Tekorten van materialen, voedsel etc.


Groenten- en peulvruchtenbedrijf HAK gaat de productie vanaf januari zes weken stilleggen. Met de huidige energieprijzen is het niet haalbaar om in de winter door te produceren, zegt de conservenfabrikant, die vooral bekend is van de glazen potten appelmoes, doperwten en bruine bonen.
 
Dus resumerend over vandaag:

Hak stopt
De opec stopt, olie dus door het dak
Zilver en goud schiet omhoog.


Bergkamp blijft zitten.

Topdag :-(
 
Wie is er nog verbaasd?
Uiteraard alleen met QR-code. Wel "vreemd" (not!) dat deze mRNA, Crispr-CAS..kassen geen last heben van hoge energieprijzen... oh wacht.. zeker met subsidies van ons belastinggeld.
In USA zijn enkele van dit soort verticale kasbedrijven al herleid naar dezelfde eigenaren als afgebrande voedselfabriken en uiteraard uiteindelijk Blackrock/Vanguard.
 
Ook opvallend, gisteren waren er nog legio aantallen zilveren munten (kilo) volgens de site van goudwisselkantoor. En vandaag, prijs 50 omhoog en 3-4 weken levertijd?

Het frapante is dat de zilverprijs zo enorm omhoog ging (zelfs voor zilver) en dat de volumes relatief laag waren. Dat begint te lijken dat de silversqueeze echt is. Dan krijg je de loskoppeling van fysiek en papier en dan zal het fysieke zilver nog rapper omhoog gaan.
Verwacht ik dat? Ja
Wil ik dat? Nee, want ik denk dat er dan nog veel gekkere dingen gaan gebeuren, brr

Zoals altijd denk ik dan aan de chinese verwensing: May you live in interesting times....
Is voor niemand leuk
 
  • Thanks
Waarderingen: Luz
Het frapante is dat de zilverprijs zo enorm omhoog ging (zelfs voor zilver) en dat de volumes relatief laag waren. Dat begint te lijken dat de silversqueeze echt is. Dan krijg je de loskoppeling van fysiek en papier en dan zal het fysieke zilver nog rapper omhoog gaan.
Verwacht ik dat? Ja
Wil ik dat? Nee, want ik denk dat er dan nog veel gekkere dingen gaan gebeuren, brr

Zoals altijd denk ik dan aan de chinese verwensing: May you live in interesting times....
Is voor niemand leuk
maxresdefault (1).jpg

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan