Trage schildklier, hoe te handelen?

Gerard

Well-known member
Uit een test bleek mijn schildklier te traag te werken, de hypofyse heeft het er te druk mee.

De pupil-test is bij mij prima, dus er kan alleen een lichte bijnieruitputting zijn. De leverreiniging heeft goed gewerkt, de ontlasting is beter, 2 nachten gesnotter heeft ook het nodig opgeruimd. Nu is naar mijn gevoel de schildklier aan de beurt.

Ik heb begrepen dat extra jodium goed kan zijn, samen met magnesium.

Hoe pak ik dit nu praktisch aan?

 
Uitvinden of hashimoto de oorzaak is van je trage schildklier.

(of je antistoffen aanmaakt tegen je schildklier)

Deze filmpjes kijken:

http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=ntw95iP50UE



Die behandelaar zegt dat hashimoto voor 70-90 procent de oorzaak is van schildklierproblemen.

Stoppen met zeker tarwe, mogelijk alle gluten eten.

Goed je levertraan nemen en/of een uvb-lamp nemen:



Dit zegt ene Christina Hare bij dit youtubefilmpje :

Quote:
Hashimoto sufferers may have "adequate" levels of D3 but not be converting enough of it to calcitriol, or "activated" Vitamin D. One answer is to raise your levels on a 25(OH)D test to around 100 ng/ml, somewhat above the normal range of 30 to 80 for Vitamin D3. This will probably require a dose of 10,000 iu daily of D3.


De vraag is of hormonen toedienen jou helpt:
Quote:
There are over 30 different ways that the thyroid can go wrong...over 30! And only ONE of these will respond well to taking thyroid hormones.



http://drboydston.com/thyroid.html

 
Vandaag bij de huisarts gewest die zegt dat de schildklier goed is maar wel aan de lage kant, hoe kan je je schildklier op een natuurlijke manier iets sneller laten werken?, jodium houdende produkten? Nog meer tips? Eventuele supplementen? Heb namelijk erge last van angsten!

 
jodiumrijk voedsel: alles uit de zee: vis, schaaldieren, zeewier, eieren, chlorella/spirulina.

Lia

 
Ja een heel gepuzzel dus lijkt me. Ik ben er zelf ook mee bezig op dit moment. IN elk geval de voeding uit je dieet schrappen die de schildklier beinvloeden zoals gluten en nachtschade en zorgen voor voldoende inname van jodium. Op dit forum word lugol jodium aangeraden, heb ik zelf nog geen ervaring mee maar ga dat zo uit proberen. Jodium zit in o.a spirulina, kelp, eieren, rauwe melk produkten en sommige vissoorten. Dit schijnt alleen niet voldoende te zijn.

 
Voor de schildklier is met name belangrijk:

B1, B6, vitamine a/d en c, vitamine E, zink, selenium, jodium en tyrosine, maar ook het beperken van chemische stoffen die de functie kunnen afremmen.

(hoe zit dat precies met die nachtschade en de schildklier? ik weet dat nachtschade niet goed zijn, maar waarom beinvloeden deze de schildklier?)

Verder voldoende vetten, waaronder omega 3 (erg belangrijk voor alle hormonen)

Spirulina en chlorella kunnen positief werken op de schildklier, maar ook maca/ashwaganda/coleus, en kokosolie!!!

en niet TE weinig Koolhydraten..

 
Vergeet ook niet de selenium!

Maca is een kruisbloemige, deze onderdrukt de schildklier juist.

 
De familie van de kruisbloemigen is zeer belangrijk voor onze gezondheid, maar dan NIET in rauwe staat, wat David Wolfe ook beweert. Als je aan maca-wortel zou kunnen komen (ziet er ong. uit als gember) zou je deze moeten koken. Nog beter zou zijn: eerst fermenteren, daarna koken. Rauwe macapoeder kopen is stervensduur en het is rauw NIET goed voor de schildklier! ALLE kruisbloemigen moeten goed worden gekookt, dan bieden ze ons enorme gezondheidsvoordelen.

Mike

 
Jazeker. Waarschijnlijk zelfs beter, want de wortel is dan ook beter verteerbaar en geeft dus een grotere opname.

Mike

 
Hoi, ikke

Ik drink mijn maca met gekookt water in combinatie met tomkat ali ( ook poeder )

 
En ik ben door mijn natuurarts aan de Thyronyl gezet voor mijn ietsje tragere schildklier. 2x daags 1 capsule.

 
Rapunzel, en kun je al aangeven of je er baat bij hebt of is dat nog te vroeg om te zeggen?

 
Dan zou ik mijn temperatuur weer op moeten gaan nemen. Dat heb ik sindsdien niet meer gedaan. Ik heb wel het idee dat ik het niet meer zo gruwelijk koud heb als toen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.838
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan