The Talks @ Wise Traditions 2011 Conference

HeleenQ

New member
Hier een samenvatting:

http://www.scdkat.com/2011/11/wise-traditions-talks/

Wat me zo even opviel:
Quote:
During his talk he also talked about infection and finally I feel like I understand why some people do great on low carb SCD and others do not. He said that people who have bacterial infections tend to feel great on low carb (this was me) because bacteria mainly feed on glucose. People who have fungal/parasitic infections do horrible on low carb (I’ve seen many on SCD with this experience) because these feed on both glucose and ketones which are produced by the body on a low carb diet. For people with these infections, eating some carbs that you can digest is best. Too much and the bad bugs get to feed on the leftovers, too little and they feed on ketones. A good amount is probably around 100g carbs per day. So if you’re doing low carb and getting worsening symptoms like toe nail fungus, yeast infections, oral thrush etc, try adding some carbs back in.


 
Gerrit,

Dit zou maar zo de oplossing van het raadsel kunnen zijn! Het verklaart waarom ik het geweldig doe op lowcarb, maar anderen juist niet. Die staan dus stijf van de infecties!

Mike

 
Mike,

Inderdaad, daarom poste ik het ook :)

De puzzel wordt steeds completer op deze manier. Laatst met dat citroen verhaal van Mika Adams werd me ook e.e.a. duidelijker, ikzelf had al langere tijd ervaren dat het goed werkte, o.a. die energiestoot, na het lezen van de uitleg is het me nu compleet duidelijk waarom het zo bij mij werkte.

Dat heb ik met meer dingen, zo ook dat low-carb versus meer carbs... en zie hier..

En zo blijf ik lekker zoeken en spitten in alle informatie die over me heen komt via RSS feeds, forums, etc.

Gerrit

 
Dat is het gave van dit forum, mensen die blijven zoeken naar oplossingen/antwoorden en niet benauwd zijn om buiten de paden te treden.

 
Hier de vertaling van de door Gerrit geplaatste samenvatting:

http://www.scdkat.com/2011/11/wise-traditions-talks/

Quote:
Ik begreep eindelijk, gedurende zijn toespraak, waarom sommige mensen het heel erg goed doen op een lage koolhydraten inname via het SC dieet (specifieke koolhydraten dieet) en anderen niet. Mensen met bacteriële infecties neigen zich goed te voelen op een lage koolhydraat inname (net zoals ik) omdat bacteriën leven van glucose. Mensen met schimmel/parasitaire infecties doen het heel slecht op lage koolhydraten (ik heb het vaak genoeg gezien bij SCD). Omdat deze zich beiden voeden met glucose en ketonen die door het lichaam gemaakt worden op een laag koolhydraten dieet. Als mensen deze infecties hebben is het het beste om toch wat goed verteerbare koolhydraten tot zich te nemen. Als je teveel koolhydraten inneemt voeden de schimmels/infecties zich met de restjes, als je te weinig tot je neemt voeden ze zich met ketonen. Een goede hoeveelheid is waarschijnlijk ongeveer 100gram koolhydraten per dag.

Dus als je een lage koolhydraten inname hebt en last hebt van schimmelnagels, gist infecties, spruw, etc, probeer dan je koolhydraten inname te verhogen.


 
hej die quote bovenin komt me bekent voor! en idd van dr. Paul Jaminet van de perfecthealthdiet.com. ik vind het een briljante wetenschapper en heb een paar keer contact met hem gehad over mijn situatie. ik denk dat iedereen die een chronische ziekte heeft baat zou hebben bij zijn adviezen.

@Gerrit wat denk jij dat bij jou aan de hand is? Doe je nog volledig GAPS? en hoe veel KHs gemiddeld per dag?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.861
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan