Trage schildklier?

simone

New member
Hallo allemaal.

Bij deze wil ik een topic over een te trage schildklier werking starten omdat de reguliere testen geen goed beeld geven als er daadwerkelijk iets aan de hand is.

Bij mij komt er dus ook bij elke keer bloedprikken niets uit en dat alles goed is maar mischien komt mijn hoge bloeddruk wel daardoor zoals Mike al aangaf.

Heb het ook vaker koud op plekken waar het niet normaal is zoals zwembaden, onder de douche etc. terwijl aan de andere kant ik juist iemand ben die het niet snel koud heeft.Tegenstrijdig he? Ja, ik doe zelden een jas aan, zelfs in de winter niet en als ik een keer een jas aan heb en ik ga ergens op bezoek vergeet ik die daar. Een jas bekneld me en geeft me een benauwd makend gevoel waardoor ik het echt benauwd krijg van de warmte dus. 'S winters werk ik ook vaak met t-shirt.

Kan iemand me wat uitleg geven over een trage schild klier werking, aangezien het langzamerhand een epidemie wordt hoor ik en de reguliere geneeskunde doet alsof er niets aan de hand is.

 
Haluk,

Het klinkt alsof je bijnieren en schildklier samen bezig zijn met een voortdurende zoektocht naar balans, waarbij de een overactief wordt als de ander onderactief is en anderom. Wat je beschrijft is een schildklier die afwisselend overactief (te warm) is en onderactief (te koud).

Als er sprake is van afwisselende onder- en overactiviteit van de bijnieren en schildklier moet je dit ook merken aan je hartslag (te snel of te langzaam of 'overslaan' van de hartslag) en aan de bloeddruk (te laag of te hoog). Herken je dit ook bij jezelf?

Persoonlijk denk ik echter dat je je niet al te veel zorgen moet maken, omdat de WAPF-voeding bijzonder helend en stabiliserend is voor de hormoonklieren en dus ook je bijnieren en schildklier. Volgens mij komt het allemaal wel goed met jou!

Mike

 
Wat je beschrijft klopt wel Mike.Ben ook wel vaak in een opgewonden staat denk ik wat betreft mijn hart en ik zou niet weten hoe het voelt als je hart overslaat maar wat je beschrijft is echt wel van toepassing op mij.

Heb in het begin van het meten namelijk wel vaker gehad dat mijn bloeddruk te laag was ja en nu is ie de laatste tijd een tikkeltje hoog: 150/100 of 145/95 gemiddeld maar nooit hoger als 150/100 en soms ook wel 140/90 dus niet zo slecht.

Dank je voor je geruststelling.

 
Ik was vroeger voorafgaand aan de periode dat bij mij struma werd geconstateerd een slank, soms mager, nerveus persoontje, kon me eigenlijk slecht concentreren op iets. Had ook wel vaker last van een bonkend hart. Onderzoek wees uit dat de werking goed was. Eerder op dit forum had ik al verteld dat door Chlorella mijn struma geslonken is en nauwelijks nog opvalt.

Ik heb de laatste jaren wel meer rust gevonden, eigenlijk kan ik zeggen dat ik stabieler bent geworden, kon ook nooit aarden op een plaats. Verhuizen zat in mijn bloed.

Het lijkt mij dat als iemand zijn schildklier te traag werkt dat die persoon dik is en iemand wiens schildklier te snel werkt mager is en alleen maar blijft rennen (zoals ik deed)

 
Ageeth,

Een struma is een opgezette schildklier. Deze kan zowel door een te trage als een te snelle schilkdlier worden veroorzaakt. Als je heel erg nerveus bent (geweest) denk ik eerder aan een te snelle schildklier.

Mike

 
Toen zeiden ze van niet maar als ze alleen TSH hebben gemeten (eind jaren 80) en geen T4

Heb ik mooi rond gelopen met foute diagnose.

 
Mike, en andere natuurlijk,

Ik ben sinds december vorig jaar in aanraking gekomen met dit dieet, ik begrijp het verhaal en zie in hoe ongezond het westerse eten is en hoe goed het kan. Een van de gevolgen is dat ik mij duidelijker uitlaat over mijn mening omtrent gezondheidszorg, voedingscentrum en zo.

Vandaag stelde ik ook in een gesprek dat de medicijn industrie voor verkoop en tegen gezondheid is. Waarop mijn gesprekspartner aangaf medicijnen te gebruiken om zijn schildklier te stimuleren (zonder medicijnen is hij moe en futloos). Hij eet regulier, wel aan de bio kant "maar het is zo duur" volgens hem....

Ik krijg hem niet in een keer aan een WP dieet, dat moet hij natuurlijk zelf doen, maar hij heeft wel gevraagd wat een alternatief kan zijn voor de medicijnen die hij gebruikt. Heeft iemand een goede suggestie om zijn schildklier gezonder te krijgen zonder zijn leven (eetpatroon) volledig om te gooien?

Groet Erik

(en ja volgens mij gebruikt hij te veel graan, koffie, suiker, koolhydraten, chemicaliën [e-nummers] en te weinig vet)

 
Quote:
Hij eet regulier, wel aan de bio kant "maar het is zo duur" volgens hem....


Je moet hem de volgende vraag stellen: waar betaal je liever mee, je geld of je gezondheid? Mensen zijn gevoelig voor 'one-liners', die krijgen ze via de media ook mee, omdat ze makkelijk te begrijpen en te onthouden zijn. Vaak is 1 zo'n enkel zinnetje effectiever dan een heel verhaal ophangen.

Quote:
Heeft iemand een goede suggestie om zijn schildklier gezonder te krijgen zonder zijn leven (eetpatroon) volledig om te gooien?


Ja, dierlijk schildklierhormoonpoeder. In tegenstelling tot dierlijk bijnierextract is dit echter niet vrij verkrijgbaar, maar uitsluitend op doktersrecept. Op zich geen probleem, als de huisarts het zou willen voorschrijven. Maar die is er of niet van op de hoogte of hij/zij heeft geleerd dat dit 'onbetrouwbaar' is of zelfs 'gevaarlijk'. Je moet je dan wenden tot een natuurarts die bereid is dit voor te schrijven. Ook deze zijn dungezaaid.

Ik ken er een die ik van harte aanbeveel, Ron Velthuis. Aangezien jij in Brummen woont en Ron Velthuis in Zutphen zit, heeft die vriend van je mazzel dat de oplossing zo dicht bij huis is (ervan uitgaande dat je vriend ook in de regio woont). Velthuis kan hem d.m.v. een zorgvuldig protocol van de synthetische T4 afhelpen en deze vervangen door lichaamseigen, dierlijk schildklierextract. Ik ken iemand die ik naar Velthuis heb doorverwezen bij wie dit zeer succesvol is verlopen en die zich nu stukken beter voelt!

Mike

 
Hoi Nuwilikvet,

Heeft jouw gesprekspartner ook hoge bloeddruk en waar heeft hij in het algemeen last van of in ieders geval last van zonder en met zijn medicijnen?

Zou zo'n dierlijk schildklier extract iets voor mij zijn aangezien ik al een tijdje WAPF eet?

 
Voor zover ik weet was hij vut loos en moe, door medicijnen kan hij normaal dingen doen.

Over zijn bloeddruk weet ik niets.

 
En wat als je het veelal te warm hebt, is dat een teken van een te vlug werkende schildklier? Of komt dit niet vaak voor bij uitgeputte bijnieren (en pre-diabetes)?

 
Dat kan wel degelijk. Of de schildklier kan overactief, of de bijnieren. Of, afwisselend, beide, in een zoektocht naar onderlinge balans. Zoals eerder gezegd, de wereld van de hormonen is 1 grote puzzel en dus zijn eenvoudige vragen niet altijd even eenvoudig te beantwoorden.

Mike

 
Quote:
Zou zo'n dierlijk schildklier extract iets voor mij zijn aangezien ik al een tijdje WAPF eet?


Haluk,

Deze pagina over de schildklier is zeer informatief:

http://www.leefbewust.com/themas/schildklier.html

Verder onderaan vind je ook een stukje door mij geschreven, genaamd Trage schildklierwerking?, waarin ik uitleg hoe je je ochtendtemperatuur direct na het wakker worden kunt meten onder de oksels. Dit lijkt primitief en onwetenschappelijk, maar het is DE MEEST EXACTE manier om te bepalen of je schildklier goed werkt of niet. Momenteel lees ik het boek Your Thyroid and how to keep it healthy. De auteur, Barry Durant-Peatfield gaat zelfs zo ver als beweren dat het meten van TSH volkomen nutteloos en onbetrouwbaar is!

Mike

 
Oh dank je voor je link, ik ga er zo snel mogelijk mee aan de slag.Wel veel info maar voor mijn gezondheid lees ik het graag.

 
Als je ochtendtemperatuur volgens bovenstaande test structureel onder de 36 graden ligt en je veel last hebt van koude handen en voeten is het dan verstandig om dierlijk bijnierextract of dierlijk schildklierexract te nemen (naast alle andere voeding volgens de WAPF richtlijnen) ?

 
Dierlijk schildklierhormoon kun je niet zonder doktersrecept krijgen, dierlijk bijnierextract wel. Schildklierklachten zijn doorgaans niet op te lossen zonder ondersteuning van de bijnieren, dus ik zou met het laatste een begin maken.

Mike

 
Ik gebruik raw thyroid van natural sources, te bestellen bij iHreb.Dat is een complex, er zit in: schildkier, bijnier, hypofyse, thymus, milt en ginseg. Totaal 390 mg per capsule

 
Ik heb nu na 2dagen me temperatuur opgemeten en ben er achter gekomen dat ik een te traag werkende schildklier heb.

Telkens 35.6°C onder oksel ik gebruik wel al 2maanden bijnierextract van biotics Cytozyme AD

heeft iemand tips naast de wapf voeding aangezien ik zie dat ik niet aan schildklierhormonen/extracten kan komen uitsluitend op doktersrecept

Misschien verklaart dit alles ook wel waarom mijn galstroom en stoelgang zo traag gaat

Zou ik ook gewoon vis kunnen kopen en daar de schildklier van op kunnen eten ???

 
Bij de visboer is de meeste vis ontweid?! ik weet niet of ik dit goed zeg, maar van strot tot eindpunt darm wordt de vis opengehaald en "afval" weg gedaan, dat voorkomt te snel bederf (darmentroep) heb ik me uit laten leggen door de visboer, maar ook de schildklier is er dan dus uit.

Misschien bij kleine visjes wel succes zoals bij sprotjes enzo. Ik koop weleens sprotjes voor mijn huisdieren bij www.versvoer.nl, een zakvol voor een paar euro! en die zijn helemaal gaaf en ingevroren, dus geen bederf.

Dus toch maar kattenvoer gaan eten :D

Mijn schoonmoeder zei pas nog: denk erom die zijn voor de katten hoor en ga jij niet eten, ze bracht me wel op een idee :mrgreen:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan