tumor op de lever

Ghee, je kunt dan niet meer reageren, maar wel nog meelezen en dat zul je vast ook doen. Goed dat Mike je geblokkeerd heeft, want die wazige, negatieve berichten van je, daar kon ik sowieso al nooit een touw aan vastknopen. En dat blog van je, wat er misschien ooit gaat komen, echt zielig. Misschien heb je er meer aan om eens het boek 'Een nieuwe aarde' van Eckhart Tolle te lezen om wat zelfkennis op te doen en daar vervolgens iets mee te doen. Je hebt echt een groot pijnlichaam volgens mij.

 
Bedankt, Lay, voor deze steunbetuiging. Ik heb een jaar lang geduld gehad met dit heerschap en nu is het mooi geweest. We lijden met z'n allen aan een collectieve verwonding op spiritueel gebied, met dit soort zieke uitwassen tot gevolg. Dergelijke gedragingen kwamen niet voor bij de natuurvolkeren die Price bezocht:

Quote:
Wanneer men tijd doorbrengt tussen de primitieve rassen op verschillende plekken op de wereld en hen in isolatie bestudeert, dan valt het op dat er geen gevangenissen en gekkenhuizen zijn.

Er zijn echter maar weinig problemen verbonden aan de moderne beschaving die ernstiger en verontrustender zijn dan de toename van het aantal asociale en onverantwoordelijke mensen.


Dit schreef Price al in 1939 (!), kun je nagaan hoe gek sommigen anno nu zijn! Om die reden blijven de onsamenhangende en krankzinnige posts van Ghee hier ook staan, als voorbeeld van hoe gestoord sommigen kunnen zijn. Dit is waar we mee te maken hebben en daarom is het zo belangrijk om de lessen die Price ons wilde leren zo serieus te nemen!

Mike

 
Misschien nog wel leuk ter aanvulling:

Twee jaar geleden was ik bij een lezing van David Wolfe waarin hij zei:

"Ooit wel eens een bedrijf gehad met een open telefoonlijn? Je wil niet weten hoeveel gestoorde mensen je aan de lijn krijgt! Eerst dacht ik dat ze alleen maar verkeerd aten, maar nu geloof ik dat ze simpelweg knettergek zijn!"

Mike

 
Het feit dat hij een blog of zo gaat beginnen om op jou, Mike, af te geven doet me in de lach schieten. (jaloezie?) En als iemand zo op de man gaat spelen dan vraagt hij erom verwijderd te worden, ook een goed signaal naar de andere lezers en leden trouwens. Even de tanden laten zien... Wel zaak dat iedereen scherp en kritisch blijft op elkaar en op de moderator van dit, naar mijn mening, unieke en waardevolle forum.

 
Ik vond het eerlijk gezegd ook wel komisch. Mike vat het op als een compliment. Hij hechte blijkbaar enorm aan jouw mening en erkenning en raakte behoorlijk gefrustreerd toen dat feestje niet doorging. Jaloezie en projectie. Straks krijg je nog sterallures omdat er speciaal voor jou een blog wordt opgericht...

 
Ik snap je insteek, Tanja, always look on the bright side of life. Maar eigenlijk vind ik het heel triest dat sommige mensen zo diep kunnen zinken. Het geeft geen fraai beeld van waar we nu staan als collectieve mensheid als er ook zulke exemplaren rondlopen. In spirituele kringen spreekt men over 'no soul left behind'. Ik weet het zo net nog niet, ik denk werkelijk dat sommige mensen niet meer te redden zijn.

Oude volkeren spraken eveneens over een 'scheiding der wegen', waarbij mensen op basis van vrije wil kunnen kiezen om in deze zelfgeschapen hel te blijven of een zelfgeschapen hemel te creeren. Als medescheppers hebben wij het vermogen om zowel het een als het ander in het leven te roepen, het is maar net waar je in gelooft.

En juist vanwege die vrije wil mag er niet worden ingegrepen, anders krijg je een dictatuur van liefde. Ghee kiest uit eigen vrije wil voor deze weg. Het zij zo, alleen hij kan uit eigen vrije wil ook besluiten om een betere, gezondere weg in te slaan.

Mike

 
Quote:
Maar eigenlijk vind ik het heel triest dat sommige mensen zo diep kunnen zinken.


Dat is het ook. Dat jij het je zo aantrekt siert je. Bij mij riep het een beeld op van een klein kind dat zijn zin niet krijgt, mega tantrum. Misschien is het wel ernstiger, dat kan ik niet goed beoordelen. Spijtig dat jij hierin de volle lading krijgt, maar zoals ik al eerder tegen je zei, hoge bomen vangen veel wind. Dit was me het stormpje wel.

 
Ik heb zelf het idee dat Ghee onder invloed is geraakt van het een of ander. De laatste tijd waren zijn teksten zo onsamenhangend.

Goed gehandeld hoor Mike in deze, zo houden we het zuiver.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.859
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan