Tarwegras

dus al die mensen met binnengekweekte tarwegras zijn heel ongezond bezig?

 
Ja, die zijn niet goed bezig en lokken hiermee voortdurend insulinereacties uit. Daarnaast krijg je binnenshuis eerder last van schimmelvorming. De oorspronkelijke tarwegraskweker was Charles Schnabel, een tijdgenoot van Weston Price. Schnabel genas stervende kippen met zelfgeweekt tarwegras en merkte ook dat kippen die tarwegras kregen twee keer zoveel eieren legden. Misschien is dit wel de reden waarom Price meerdere malen tarwegras (maar ook roggegras en gerstegras) noemt in zijn boek als het ideale voer voor grazers, zoals runderen. Schnabel teelde zijn tarwegras buiten en langzaam (200 dagen), in de winter, tot aan het begin van de lente. Lees er meer over hier:

http://en.wikipedia.org/wiki/Wheatgrass

Mike

 
Kijk dit vind ik een interessante toevoeging. (wij willen ook in de toekomst kippen in de tuin gaan houden).

 
Tarwegras is erg populair, mede te zien aan de prijs, maar wat ik me afvraag is of het net zo goed of beter is dan ander bladgroen. Ik lees dat het 15 maal zo veel nutriënten bevat als reguliere bladgroenten - wat elders weer wordt ontkend - maar waar zijn de bronnen, wat zijn de feiten?

 
Dank dat je me erop wijst! Heb het net gelezen en een reactie geplaatst.

Mocht er iemand zijn die in dit topic over tarwegras m'n vraag over bronnen en feiten kan beantwoorden: ik houd me aanbevolen.

 
Laatst goede tarwegras gekocht via www.superfoodskopen.nl. Snel geleverd en goede kwaliteit. Heb de tarwegras van naturya gehad, zeer verzorgd.

 
ik heb paar jaar geleden de sapmachine van Greenstar gekocht om o.a. tarwegras te kunnen sappen.

Gisteren sapmachine via Marktplaats verkocht :wink:

 
Hoi,

ik heb onlangs een produkt gekocht waar spirulina en tarwegras in zit . Ervaring had ik al mmet spirulina, als ik daar 4 pillen van slik steekt een super vermoeidheid de kop op. Nu zit er ook tarwe gras bij en ik neem om de 2 a3 dagen 10 gram smorgens opgelost in water. Tevens drink ik daarbij ruim een halve liter kefir.

Nu komt de vraag. wat zit erin dat ik zoveel energie krijg dat ik dat 2 a3 dagen heb. De eerste dag. heb ik soms ook na inname hartkloppingen, maar de energie die voelt zoals ik 18 was. Wat zit erin dat ik mis ?

 
Hoi,

ik merk dat ik nu weer droom. Dit is ook gekomen nadat ditspu ben gaan gebruiken. Best typisch wat het met je doet

 
Tijdje terug had ik tarwegras gekocht. Ik wilde mijn mond ermee gaan spoelen, want ik had gelezen dat dit goed zou zijn. Daarnaast schijnt het heel gezond te zijn.
De eerste keer dat ik het gebruikte had ik binnen een paar minuten een vervelende aft in mijn mond. Ik vond het wel heel toevallig dat dit na het spoelen was en hoewel ik een beetje sceptisch was geworden heb ik het later die week nog een keer geprobeerd. Helaas werd ik gelijk getrakteerd op een tweede aft. Enorm vervelend en pijnlijk. De tarwegras heb ik weggegeven, geen tarwegras meer voor mij.
Het positieve eraan: ik gebruik al jaren geen tarwe vanwege een allergie die bij mij is vastgesteld, maar als ik het eet merk ik er meestal maar weinig van. Hoewel gezegd wordt dat mensen met een tarweallergie vaak wel tarwegras kunnen gebruiken, is het voor mij nu wel duidelijk dat ik weg moet blijven van tarwe(gras).
 
Het was biologisch tarwegras, dus daar ga ik niet van uit. Dan zou ik vaker last moeten hebben van aften, aangezien mijn groenten meestal niet biologisch zijn.
Ik laat het (normale!) gras wel eerst verwerken door de graseter tot melk en spoel daar mijn mond mee :)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.424
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan