Trage schildklier, hoe te handelen?

ik vond dit stukje:

Quote:
It is necessary to note that аnyone who has a sensitive digestive system must be careful with the raw maca. Like other cruciferous roots, maca is particularly difficult to digest when raw. Not only is it fiber-dense, it also contains lots of goitrogens - that's why the raw root and it's flour is so bitter - so it's no wonder people have digestive and occasional hormonal (thyroid) complaints.To avoid this issue maca should be cooked in order to be gentle on digestion, on metabolism, and it has always been cooked traditionally(by the native Puruvians)for this purpose! Another option for those with digestive issue is Gelatinized Maca Powder(iHerb carry gelatinized raw maca). Gelatinized means that it's fiber has been removed, and goitrogens denatured. The gelatinized product was developed specifically to address the digestion issue inherent with the root.


of

Het is noodzakelijk op te merken dat аnyone die een gevoelige spijsvertering moet voorzichtig zijn met het ruwe maca. Net als andere kruisbloemige wortels, maca is bijzonder moeilijk te verteren als rauw. Niet alleen is het vezel-dicht, het bevat ook veel goitrogenen - dat is de reden waarom de rauwe wortel en het is bloem is zo bitter - dus het is geen wonder dat mensen hebben maag-en af ​​en toe een hormonale (schildklier) complaints.To voorkomt dit probleem maca gekookt moeten worden om te zacht voor de spijsvertering, de stofwisseling, en het is altijd traditioneel gekookt (door de inheemse Puruvians) voor dit doel! Een andere optie voor mensen met spijsvertering probleem wordt ontsloten Maca Poeder (iHerb voeren ontsloten rauwe maca). Verstijfseld betekent dat het vezel is verwijderd en goitrogens gedenatureerd. De ontsloten product is speciaal ontwikkeld om de spijsvertering probleem inherent aan de wortel aan te pakken.

 
Er wordt vaak gewaarschuwd (zelfs in dit topic) om niet te laag in kh te gaan ivm de schildklier..

Merken mensen die erg laag in kh zitten hier niets van ?

 
Wij hebben een tijdje geen extra koolhydraten genomen, buiten gekookte groentes en een appel in de smoothie en de rauwe melk zelf.

We voelden ons moe.

Lia

 
Hier op t forum worden verschillende supplementen en toevoegingen beschreven om de schildklier weer in balans te krijgen. Wat is "slimmer", via een arts natuurlijk schildklierhormoon gebruiken of zelf aan de gang gaan met de tips hier op het forum?

 
Ik heb nu een paar orthomoleculaire praktijken aangeschreven of ze kunnen behandelen met natuurlijke schildklierhormonen. En probeer zoveel mogelijk kokosolie te eten.

Als ik naar bijvoorbeeld Ron Velthuis ga en daar schildklierhormonen krijg, moet ik dan regelmatig naar hem terug of is dit iets wat ook op afstand kan?

 
Nederland derdewereldland qua jodiumtekort

Richard Verheesen, reumatoloog, strijdt al jaren tegen het jodiumtekort in Nederland. Hij vergelijkt ons land zelfs met een derdewereldland als het gaat om matige tot milde jodiumtekorten.

Jodium zit vooral in vis en zeevruchten – voedingsmiddelen die de Nederlander slechts in zeer geringe mate eet. Om tekorten tegen te gaan, worden keuken- en bakkerszout daarom al jaren verrijkt met jodium (JoZo).

De afgelopen jaren heeft de overheid echter veel succes geboekt met het terugdringen van het zoutgebruik in levensmiddelen en in de keuken bij de consument. Gevolg: het jodiumtekort neemt weer toe. Tekorten kunnen ernstige gevolgen hebben, zoals hypothyreoïdie, ofwel een traag werkende schildklier. Deze aandoening kan groeiachterstanden en een verminderd leervermogen tot gevolg hebben. De hoogste tijd dus dat de Nederlander meer jodiumrijk voedsel gaat eten, of tekorten gaat compenseren met een voedingssupplement.

 
Quote:
Als ik naar bijvoorbeeld Ron Velthuis ga en daar schildklierhormonen krijg, moet ik dan regelmatig naar hem terug of is dit iets wat ook op afstand kan?



Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat je alleen daarvoor naar Zutphen zou moeten.

Anders bel je hem gewoon een keertje?

Ik ben zeer tevreden over hem. Hij heeft bij mij het bloed, urine en ontlasting laten onderzoeken en daar heb ik heel veel aan gehad. Alleen moet je voor voedingsadvies hier zijn en niet bij hem.

 
Ik heb nu besloten om aan de paranoten en jodium te gaan. Mocht dat niet (genoeg) aanslaan ga ik verder kijken naar een natuurarts. Ik verwacht niet dat als ik Ron bel en vraag om een recept dat je dat dan gelijk krijgt. Lijkt me dat hij je op z'n minst wil zien of dat je met labuitslagen komt. En die van mij zeggen dat ik niet te laag zit, volgens mijn eigen huisarts.

 
Oke, ik dacht dat je bedoelde als je client bij hem bent en eenmaal schildklierhormonen krijgt of je dan elke keer terug moet voor een herhalingsrecept.

 
Ik krijg mezelf niet meer warm en ben vaak tot op t bod koud, haaruitval, eczeem,extreem vermoeid, spierpijn, gewrichtspijn, slechter gaan zien en vanuit t niets veel aangekomen (hiermee bedoel ik dat er niets in mijn voedingspatroon veranderd is). Als ik t lijstje met klachten die bij trage schildklier horen erbij pak dan kom ik vast op meer punten uit. Maar dit zijn de hoofdpunten.

De jodium is net binnen gekomen. Aparte smaak! Maar de eerste druppels zijn binnen!

 
En hoe weet je dan dat het je schildklier is en niet de bijnieren als schuldige van die klachten ?

 
En moet je altijd eerst de bijnieren behandelen en dan pas de schildklier ? En waarmee dan de schildklier ?

- Jodium las ik, maar krijgen we dat met brood ( en zeelucht in mijn geval ) niet al genoeg binnen dan ?

- Kokosolie was ook nog een optie.

- andere voeding ???

- Thyreoidum / thyrax

 
Hoe ik weet dat t mijn schildklier is? Dankzij dit forum, zie t topic: oei ik groei.

In het kort. Ik ben vorig jaar begonnen met adrenal en voelde me daar erg goed bij. Helaas heb ik een tijdje zonder gezeten en zwakte ik weer wat af. Toen ging ik weer aan de adrenal en stopte ik ook met roken. Ik kwam niet terug op het punt dat ik, eerder had ervaren. Het stoppen met roken bracht mijn zwakke schildklier aan het licht. Dat ik verzwakte bijnieren heb, dat is zeker ook een feit.

Zonder goede bijnieren geen goede ondersteuning voor de schildklier. De bijnieren worden nu optimaal ondersteund door de hoge dosis adrenal, nu is het tijd dat de schildklier weer gaat werken.

Kokosolie ging me niet snelle genoeg. En nu de verwarming niet meer aangaat smelt de olie niet meer dagelijks en eet ik m dus niet. Voor ij niet een goedkopere. Gesmolten eet ik t namelijk wel, in de dikke substantie niet. Brood eet ik al maanden niet meer en uit andere voeding kan ik niet voldoende jodium halen.

Medicatie kom ik via de huisarts niet in aanmerking, natuurartsen hebben me een te lange wachtlijst. Ik ga dus voor de jodium. Ik heb ook wel vertrouwen in wat mijn osteopaat van de week vertelde: schildklier zelf is in orde, maar energetisch uit balans. Dit sterkt mij in het gevoel dat twee keer per week 2 druppels jodium en dagelijks 3 paranoten mij snel weer op de been heeft. Wie weet kan ik dan over een tijdje de adrenal afbouwen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.754
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan