Uitgeputte bijnieren

Het kan zijn dat je een lekke darm hebt, waardoor er onverteerde eiwitten in de bloedstroom terechtkomen die immuunreacties uitlokken. Het kan ook zijn dat je lever de aanvoer van vetten momenteel niet aankan. Allebei kan ook. Moeilijk om te zeggen vanuit deze stoel.

Mike

 
Ok, ik zal eens proberen met wat minder vlees/vis en meer zuivel en misschien gradueel meer dierlijk voedsel toe te voegen aan m'n dieet.

 
He shou wu werkt ook voor de bijnieren

He shou wu is een van de meest belangrijke 'adaptogenic herbs'. Dit soort kruiden helpt de balans in ons lichaam te herstellen in stress situaties. Dit kan zowel fysieke (intensieve training, fysiek zware baan, druk leven) als mentale stress (deadlines, werkdruk, onzekerheid) zijn.

Daarnaast heeft He Shou Wu een positief effect op de haargroei en behoud van de haarkleur (anti-grijs worden). He Shou Wu betekent "head full of black hair" in het Chinees!

Eigenschappen van He Shou Wu:

•Verbetert de immuunfunctie (sterkt het immuunsysteem)

•Houd de lever en de nieren in conditie

•Beschermt en sterkt de bloedvaten

•Beschermt tegen schadelijke vrije radicalen uit UV-straling (te lang zonnen!)

•Vergroot het hart-long volume (verbetert de conditie) en verlaagt cholesterol

•Remt de veroudering

•Verlaagt het risico op kanker

•Vermindert jeuk, eczeem en droge huid

He shou wu wordt na het oogsten gemengd met Black beans. Het is een geconcentreerd poeder extract, wat krachtiger werkt dan de complete plant.

Gebruik

Neem als aanvulling op de dagelijkse voeding, in de eerste week 1/2 theelepel He Shou Wu per dag. Meng deze door een smoothie, pap of yoghurt. Vanaf week 2 neem je een hele (afgestreken) theelepel per dag. Vanaf week 3 neem je een volle theelepel (met een kop) He Shou Wu.

He Shou wu is the #1 Anti aging herb!

He Shou wu is een 'jing' ondersteunend kruid. Jing tonics verhogen de mentale focus, vruchtbaarheid, het libido en voeden haar, pezen en bloedvaten.

 
Ik voel als mijn bijnieren opspelen ze letterlijk in mijn rug en buik prikken.

Pas zag ik een filmpje over iemand die zichzelf van de bijnieruitputting afhielp door kwik uit haar lijf te helpen bonjouren via het zogeheten Andrew Cutler protocol.

Ze zei: de ozon hielp daar niet meer voor bij haar jammer genoeg.

Ze zei ook: de bijnieren trekken niet makkelijk zuurstof naar zich toe: het komt er moeilijk bij.

Toen ik dat vernam dacht ik: ik ga etherische olien smeren op die gebieden van de bijnieren, wat zowiezo heerlijk aanvoelt.

Etherische olien die bijnieren van zichzelf bijv. helpen zijn eucalyptus, thijm, rozemarijn, den, spar en laurier: zie deze tabel: http://thearomablog.com/essential-oils-specific-uses/

http://thearomablog.com/benefits-of-essential-oils/

Bijv. rozemarijn stimuleert de bloedsomloop daar.

Ze had het erover dat als je haarmineraalanalyse doet, dat je dan op twee manieren kan zien of de kwik in je lijf je onderuit haalt: door overschot aan kwik in je haarmonster uiteraard, maar als dit er niet uitkomt is er nog een aanwijzing: namelijk: dat je mineraalopname te gebrekkig is: dat je voedingsmineralen onvoldoende aangetroffen zijn in de haartest.

Trouwens ik sprak hierover mijn buteykotherapeut en ze zei me dit: ze zei: als je co2-gehalte toeneemt in je lichaam dan gaat ook je mineraalopname beter en waarschijnlijk dus ook de kwikuitstoot.

Hieronder wordt het effect van een tekort aan CO2 in het lichaam beschreven:
Quote:
[...] een tekort aan kooldioxide zorgt dat er minder zuurstof naar de lichaamscellen gaan, het verstoort het zuur-base evenwicht in het lichaam en daardoor de optimale werking van biochemische processen. Het zorgt voor verzuring van het lichaam, een te kort aan mineralen en vitaminen, en het verstoort de hormoonhuishouding en de stofwisseling. Het spant de spieren, maakt het zenuwstelsel sensitiever en verlaagt je verwerkingscapaciteit waardoor meer dingen als stress worden ervaren.

http://www.ademhalingstherapie-onli.../symptomen/me-cvs-fibromyalgie-en-spasmofilie

Dus ook dat je mineralen en vitaminen niet goed opneemt.

Dan kun je aanvullen wat je wilt met voeding of supplementen: maar je neemt ze dan dus gewoon niet op.

De dame in het filmpje vertelt ook dat toen ze zo moe was dat ze zich benauwd voelde.

Dus co2 speelt zeker een grote rol bij in elk geval kwikvergiftiging.

Het kwik in je lijf ontneemt je de adem.

Maar co2 elimineert dus ook kwik.

Het is alleen een lange weg met ademhalingsoefeningen die co2-ophoging in het lichaam.

 
Lekkerromig noemt aan het begin hier frequent urineren en dorst hebben: dat is volgens Mike een teken van (pre-)diabetes: maar ook van problemen met de dunne darm:

Quote:
When the small intestine is involved, apart from increased urination and soiling, it is

common to experience additional symptoms such as:

- ear buzzing

- cold feet

- unquenchable thirst after meals or due to other triggers

- constantly moist nose.

http://www.aipro.info/drive/File/big-GI-book LIBRO DIGESTIONE BUTEYKO.pdf p. 12

 
Ik ben op dit moment het boek Amalgam Illness aan het lezen.

Op pagina 23 staat iets over de bijnieren.

Quote:
It is worth recalling that endocrinology textbooks make a point about misdiagnosis of adrenal insufficiency - especially since adrenal insufficiency is often one of the major factors in mercury poisoning.


 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.296
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan