Turkije

Gezellig daar na kritiek op Erdogan.

https://www.nu.nl/279418/video/vechtpartij-in-turks-parlement-na-kritiek-op-erdogan.html
 
Hoe gaat deze situatie nu opgelost worden? Voorlopig valt te lezen dat Nederland bereid is extra geld te betalen aan Turkije. Nederland laat zich dus lekker chanteren. Gezien de acties van Erdogan zal dat niks uit maken en hij toch hiermee doorgaan. Hoe nu verder? Vind het allemaal doodeng. Volgens mij is er maar 1 oplossing en dat is Erdogan aan banden leggen. Op welke manier is denk ik niet zo heel belangrijk. Snelste manier is een kogel lijkt mij.
 
Zou het niet beter zijn als alle Europese landen het Griekse leger gaan helpen bij de grens? En desnoods Turkije aanvallen met een gerichte aanval op Erdogan. Hoe het gesteld is met het leger van andere Europese landen weet ik niet. Maar van het Nederlandse leger hoeven we niet veel te verwachten.

De Oostenrijkse bondskanselier Sebastian Kurz (ÖVP, foto) heeft de Turkse president Recep Tayyip Erdoğan er van beschuldigd “een aanval op Europa te organiseren”. Kurz riep de EU op tot een “vastberaden optreden” tegen de komende massa-bestorming op. Het zou zaak zijn om zich met een “functionerende bewaking van de buitengrenzen” te verdedigen, opdat Europa niet maatschappelijk implodeert.

https://ejbron.wordpress.com/2020/03/05/oostenrijkse-bondskanselier-kurz-erdogan-organiseert-aanval-op-europa/


 
Oké, lees net dat Nederland de Grieken wil gaan helpen. Maar Knol is voorzichtig. Is het praten dan nu voorbij eindelijk? Hoezo voorzichtig?? Wat een flauwekul! Gewoon eropaf. Nederland wilde EU toch? Ga dan ook iplv dit achterlijke gemiep.





Paspoortcontrole
Bron: Frontex
BRUSSEL (ANP) - Nederland gaat naar verwachting een "forse bijdrage" leveren aan de versterking van de Griekse grensbewaking. "Er wordt gesproken over een schip en manschappen en dergelijke", zei staatssecretaris Ankie Broekers-Knol (Justitie en Veiligheid) in Brussel voor aanvang van overleg met EU-collega’s. "Maar het is nog niet definitief, ik ben voorzichtig. Nederland doet alles wat mogelijk is."

https://www.europa-nu.nl/id/vl6oowgn39xx/nieuws/staatssecretaris_forse_bijdrage_voor


 
Een schip en manschappen, dat duur dan weer dagen voor ze er zijn, Hup, vliegtuig, in een uur daar. Gewoon tactiek om zogenaamd wat te doen.
 
Dat laatste stukje en dergelijke” is wel vaag. Maar wellicht dat ze hierop doelt uit het stuk van de link.

Om Griekenland bij te staan is behoefte aan 160 extra asielexperts, honderd extra grenswachten, zes kustwachtschepen, een vliegtuig, twee helikopters en voertuigen, medische hulp, tenten en dekens. "We hebben natuurlijk allang inzet op de Griekse eilanden", zei de bewindsvrouw. "En we leveren al zes marechaussees en twee voertuigen aan de Bulgaarse grens."

Waarom 100 asielexperts? Om toch toestemming te geven ze de grens over te laten? Ja, inderdaad een vliegtuig of een F16. Met als doel om het verblijf van Erdogan te bombarderen zou ik zeggen. Zodra men de aanstichter elimineert kan er nog weinig volgens mij.
 
Lijkt me beter om de grens daar hermetisch dicht te maken, dan heeft Erdo zelf een probleem met al die kwaaie volksverhuizers, ofwel: koekje van eigen deeg.
 
Is een idee idd. Maar hoe zie je dat voor je? Hij heeft ook invloed buiten Turkije. Dan zouden alle communicatie middelen ook plat gelegd moeten worden. Zowel voor hemzelf als voor zijn aanhangers. Wie weet waar hij anders toe in staat is. Misschien ben ik wel te radicaal om te vinden dat hij geëlimineerd moet worden.
 
Vergeleken met zijn ideeën is mijn uitspraak wellicht radicaal. Anderzijds denk ik ook dat Erdogan nog veel meer invloed heeft en dat dit zich niet beperkt tot alleen binnen Turkije.
Het zou een begin kunnen zijn. Maar waar eindigt het.
 
Video met tijdlijn over de gebeurtenissen in Griekenland. Nederlands ondertiteld. Compleet met nep nieuws en nep filmpjes.


https://commonsensetv.nl/de-waarheid-over-de-crisis-bij-de-griekse-grenzen/
 
Nou, dit gaat dus een probleem worden. Erdogan stuurt zijn troepen Europa in! En wat doet de EU? Vergaderen en overleg. Zoals ik zei, die bloedhond moet aan banden gelegd worden. Europa had niet moeten afwachten en zelf Turkije binnen moeten dringen. Dit was te verwachten.

?s=20
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.332
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan