The Great Awakening

Hoofdstuk 9 van Basisboek Blockchain begint met de volgende quote van Melanie Swan:

The first point is that transnational organizations need transnational governance structures. The reach, accessibility and transparency of blockchain could be an effective transnational governance structure, Blockchain governance is more congruent with the character and needs of transnational organizations than nation-states.

The second point is that not only is the tansnational governance provided by the blockchain more effective, it is fairer. There is potentially more equality, justice and freedom available,to organizations and their participants in a decentralized, cloud-based model. This is provided by the blockchain's immutable public record, transparency, access and reach.

Mijn visie:
Het komt op mij over als een linkse pr-stunt.

Geschikter voor transnatonale organisaties?
Laat nou juist die organisaties het niet goed met ons voor hebben.

Transparant?
We weten niet niet het heeft bedacht, wat zeer merkwaardig is voor moderne uitvindingen.

Eerlijk?
Arme mensen hebben minder beschikking over elektriciteit dan rijken, dus het zorgt juist voor meer ongelijkheid.

Dit alles in overweging nemend, poneer ik de vraag of we blockchain niet bij het grof vuil moeten zetten.
 
Hoofdstuk 9 van Basisboek Blockchain begint met de volgende quote van Melanie Swan:

The first point is that transnational organizations need transnational governance structures. The reach, accessibility and transparency of blockchain could be an effective transnational governance structure, Blockchain governance is more congruent with the character and needs of transnational organizations than nation-states.

The second point is that not only is the tansnational governance provided by the blockchain more effective, it is fairer. There is potentially more equality, justice and freedom available,to organizations and their participants in a decentralized, cloud-based model. This is provided by the blockchain's immutable public record, transparency, access and reach.

Mijn visie:
Het komt op mij over als een linkse pr-stunt.

Geschikter voor transnatonale organisaties?
Laat nou juist die organisaties het niet goed met ons voor hebben.

Transparant?
We weten niet niet het heeft bedacht, wat zeer merkwaardig is voor moderne uitvindingen.

Eerlijk?
Arme mensen hebben minder beschikking over elektriciteit dan rijken, dus het zorgt juist voor meer ongelijkheid.

Dit alles in overweging nemend, poneer ik de vraag of we blockchain niet bij het grof vuil moeten zetten.
Dus omdat arme mensen geen auto hebben moet ik mijn auto wegdoen?

Goed plan.
 
Dat is een straw man, Zathras. Was het idee niet dat decentralisatie van geld voor IEDEREEN beschikbaar zou moeten zijn? Daf krijg je wel als je munten slaat van edelmetalen, dan wordt de weelde verspreid, niet gelijkelijk maar op basis van vrijemarktwerking en competitie. Goud is geld, al het andere is krediet.

Mike
 
Dus omdat arme mensen geen auto hebben moet ik mijn auto wegdoen?

Goed plan.
Wie reageert er als door een wesp gestoken?

Het punt is niet dat je wat je door welvaart verkregen hebt te offeren.
Het punt is dat in een eerlijke economie iedereen toegang heeft tot geld.
Voor BTC ea crypto geldt dat er elektriciteit nodig is en dat mensen in arme landen daar minder beschikking over hebben. Daar verdampt gelijkheid en eerlijkheid.
 
Wie reageert er als door een wesp gestoken?

Het punt is niet dat je wat je door welvaart verkregen hebt te offeren.
Het punt is dat in een eerlijke economie iedereen toegang heeft tot geld.
Voor BTC ea crypto geldt dat er elektriciteit nodig is en dat mensen in arme landen daar minder beschikking over hebben. Daar verdampt gelijkheid en eerlijkheid.
I agree to disagree...
 
trouwens, over auto's gesproken, er liep een RDW keuringsambtenaar bij ons voor een kontrole op een APK. Die zei dat er vorig jaar en jaar ervoor al veel minder elektrische auto's zijn verkocht. Is heel geen belangstelling voor. Verder was hij retewakker en had de zwarte pil ook geslikt. Iemand uit een christelijke omgeving zonder qr code
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan