Uit eten

G

Guest

Guest
Vrijdag uit eten geweest. Aziatische tapa's gegeten. Ben redelijk voorzichtig geweest, aangezien mijn spijsvertering nog steeds kwetsbaar is, zal ik maar zeggen. Ook rekening gehouden met het aantal koolhydraten.

Vrijdag nacht ziek wakker geworden. Overgeven. Er kwam nog een dikke brij uit, terwijl het toch al ruim 5 uur na het eten was. Voelde pijn in de maagstreek en rechts boven de navel.

Gisteren botten / kippen bouillon gegeten, kefir, gefermenteerde groentesappen en sole gedronken. Enige tijd na het eten van de bouillon en kefir, ruim anderhalf uur ziek op de bank gelegen. Iets waar ik doorgaans geen last van heb na het consumeren van deze voeding. Misselijk, veel hartkloppingen en pijn rondom (in?) de maagstreek. Deze klachten herken ik vooral van voor de tijd dat ik volgens WP at.

Ook vannacht wakker geworden omdat ik me niet lekker voelde. Voelde enkele harde plekken rechts boven de navel. Na enige tijd gemasseerd te hebben, leek het wat minder te worden. (Ontlasting?)

Dit gebied is ook nu nog druk gevoelig. Het lijkt overigens alsof de ontlasting zelfs na het gebruik van oxypowder wat moeizamer gaat dan anders. (Ik gebruik oxypowder, nadat foto's uitgewezen hadden, dat ik blijkbaar ernstig geobstipeerde darmen heb. De laxantia van de internist wil ik niet gebruiken)

Zulke 'aanvallen' van indigestie kosten mijn lichaam een hoop energie merk ik. Ook lage rugklachten op dit moment. Of dit verband heeft?

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Te weinig maagzuur? Voeding gegeten waar ik niet tegen kan? De alvleesklier die zijn werk niet goed doet? De galblaas die op speelt, darmen die niet voldoende functioneren, of een combinatie van dit alles?

Graag zou ik wat advies krijgen.

Ik ga overigens niet vaak uit eten en op deze manier is het voor mij ook geen plezierig uitje meer. Ik informeer ook altijd van te voren of er rekening gehouden kan worden met bepaalde intoleranties en men houdt daar dan rekening mee.

Over twee weken heb ik twee dagen achter elkaar een etentje, waar ik niet omheen kan. (Teamdag en een zakelijk etentje via mijn echtgenoot) Ik zie er op dit moment tegen op ipv dat ik er naar uit kijk. En dat is jammer.

 
Verschrikkelijk voor je Boschje.

Ik herken dit.

Poekie typte eens dat als ze uit eten gaat dat ze steevast voor de zalm gaat.

Dat vind ik zelf ook wel een goed idee: in elk geval de visschotels.

 
Jeetje, vervelend Boschje.

Heb je al eens een hoge darmspoeling laten doen en een leverreiniging?

Om de boel goed op te schonen. Helaas kan ik je niet specifiek helpen.

Uit eten gaan probeer ik te vermijden, ik vind de verhouding prijs-gezondheid-kwaliteit vaak niet ok. Maar als ik ga, ga ik ook op safe.

Sterkte!

 
De hevige spijsverteringsklachten zijn eigenlijk pas echt begonnen na hoge darmspoelingen. Leverreinigingen heb ik diverse gedaan. Dit is echter al wel weer een hele poos geleden. Ik ervaar ze als zeer ingrijpend. De milde reiniging zoals hier op het forum omschreven is niet voor me weggelegd aangezien ik geen eieren verdraag, ook niet rauw. Ik eet nu dagelijks een portie rauwe lever in de hoop dat dit goed voor mijn lever is :)

 
Wat vervelend dat je dit heb door moeten maken. Kan het niet zo zijn dat je gewoon een virus te pakken had en dat je denkt dat het door het eten kwam. Twee weken geleden had ik ook zoiets. Ook ik dacht ook dat het door eten kwam. Maar achteraf bleek dat bijna iedereen in mijn omgeving hier wel last van had.

Beterschap.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.931
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan