Urinetherapie / urotherapie

@ Mike

Ik was nog wat in mijn favoriete urine-boek aan het lezen en ra-ra-ra wat zag ik daar staan: waterstofperoide! Er staat vermeld dat urine bacterie- en virusdodende substanties bevat, zoals ureum, urinezuur, amoniak en waterstofperoide.

Over de behandeling van wratten. Belangrijk is om niet 1x over je hand te plassen, maar dagelijks en liever enkele keren per dag. Het beste is om de wratten vooraf heel lichtjes open te krabben. Voor hardnekkige wratten gebruik je liever urine van enkele dagen oud. Soms kan het wekenlang duren voordat ze weggaan...

 
In mijn zoektocht naar het H2O2-gehalte in urine ben ik op een interessant link gestuit. Twee citaten uit de vertaalde pagina.

Quote:
Urine een bijproduct bloedfiltratie niet afval filtratie en niet giftig. Het lichaam scheidt elementen die niet nodig is op het moment dat via de urine. Urine bevat stoffen die zeer specifiek zijn voor het individu waar het komt. Het is antibacterieel, antischimmel, antivirale, antineoplastica (tegen kanker), anticonvulsieve en krampstillend. Urine is een steriele lichaam verbinding die is zuiverder dan gedestilleerd water (geen bacteriën). Urine bevat duizenden verbindingen. Urine bevat Alanine, Arginine, Ascorbinezuur, allantoïne, aminozuren, bicarbonaat, biotine, calcium, creatinine, Cystine, DHEA, dopamine, epinefrine, Foliumzuur, Glucose, glutaminezuur, glycine, Inositol, jodium, ijzer, lysine, magnesium, Mangaan, Melatonine, Methionine, stikstof, Ornithane, Pantotheenzuur, Phenylalaline, fosfor, kalium, eiwitten, riboflavine, tryptofaan, tyrosine, Ureum, vitamine B6, vitamine B12, zink, en andere verbindingen.


Quote:
Medisch onderzoek heeft ontdekt dat veel van de elementen van het bloed die worden gevonden in de urine een enorme medicinale waarde hebben, en toen opnieuw aan het lichaam, ze verhogen het immuunsysteem van het lichaam afweer en het stimuleren van genezing op een manier die niets anders doet.


Helaas heb ik nog niet gevonden hoeveel waterstofperoxide er in urine zit... :(

 
Ik vind het volkomen onlogisch dat urine drinken nut zou hebben. Ons lichaam is een delicaat mechanisme dat is gebouwd op het zo zorgvuldig mogelijk omgaan met de aangeboden nutriënten. Het is in staat om overschotten op te slaan (kijk bijvoorbeeld naar het opslagmechanisme van vet). Het lichaam werkt zo genuanceerd dat het voedingsstoffen leent van zichzelf als er ergens anders een tekort is. Zelfs gifstoffen worden soms vastgehouden in het lichaam opgenomen -tegen wil en dank-, kijk eens naar alle topics over ontgiften.

Dat urine drinken in de volksgeneeskunde wordt toegepast vind ik ook niet zo’n heel steekhoudend argument, kannibalisme werd door sommige primitieve stammen ook toegepast met als gevolg de ziekte kuru, die het gevolg is van het eten van hersenen. Heus niet alles wat primitieve volkeren doen of deden is altijd gebaseerd op wijsheid.

Ik geloof er dus helemaal niets van dat we de stoffen die uiteindelijk uit ons lichaam verwijderd worden via de urine weer zouden moeten innemen. Zeker, het kan maar het is niet noodzakelijk. Vóórdat urine wordt uitgescheiden zijn de ingrediënten eerst al voor 86-99,9% geresorbeerd. Wat over blijft is datgene dat ons lichaam dus op dat moment niet nodig heeft. Op zich zitten er dus inderdaad nuttige stoffen in maar kennelijk krijgen we die dus gewoon via onze voeding al voldoende. We hebben daar echt onze urine niet voor nodig. In onze ontlasting zit ook nog wel het nodige dat kan worden hergebruik, zoals vitamine B12. Iemand trek in een drol?

 
@ Bastiaan

Ik vind het jammer dat de meeste mensen zijn blijven steken in wat hen vanaf de zeer prille kindertijd is wijsgemaakt over urine, namelijk dat een afvalproduct is dat vies en ongezond zou zijn. Ik zie dat jij er tenminste wel echt over na hebt gedacht Bastiaan, maar ik vraag me wel af of er onderliggend nog een afkeer in je leeft die in mijn ogen onterecht is.

Ja het lichaam is in staat om nutriënten op te slaan, maar dit betreft met name de vetoplosbare stoffen. Dit zijn tevens de stoffen waar je lichaam ook zo moeilijk van af kan komen wanneer het giffen betreft.

De toepassing van urine in de volksgeneeskunde is van oorsprong geen zeldzaam verschijnsel, maar eerder een universeel gebruik. Daarom vind ik de vergelijking met kannibalisme ook erg ver gezocht, want zo veel kwam/komt dit niet voor. Dit hoeft inderdaad geen garantie te zijn dat urine als voedingssupplement en medicijn daarmee ook meteen goed is, maar ik vind het persoonlijk logischer en aannemelijker dat intuïtieve (natuur)volkeren het bij het rechte eind hebben, dan moderne afgedwaalde mensen. Kijk naar hoeveel dogma's, leugens en misopvattingen er in onze moderne wereld leven op het gebied van voeding en gezondheid! En wat blijkt steeds opnieuw: de traditionele (natuur)volkeren hadden/hebben heel wat meer verstand van voeding en gezondheid.

En over het ontwerp van het menselijk lichaam. Heb je je wel eens afgevraagd waarom urine gescheiden van de vaste ontlasting wordt afgevoerd? Waarom niet alles door één gat naar buiten? Zou dat niet veel gemakkelijker zijn? Of zou de natuur er misschien toch wel een goede reden voor hebben bedacht die veel intelligenter is dan onze hedendaagse associaties en opvattingen? Ontlasting is iets totaal anders dan urine! Het bevat wel degelijk het afval van het lichaam, wat de vergelijking van urine met een drol totaal misplaatst maakt. Wees er niet ongerust over dat jij in de toekomst er ook aan moet gaan geloven. :wink:

Voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat urine drinken noodzakelijk is. Maar ik geloof wel dat het heilzame toepassingen heeft en dat het menig mens goed zal doen om ten minste een glaasje ochtendurine van de middenstraal te drinken op regelmatige basis.

Hoe kom je trouwens aan het percentage 86-99,9%?

 
Dennis,

Ik ga er van uit dat de natuuur geen fouten heeft gemaakt met de aanleg van ons lichaam. Als het de bedoeling was dat urine direct weer in ons spijsverteringssysteem terecht kwam, dan was daar wel een verbinding voor gemaakt. Stel je ook eens voor dat je een oermens bent, nog zonder opvangmiddelen, wat voor trucs je uit moet halen om het uberhaupt weer naar binnen te krijgen. (de oudst gevonden potten zijn pas 18.000 jr oud)

Ik denk helemaal niet dat urine drinken kwaad kan maar ik geloof gewoon niet dat daar een noodzaak voor is. In feite zeg je tegen je lijf: ja, je gooit die stoffen er wel uit maar ik weet het beter: ik stop ze er gewoon weer in! Ik vind het gewoon niet logisch. En ja, ik vind het idee ook vies. Of dat onterecht is... misschien is het wel een diepgeworteld oerinstinct om afkeer te hebben van uitwerpselen en is de praktijk om ze weer tot je te nemen juist een idee dat is ontstaan in de neo-cortex van de moderne homo sapiens.

De percentages die ik noemde heb ik uit Wikipedia gehaald.

Overigens is het idee om bepaalde voedingsstoffen via ontlasting binnen te krijgen niet helemaal onlogisch: door vegetariers wordt vaak gewezen naar oude beschavingen die gezond waren zonder vit B12 tekort (ik dacht de Hunza maar daar wil ik even vanaf zijn). Nader onderzoek wees uit dat deze mensen hun gewassen bemestten met hun excrementen en het bij het eten niet zo nauw namen met hun groenten van te voren te wassen. Zo kregen ze hun B12 binnen min of meer via ontlasting. Het is bekend dat ook kippen op deze manier aan hun vit B12 komen.

 
Quote:
wat voor trucs je uit moet halen om het uberhaupt weer naar binnen te krijgen.


Als je dit al moeilijk vind, dan geldt dit toch bijna voor al het vocht dat je op drinkt!? Okay, je kunt een half uur met je mond open in de regen gaan staan om je dorst te lessen of je zoekt een waterval op. Maar verder zul je in de meeste gevallen op z'n minst moeten bukken om water binnen te krijgen. En dan heb je alleen nog maar water. Als je wat urine drinkt heb je er gelijk een flinke lading voedingsstoffen bij en het is nog steriel ook. Lijkt me ideaal in overlevingssituaties! Het enige wat je hoeft te doen is het opvangen in een opgerold groot blad of een stuk bamboe of in de sneeuw of wat anders. Of je rolt even op je rug, wat ik nou niet bepaald een acrobatische oefening zou noemen. En als je niet alleen bent is het nog gemakkelijker... Denk eens wat voor een moeite het kost om aan je eten te komen of om water te zoeken in sommige gebieden. Is dat dan opeens ook niet natuurlijk?

Quote:
misschien is het wel een diepgeworteld oerinstinct om afkeer te hebben van uitwerpselen


Dat is anders aan dieren niet te zien. Er zijn verschillende dieren die zijn uitwerpselen opeten en ook zijn urine drinken!

Maar ik kan je logica wel volgen hoor, dat iets wat eruit gaat er niet voor niks uit gaat. Ik vind je argumenten alleen niet overtuigend genoeg om er in mee te gaan. Je lichaam heeft toch voortdurend voeding nodig. Je gaat toch ook niet een paar uur niks meer eten of drinken omdat je net geplast hebt en dus genoeg voedingsstoffen binnen zou kunnen hebben? Over alle soorten eten en drinken kan je rare dingen bedenken: melk, eieren, vlees, groentes van de grond die met stront bemest is. Ik vind je eigen urine drinken zeker niet minder natuurlijk aanvoelen dan het vocht en de vruchten van dieren innemen. Maar nogmaals: ik zie het als een voedingssupplement, als een medicijn en als een noodvoorziening in overlevingssituaties. Ik zeg niet dat iedereen de hele dag urine zou moeten drinken.

 
@Dennis: Ik waardeer je topic, maar ik neem geen enkel risico...

Ik kom bij jou geen glaasje sinas drinken...!!

Mvg,

Ufo

 
Weet je Dennis, dat een bok, zichzelf heel behendig in eigen bek zal piesen, op momenten dat hij wel zin in een kennismaking met een leuk geitje heeft?

 
Ja, dit heb ik ooit bij een kinderboerderij zien gebeuren. :)

Weliswaar veel sporten, geneeswijzen en gezonde gewoontes geïnspireerd zijn op de dierenwereld ben ik nog nooit op het idee gekomen om de raad van die bok op te volgen om een vrouwtje te scoren... :mrgreen:

 
Ach, het kost je niets om het te proberen Dennis... :D

Ik wil niet discrimineren, maar er is een bepaalde groep jongeren/jonge jongens dus, in Nederland, van een bepaalde achtergrond/afkomst, die denken meisjes te kunnen imponeren middels rochelen op straat.

Kan me werkelijk niet voorstellen dat meisjes zich daartoe aangetrokken voelen, dus misschien maak je wel een kleine kans met je urinetherapie... :mrgreen:

 
Jammer dat jij je reactie hebt weggehaald corneliahz.

Ik heb hem wel gelezen en er was niets mis mee!

 
Die voelde ik al aankomen..

Ik vond zelf dat het niets toevoegde. Een soort van ongezouten beklag over iets waarover jij al had geschreven en meer van hetzelfde. Onaardig doen over onbeschoftheden zonder constructief te zijn. Onder het kopje 'afreageren' en 'afzeiken'. Zoiets, en daar leen ik me niet voor. (Maar soms is het zo lekker dat jezelf terugfluiten onvermijdelijk is en dat heb ik dan maar gedaan.)

Hilda

 
Filmpje over urinetherapie:

Quote:
The Golden fountain by ( Coen Van Der Kroon)

Published on Feb 13, 2013

A personal insight to the writing of the best selling urine therapy book in holland written by Coen Van Der Kroon , how the book started and the issues of publishing filmed by Got productions


 
@ Dennis: Ben je nog steeds bezig met urinetherapie? En heb je er baat bij?

 
Hier een pdf over urinetherapie uit 1971: http://phaelosopher.files.wordpress.com/2012/12/water-life.pdf

Lia

 
Ik drink al jaren mijn eigen urine, met heel goede resultaten. Je moet wel wat regels volgen, staan uitgelegd in het boek van C. Vander Kroon.
Soms is de urine 's morgens zuur, dat hangt af van wat je de avond ervoor eet.
Maar zelfs als je de zure urine blijft drinken, wordt het al heel vlug neutraal van smaak. Als je bijna heel de dag door blijft drinken verandert de smaak in een super-bouillonnetje, echt heel lekker.
Ook, ongeveer 1 dag (of minder) vasten op urine zorgt voor een super goed, rustig en blij gevoel.
Maar ook bij griep, verkoudheid, last van de lever : drink urine.
Marender
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan