Trage schildklier?

haha tja dat kan ook Marijan :p

ik denk dat ik van de zomer maar weer is op baars ga vissen.

Maar zijn er hier mensen die nog een potje Armour Thyroïd/schildklierhormonen hebben staan.???

Ik zou het graag over willen kopen.

 
Robin, die krijg je niet zonder recept voor een reden, dat zou ik niet zomaar innemen, daar heb je wel iemand met verstand van zeken voor nodig. Heb je veel klachten of is het alleen de temperatuur die je hebt opgemeten waar je je zelf op diagnosticeert?

 
Ja ik word gek van de obstipatie.

Terwijl ik alles goed doe wapf,geen stress,h2o2,oxypowder,Sole....

Ik merk ook iedere keer dat als ik de levergalblaas zuivering doe er niet genoeg gal uitstoot is. En ik heb het vaak koud terwijl ik nu al een half jaar bezig ben met h2o2 & oxypowder het licht dus echt niet aan een zuurstoftekort.

 
Geen stress?
Quote:
Ja ik word gek van de obstipatie

en
Quote:
terwijl ik alles goed doe



Komt op mij niet echt geduldig en perfectionistisch over. Om tot een goede schildklierbalans te komen moeten je bijnieren ook in orde zijn. Enig idee hoe t daarmee staat?

En als je echt met schildklierhormonen aan de gang wil, waarom het enige echte doktersadvies dat hier op t forum wordt gegeven dan niet er harte nemen?

 
Ik ben heel geduldig en zeker perfectionistisch haha.

Ik gebruik nu al 2maanden bijnierextract en merk dat als ik het beruik me lichaam tempratuur extra daalt.

 
@robinAlexander: heb je een (voorstel) topic waar je precies beschrijft wat je eet, enzovoorts? WAPF-eten is een nogal breed begrip.

 
5uur snachts neemt ik een glas water met h2o2

kwart voor7 s ochtends een glas Rauwe melk, Rauwe eidooier, Sole

s 'middags Makreel met basmati rijst boter 4 a 5 eetlepels kokosvet

Soep van schenkel

ik drink zeker 1,5liter rauwe melk per dag ,

s avonds vlees vis zuivel verschillend, soms vegetarisch met veel vet

Ik eet gevarieerd iedere dag anders.

 
Dat is zeker WAPF :)

Ik merk dat als ik te weinig groente eet het richting obstipatie gaat, maar ik ben er ook nog niet helemaal uit.

 
Het kan echter ook zijn dat het bijnierextract juist de cortsiolspiegel te ver opdrijft, waardoor de schildklier inderdaad nog verder onderdrukt wordt. Feit is dat de rol van de bijnieren bij schildklierklachten niet of nauwelijks onderkend wordt en het altijd zinvol is om eerst bij de bijnieren te beginnen, alvorens je aandacht te richten op de schildklier

Dat doe ik dus ook.

 
Het probleem van traag werkende schildklier heb ik kunnen ondervangen door het volgende :

> inname van chlorella voor 3 maaltijden per dag (ter behandeling van de obstipatie)

opbouwen van 1 tablet naar 5 uitgaande van een dosering 250 mg per tablet tot je

weer goed fit bent - hierna volstaat een onderhoudsdosering van 2 tot 3 tabletten

voor elke maaltijd

> drinken van groene thee

> inname van jodiumrijke voeding : ik zie in je lijstje nog geen eieren staan - ook goed

zijn zeevruchten (mosselen, (wildwater)zalm , kabeljauw, haring en hollandse nieuwe

eventueel met lugol's aangevuld

> dragen van authentieke edelstenen ter bevordering van de schildklier - b.v. lapis

lazuli en rode toermatlijn. Hier zijn halskettingen van in de handel

 
Bedankt voor jullie reacties.

vandaag weer in de ochtend 35,9 ºC graden

en in de middag 36,1

ik weet zeker dat het mijn schildklier is me neus is koud handen vaak koud

en ik maar denken dat het met die bijnierextract beter zou gaan na mooi niet

ik moet echt opzoek gaan naar schildkliertjes

ik heb echt geen zin om naar de huisarts te gaan dat doe ik nu al 2 jaar niet meer

die man maakt me helemaal gek met z'n onzin vragen

 
Vivianne geeft aan dat ze veel baat heeft bij Chlorella, met een dosering van ca. 1 - 3 mg per dag. Ik vraag me af wat zo'n relatief kleine hoeveelheid nu werkelijk kan doen?

Ik gebruik zelf nu gedurende zo'n 3 maanden minimaal 20 gram per dag, voel me daar goed bij, maar omdat ik in diezelfde periode ook met andere dingen ben begonnen kan ik niet precies aangeven, welke rol Chlorella daar bij speelt.

Heeft er iemand ervaring met verschillende doseringen Chlorrela (Pyrenoidosa)?

 
dit filmpje zat ik net te bekijken &feature=player_embedded

dr.Berg over bodytype, langzame schildklier, gifopslag.

Hij zegt dat je niet eerst moet afvallen om gezond te worden maar eerst gezond moet worden om af te vallen. Het kwijtraken van toxinen is de eerste stap.

 
Maar mijn postuur is totaal niet het probleem.

Ik val makkelijk af

maar mijn lichaam 's tempratuur is telkens erg laag en ik heb precies de symptomen van een trage schildklier kouden handen , voeten , neus ,trage galstroom,haaruitval

nu begrijp ik ook hoe het komt dat ik zo slecht ontgift al gebruik ik 40drupppels h2o2 3% ik merk er niks van omdat me lichaam 's tempratuur zo laag is

en dat geldt ook weer voor de Lever/gal-flush ik heb een veel te trage/kleinen gal uitstoot doordat er zo weinig gal aangemaakt word door me trage schildklier.

 
zelf ben ik de chlorella flink aan het opvoeren op dit moment, een paar keer in de week een druppel Lugol (niet teveel, ik word er volgens mij verdrietig van), meer groene thee, vis eet ik nog te weinig en eieren zit wel goed, elke dag 2 dooiers in de shake.

Mijn symptonen: te zwaar, bijna altijd koude handen en neus, temperatuur in de ochtend tussen de 36.0 en 36.3 ook te laag dus. Groeven op mijn handnagels in de lengte en op de middelvingers in de breedte. En wat te serieus, ik zou wel meer vrolijkheid willen voelen. (lachen dus)

En ook die flapjes onder mijn bovenarmen en onder kin ook wel wat slappig, zitten er waar ze in het filmpje over hadden.

Haaruitval is naar mijn mening gestopt, slapen gaat weer veel beter en galuitstoot volgens mij heel aardig, meestal groen/bruinige ontlasting, wel regelmatig nog verstopt. Dagen gaat het goed en dan weer niet.

 
Quote:
temperatuur in de ochtend tussen de 36.0 en 36.3 ook te laag dus


Moet dat nu perse onder de oksel met een niet digitale thermometer?

Quote:
Lugol (niet teveel, ik word er volgens mij verdrietig van),


Ik word er juist, vooral toen ik het net ging gebruiken, heel vrolijk van. Nadat ik toen nog meer ben gaan gebruiken kreeeg ik wel last van detox (denk ik).

In de vorm van ontstoken neusholtes.

Wat ik mij dus afvraag is of jij misschien een ernstige bromide belasting hebt, omdat je bij een weinig lugols al zo'n reaktie krijgt? Je somber en verdrietig voelen kan nl een bromide detox zijn.

 
ik heb hier op het forum volgens mij gelezen dat het gewoon met een digi thermom. kan.

Dat van de bromide zou best kunnen, maar waar komt dat dan vandaan, zit dan in eten of zo. Vandaag druk, geen tijd om lang te zoeken, misschien weet jij zo het antwoord Pike

 
@ Indigo en Robin Alexander

Een te trage schildklierwerking kan samenhangen met een voedsel overgevoeligheid. Zelf heb ik hiervan meerdere jaren de symptonen ondervonden zonder het me daadwerkelijk zelf te realiseren.

Achteraf bleek zowel bij mezelf en mijn zoontje te gaan om een allergie voor zowel tarwe en als rauwe en gepasteuriseerde koeienmelk. Ik denk om deze reden dan ook dat je in dit stadium een keer moet nagaan of je al dan niet voor bepaalde voedingsmiddelen overgevoelig bent.

Onze oplossing bleek een combinatie van het eliminatiedieet met een ontgiftingskuur op basis van chlorella te zijn. Wel ontgifte ik in combinatie met groene thee en ook het klaarmaken van witlof.

In jouw geval zou ik de jodium in eerste instantie uit de voeding halen en de Lugol's maar even laten voor wat het is om de reden dat je hier overgevoelig op reageert. Bronnen hiervan zijn 4 tot 5 scharreleieren in de week van grasgevoerde kippen, kabeljauw, wildwaterzalm, hollandse nieuwe, haring en zeevruchten.

Zelf vermoed ik dat je hormonenhuishouding als gevolg van een niet optimale bijnier- en schildklierwerking ook niet optimaal is. Al nagegaan of je te maken hebt met een oestrogeendominantie ? Als dit zo is, vooral de progesteroncreme van Dr. Lee gaan aanschaffen. Zelf ben ik hier eind 2012 mee begonnen en ik reageer hier heel goed op.

 
Quote:
Moet dat nu perse onder de oksel met een niet digitale thermometer?



Een kwikthermometer is constant terwijl een digitale thermometer dat niet is, waarschijnlijk ook ivm hoe vol een batterijtje nog is.

En onder oksel is ook de meest constante plek. En dan 's ochtends nog in bed onder de dekens vandaan.

Lia

 
Maar ja een allergie voor rauwe melk :S ik voel me goed bij het drinken van rauwe melk

geen allergische reacties of zo. Waar merkte jij dan aan dat je allergisch was voor rauwe melk Vivianne???

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.861
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan