam, aangezien ook de hormonen en aminozuren via de urine worden uitgescheiden. Urine voedt en bevordert zelfliefde, zelfkennis en contact met je eigen lichaam. Het drinken van urine versterkt je zelfvertrouwen, omdat je een product van jezelf weer tot je durft te nemen. Vergelijk het met durven vliegen in een vliegtuig die je zelf gebouwd hebt. Urine kan gezien worden als een intelligent wezen die naast fysiek ook doorwerkt op je mentale, emotionele en astrale lagen. Al met al kan gezegd worden dat je eigen urine drinken een kosteloze, veilige en zeer heilzame manier is om je eigen reiniging te bevorderen, mits je uitscheidingorganen goed werken natuurlijk. Daarnaast wil ik nog een belangrijke opmerking plaatsen. Aangezien urine een directe afspiegeling is van wat je in je lichaam opneemt, hebben we te maken met een kringloopproces als je met urinetherapie werkt. Het spreekt voor zich dat de kwaliteit van de te recyclen urine sterk afhangt van de kwaliteit van je voeding. Gezonde, kwalitatief hoogwaardige voeding geeft natuurlijk betere resultaten dan voeding die vol zit met chemische toevoegingen, conserveringsmiddelen, geraffineerde producten (witmeel, suiker), alcohol, cafeïne, nicotine, chemische medicijnen, drugs enz. Het is raadzaam om bewust met je voeding om te gaan als je met urinetherapie wilt werken.

Om rustig aan het idee te wennen kun je als volgt te werk gaan. Vang een glas (ochtend)urine van de middenstraal op en gebruik deze direct. Met de middenstraal bedoel ik niet het begin of het einde van de plas. Zuig met een pipetje urine op en druppel dit onder de tong: 1e dag 1-5 druppels, 2e dag 5-10 druppels, 3e dag 10-15 druppels enz. Dit kun je op je eigen tempo opbouwen tot een glas (of meerdere glazen) per dag. Gebruik steeds verse, bij voorkeur onverdunde urine op nuchtere maag. Dan kan je lichaam het gemakkelijkste de informatie opnemen en verwerken om een analyse te maken van je gezondheid. Als je moeite hebt met urine drinken kun je het ook aanlengen met vruchtensap of water. Je kunt af te toe ochtendurine drinken, tijdens een reinigingskuur, als je een griepje voelt opkomen of iedere dag. Meerdere glazen per dag wordt alleen aangeraden als je echt op je voeding let zoals tijdens een vastenkuur met groente en fruit. Het lijkt misschien een grote stap, maar het zal niet de eerste keer zijn dat iets wat in eerste instantie raar, gek of eng lijkt toch best snel kan wennen of zelfs fijn kan blijken te zijn. Denk aan seks, denk aan bier, denk aan olijven of weet ik veel wat.

Ik heb zo maar summier een introductie over urinetherapie geschreven toegespitst op een reguliere toepassing tijdens het vasten. Er is echter nog veel meer belangrijks over te weten en aan te ontdekken. Urine heeft talloze medische en praktische toepassingen. Daarom wil ik graag vermelden dat er een fascinerend boek is geschreven over urinetherapie. Naast de historie en achtergronden is het vooral een praktisch boek waarin de vele toepassingen beschreven staan. Ik vond het een eye-opener. Meer info: “De Gouden Fontein” van Coen van der Kroon.

DenniS

 
Als je veel verzurende voeding eet is je urine zuur, als je weinig verzurende voeding eet is je urine meer neutraal.

Dennis, ik denk niet dat Mike het hiermee eens is! :)

En wat te denken van dit bericht?

Glutathion conjugatie maakt vet oplosbare toxines water oplosbaar waardoor ze via

de nieren en de urine uitgescheiden kunnen worden, dat is eenvoudiger

dan uitscheiding via de gal.


 
Dat denk ik ook: de nieren zijn een uitscheidingsorgaan en doen aan ontgifting.

Urine drinken zou betekenen dat je de zojuist uitgescheiden toxinen weer terug toevoegt aan je lichaam. Nee dank u!

Ik kan me wel voorstellen dat als je een volledig gezond lichaam hebt en om andere redenen dan toxinen ziek bent het misschien een optie kan zijn.
Quote:
Gezonde, kwalitatief hoogwaardige voeding geeft natuurlijk betere resultaten dan voeding die vol zit met chemische toevoegingen, conserveringsmiddelen, geraffineerde producten (witmeel, suiker), alcohol, cafeïne, nicotine, chemische medicijnen, drugs enz. Het is raadzaam om bewust met je voeding om te gaan als je met urinetherapie wilt werken.



Dit is dan ook cruciaal maar ik kan me zo'n situatie nauwelijks indenken omdat we de meest giftige stoffen gewoon inademen en via onze huid opnemen. We zijn niet meer schoon te krijgen..

Hilda

 
Hier een goed artikel over urinetherapie:

http://www.biomedx.com/urine/

Dit is een mes dat aan twee kanten snijdt. Ja, de nieren zijn ontgiftingsorganen die gifstoffen wateroplosbaar maken en dan uitscheiden via de urine. Aan de andere kant los je ook het inname-opname-probleem op. Als je geringe opname hebt van voedingsstoffen verlies je ook veel kostbare enzymen en mineralen via de urine. Door deze in vloeibare vorm te herintroduceren in je lichaam krijg je ze dan alsnog binnen. Er is dus wel degelijk iets te zeggen voor urinetherapie en, zoals het artikel ook aangeeft, het kan ook homeopathisch!

Mike

 
De vraag is welke snede van het mes het scherpste is. Al onze voeding bevat toxines omdat die de wereld rondzwerven. Toch kun je maar beter wel eten dan niet eten, ook al zitten er naast de voedingsstoffen ook toxines in je voeding. Zo is dat met urine in mijn ogen ook. Je drinkt naast water en alle andere voeding die je nuttigt ook wat urine. Je drinkt niet al je urine de hele dag door; je drink niet de inhoud van heel je blaas leeg; je gebruikt een klein gedeelte...

 
@ Rapunzel

Als je veel verzurende voeding eet is je urine zuur, als je weinig verzurende voeding eet is je urine meer neutraal.

Dennis, ik denk niet dat Mike het hiermee eens is!


Er is een verschil tussen je urine die tijdelijk even zuurder wordt en werkelijk fysieke verzuring die langer aanhoudt. Bovenstaande spreekt naar mijn idee niet tegen dat een gezond lichaam prima in staat is om de tijdelijke verzuring op te vangen en te corrigeren.

 
@ Evan

Ik ben in eerste instantie urine gaan drinken uit nieuwsgierigheid en omdat ik graag taboes doorbreek. Nu drink ik af en toe wel eens een glaasje tussendoor en regelmatig proef ik een beetje van mijn urine. Ik ben niet iemand die snel een conclusie trekt in de zin van dit voelt zus of dat voelt zo. Ik ben vaak met allerlei experimenten en onderzoekjes bezig, maar snel ben ik niet onderste boven ergens van. Soms merk ik wel duidelijk ergens iets van, maar vaak blijft het onzeker. Zo zit ik nu ook aan 22 druppels 35% H2O2 en nog altijd vraag ik me af wat er nog zou kunnen gaan gebeuren. Ik durf (nog) niet te zeggen of urine drinken me veel brengt. Maar het voelt wel leuk om te doen, weliswaar mensen me op verjaardagen wel raar aankijken als ik met een leeg glas naar de wc ga en met een vol glas terug kom... Nee hoor, geintje. :)

 
Volgens dr. Group van het Global Healing Center (uitvinder oxi-powder)

kun je urine ook gebruiken tegen haaruitval.

Er staat een filmpje over op Youtube...maar kan het helaas niet meer vinden.

Dia.

 
De toepassingen van urine lijken grenzeloos. In “De Gouden Fontein” van Coen van der Kroon staan wat je er allemaal mee kan doen. Het is geen klein boek...

En het allermooiste vind ik nog wel dat je het echt zelf maakt, niet eens door het te bedenken en het creatief te gaan maken met materiaal en je handen... nee, je lichaam maakt het gewoon automatisch. Het is zo persoonlijk als het maar zijn kan, en gratis!

 
Call me crazy .... mij staat het helemaal niet zo tegen! Ik zou het best durven ware het niet dat ik aan de NAC ben die de ontgifting via de urine laat plaatsvinden. Mijn urine is toch net water.

 
@ Angela

Zoals ik al schreef, wereldwijd werd urine veelzijdig toegepast in de volksgeneeskunde. Het werd nog eerder vanuit heiligheid benaderd, dan vanuit weerzin. Als je eenmaal weet wat urine allemaal aan gezonde stoffen bevat, dan is het beeld van urine bijstellen stap 1. De meeste mensen hebben een zeer primitief beeld van urine dat uit de jonge kindertijd stamt, ik in ieder geval wel voordat ik me er in ging verdiepen. Ouders of verzorgers vinden het onhandig om je broek te verschonen en leren je dat urine is. Via het druppelen onder je tong heb ik er zelf verrast snel aan kunnen wennen...

In de dierenwereld komt het overigens ook gewoon voor:

&NR=1





 
Als kind had ik wratten op mijn handen. Mij werd als oude remedie aangeraden hier 's ochtends overheen te plassen. Dit is al eerder in deze thread genoemd, dus het is kennelijk overgeleverde wijsheid die vele eeuwen oud is. Ook werd mij aangeraden paardenbloemmelk (de vloeistof in de steel van de paardenbloem) te gebruiken. Ik heb toen beide geprobeerd, maar helaas mocht het bij mij niet baten. De wratten zijn toen bij de huisarts 'aangestipt' met stikstof en later zelfs chrirurgisch verwijderd, zo hardnekkig waren ze bij mij. Nu weet ik dat ik leed aan het HPV-virus en dat dit o.a. werd veroorzaakt door een tekort aan vit. A.

Mike

 
Quote:
In de dierenwereld komt het overigens ook gewoon voor


Misschien komt daar het woord "in-stinkt" wel vandaan :wink:

Heb het ook geprobeerd, maar het is echt vies :lol: Verdund met water is het wel te doen..

 
@ Janse

Je moet ook die van jezelf drinken, niet van dieren... :p

Alhoewel koeienurine in India hoog geprezen wordt!

Ook is urine het ene moment lekkerder dan het andere. Soms wat zuur en een beetje bitter, maar soms heeft het ook een soort zoutige musk-smaak.

 
Dan kies je voor urine? Ik zou het anders doen. Ik zou de urine zuiveren met wat waterstofperoxide. Dan heb je een pure vloeistof die je zonder problemen kunt innemen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan