Tarwegras

Ik heb het zelf ruim twee jaar geweekt op zeemineralen en er ook artikelen over geschreven:

http://www.fonteine.com/zeemineralen.html

http://www.fonteine.com/we_zijn_1.html

Ik heb zelfs een smoothie verzonnen met tarwegras:

Ingredienten:

- tarwegrassap, zoveel als je aankunt (hoe meer sap, hoe sterker en voedzamer de smoothie)

- 1 zure appel

- 1 of 2 kiwi's

- 1 avocado

- 1 komkommer

- scheut olijfolie

- eetlepel kokosolie

- cayennepeper (je kunt best wel veel toevoegen want de smoothie wordt VERRASSEND mild)

- 1 theelepel honing

- water

Alles door elkaar blenden, net zolang tot je een mooi, smeuig en romig geheel hebt (dus best wel lang doorblenden). De smoothie valt zeer zacht en mild uit, ondanks de sterkte van het tarwegras.

Mike

 
Opnieuw voortschrijdend inzicht. Dit recept gaat enkele jaren terug. Ik zou er nu voor in de plaats doen: gemberpoeder en gele mosterdpoeder. Misschien is het ook wel heel lekker als je in plaats van water gebruikt: rauwe melk, kefir of yoghurt. Tegenwoordig drink ik rauwe melk, dat is nu mijn 'grassap'.

Mike

 
Laat je fantasie de vrije loop. In de artikelen staat beschreven hoe je tarwegras moet kweken op zeemineralen en de variaties op de smoothie stromen al binnen! Ik houd het tegenwoordig lekker op rauwe melk. De koe 'perst' het gras al voor mij en ik hoef er helemaal niets aan toe te voegen!

Mike

 
Helaas krijgen de meeste biologische koeien vast geen tarwegras, gekweekt op zeemineralen te eten...

 
Daar ga ik verandering in brengen, maar ik kan daar momenteel niet veel meer over loslaten... (sprak hij geheimzinnig)

Mike

 
Geheimzinnig of niet, het klinkt hoopvol en positief.

Wacht het met grote belangstelling, geduldig af...

 
Ja klinkt super Mike maar binen 5 jaar zullen niet al onze rauwmelkse koeien tarwegra klavers ed eten ben ik bang! Of je moet echt heeeeeeeel hard je best gaan doen :wink:

Anyways, wij hebben een tijdje tarwegras gekocht. Mijn vriend vraag er weer om en nu wil ik het zelf gaan kweken in de vensterbank dus bedankt voor je links!

 
Beter buitenshuis kweken in aarde, want dan ontwikkelen de suikers zich langzamer tot polysacchariden, lange-keten, bittere en helende suikers. Binnenshuis worden het simpele suikers die razendsnel je bloedsuikerspiegel omhoog drijven!

Mike

 
In aarde?

Niet in biologische potgrond?

Mijn ervaring is dat de tarwegras het beste groeide, midden in de huiskamer op de salontafel. Op de vensterbank ging het redelijk, maar buiten op het balkon werd het geen succes. Wellicht te warm in de volle zon, of te veel licht...

 
Quote:
Daar ga ik verandering in brengen, maar ik kan daar momenteel niet veel meer over loslaten


Ik heb er zo'n hekel aan als mensen dit soort dingen gaan zeggen :)

Ik ben veel te nieuwsgierig, WANNEER kun je daar meer over vertellen?? :)

 
Spannend hoor. Door dit voedingspatroon van WP kan ik mijn geduld heel goed bewaren dus we wachten het rustig af. :mrgreen:

 
Ik denk wanneer de tijd daarvoor rijp is Janse...:)

Misschien wanneer de nieuwe haring, ouwe haring is geworden...?

 
Quote:
Beter buitenshuis kweken in aarde, want dan ontwikkelen de suikers zich langzamer tot polysacchariden, lange-keten, bittere en helende suikers. Binnenshuis worden het simpele suikers die razendsnel je bloedsuikerspiegel omhoog drijven!


Je kan ze toch nooit het hele jaar buiten kweken? Uiteindleijk is tarwegras toch helemaal niet zo zoet, en in de smoothie combineer je hem met vetten, dat remt toch?

 
Je kunt ze wel degelijk vrijwel het hele jaar buitenshuis kweken. Ik heb het enkele jaren gedaan. Met uitzondering van vorstomstandigheden kan het zelfs in de winter, het duurt dan alleen langer, de groei is trager. Er zijn zelfs winterharde varianten, zoals bijv. winterrogge.

Suikers afremmen met vetten werkt op de korte termijn, maar op de lange termijn komen die suikers uiteindelijk toch in je bloedstroom. Als het zo simpel was konden we ook gewoon witte suiker tot ons nemen, als we er maar genoeg vet bij eten. Zo werkt het dus niet.

Mike

 
Maar tarwegras is een compleet product en witte suiker is dat niet.

Kan het buiten ook in een diepe bak denk je? Ik heb een tuin op het zuiden dus dat scheelt wel.

 
Ja, het kan buiten in een diepe bak. Onderschat de simpele suikers in binnengekweekt tarwegras niet, je kunt net zo goed witte suiker tot je nemen!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.692
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan