tandpasta

Quote:
Zuurstofrijk water lost amalgaan op? Hoe kom je daarbij?


@pike,

schijnt iets met oxideren te maken hebben, verder heb ik er geen verstand van.

 
Maar je drinkt dan toch geen pure waterstofperoxide?

Volgens mij zijn degenen die dat bedacht hebben in de war met pure of desnoods 35% H2O2 drinken...

 
Bedankt Alexandra, dat klinkt goed.

Ik ben ook benieuwd naar de rest. Welke manieren gebruiken jullie allemaal?

 
Gisteravond viel de rest van een witte vulling eruit. Volgens mij toendertijd niet goed gezet. Ben ik dus mooi vanaf. Goed blijven spoelen en poetsen en ik hoop dat er een natuurlijke beschermlaag is gevormd ter bescherming. En de rest van de kies sterk genoeg is geworden om niet verder af te breken.

 
Dat zou mooi zijn Alexandra.

Ik ben ook nog even benieuwd naar de rest. Welke manieren gebruiken jullie allemaal om je tanden te poetsen?

 
Ik las recentelijk dit over tandplak (wat ook biofilms zijn):

Quote:
And this last video posted by Dr Martin Douglas DDS shows plaque heavily infested with spirochaetes in a patient who brushed her teeth three times a day using toothpaste. This has no effect on the microorganisms present whereas using baking soda or Dakin’s solution a 1:20 dilution of plain (Clorox) bleach in a waterpic or rinsing significantly impacts spirochaete colonies. 1 min



http://www.mouthbodydoctor.com/does-lyme-disease-originate-in-the-mouth-1/

 
Ik poets met KZZ, daarna goed spoelen met H2O2, dan vette Yogurt / Kerfir / Kaas / oid eten wat goede voeding en bescherming voor het gebit is.

 
Dat van die kaas klopt inderdaad Gerard. Ik spreek uit ervaring. Vroeger was ik een fanatiek poetser, ik poetste mijn tandvlees tot bloedens toe en mijn tandhals kwam bloot te liggen. Met pijn als gevolg. Spontaan greep ik naar een stukje kaas en weg was de pijn. Dat was voor mij het lesje dat ik aan het overdrijven was. Ik ben veel minder beginnen poetsen. Nu ook met natriumbicarbonaat of kokosolie. Nooit nog last van bloedend tandvlees of pijn.

 
Gebruik al een tijd olijfolie en bevalt prima. Zijn mijn lippen ook ingesmeerd als ik klaar ben met poetsen.

Na het lezen van de andere reacties de natriumbicarbonaat er maar is bij gebruiken.

 
Ik gebruik een combinatie van KZZ, kokosolie en pepermuntolie.

 
Afgelopen weekend kwam ik op een site over tandproblemen en daar raadde men aan dat men in de mond baksoda (natriumbicarbonaat, ook wel zuiveringszout genoemd) gebruikt tegen biofilms (in de mond heet het tandplak) en de ziekte van lyme-spirocheet: de borrelia.

De meeste mensen hebben deze bacterie in het lijf en deze houdt nogal graag huis in de mond.

Gewone tandpasta heeft geen enkel effect tegen tandplak volgens het onderstaande youtubefilmpje van dr. Martin Douglas.

Lees dit:

Quote:
And this last video posted by Dr Martin Douglas DDS shows plaque heavily infested with spirochaetes in a patient who brushed her teeth three times a day using toothpaste. This has no effect on the microorganisms present whereas using baking soda or Dakin’s solution a 1:20 dilution of plain (Clorox) bleach in a waterpic or rinsing significantly impacts spirochaete colonies. 1 min



These video observations raise the question of whether treatment for Lyme disease should also involve periodontal treatment and possibly dental revision (removal of all toxic metals and addressing any root canal filled teeth and/or cavitations). Or whether periodontal treatment should also be accompanied by systemic treatment. In any event, effective treatment of Borrelia burgdorferi appears to require that health care professionals work together.

http://www.mouthbodydoctor.com/does-lyme-disease-originate-in-the-mouth-1/

De tekst bij het youtubefilmpje genoemd hierboven zegt dat je na het poetsen met natriumbicarbonaat niet nog eens moet gaan naspoelen met water overigens.

Er staat ook: tanden zijn de enige botten buiten het vlees dat zichzelf niet kan onderhouden, dat moeten wij zelf doen.

Interessante tekst, die ik hier verder niet zal tonen omdat er ook missers in staan.

Naast het gebruik van baksoda tegen spirocheten raad ik gek genoeg ook stevia aan (de groene stevia-best in poedervorm) in de tandpasta.

Ja raar misschien, maar sinds kort is uit onderzoek van een zeer bekende lyme-onderzoekster Eva Sapi gekomen dat stevia met name anti-lyme-kolonie-eigenschappen heeft.

Korte tijd heeft de uitkomst van het onderzoek uitgebreid op het net gestaan maar jammer genoeg is het op verzoek van Eva Sapi kennelijk toch weer van het net gehaald.

Hier een passage eruit:
Quote:
Dr. Eva Sapi and The Lyme Disease Research Group at University of New Haven research show that Stevia (natural sugar substitute) kill Lyme cysts and spirochetes (in vitro).

"In summary, the treatment involving Stevia, resulted in a significant reduction in the numbers of spirochetal form by 60% and the cyst forms by 98%. Doxycycline reduced the spirochetal forms by 77% but showed a marked increase in the cyst form at higher concentration.

https://www.facebook.com/www.May12.org/posts/337891126341446

Trouwens de suggestie hierboven om ivm evt. problemen in de mond een holistische tandarts in de arm te nemen ivm problemen met niet goed behandelde holtes na kiesextracties ga ik toch maar ter harte nemen en ik ga weer biotandarts-shoppen met lood in mijn schoenen overigens.

Nood breekt wet echter...

 
Quote:
Teeth are very porous, full of tiny tubules, where the bacteria can hide. Brushing and flossing won't clean out those tubules, but coconut oil will. [...] Take a teaspoon or two, and swish it around your mouth for several minutes. Don't gargle, and don't swallow (spit it out when you are done). You don't want to draw all those toxins out of your mouth, and deposit them in your stomach. Coconut oil can be also used in cooking, and taken internally as a dietary supplement. Do it everyday, and, after a couple of weeks, even the most extreme cases will show improvement.

http://www.amazon.com/The-New-Arthritis-Cure-Fibromyalgia/dp/0941599825

 
He, oilpulling dus. Dit doe ik bijna dagelijks, maar dan met sesamolie. Ik dacht dat altijd zonnebloem- of sesamolie werd aangeraden bij oilpulling, dus sesam leek me de beste keus. Als de fles leeg is ga ik dus mooi aan de kokos!

Ik neem de sesamolie trouwens altijd samen met wat korreltjes Keltisch zeezout, dat voelt nog beter.

 
Cystus is een biofilmkiller net als stevia:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18468764
Quote:
J Dent. 2008 Jul;36(7):540-5. Epub 2008 May 12.

Effects of Cistus-tea on bacterial colonization and enzyme activities of the in situ pellicle.

Hannig C, Spitzmüller B, Al-Ahmad A, Hannig M.

Department of Operative Dentistry and Periodontology, University of Freiburg, Hugstetter Strasse 55, 79106 Freiburg, Germany. Christian.hannig@uniklinik-freiburg.de

Abstract

OBJECTIVES:

Polyphenols are expected to have antibacterial properties. Cistus is a tea rich in polyphenols. The aim of the present in situ study was to investigate the effect of Cistus-tea on the pellicle and on the initial oral biofilm.

METHODS:

For in situ pellicle formation and initial biofilm formation, bovine enamel slabs were fixed on maxillary splints and carried by four subjects at buccal sites for up to 2 h. Bacteria present in 120-min pellicles were determined with DAPI-staining and fluorescence in situ hybridization with and without a 10 min rinse with Cistus-tea performed 1 min after incorporation of the slabs. In addition, amylase, lysozyme, glucosyltransferase and peroxidase activities immobilised in the pellicle layer were measured before and after rinsing for 10 min with Cistus-tea.

RESULTS:

The amount of bacteria detected in the 120-min biofilm was reduced significantly, if a 10 min rinse with Cistus-tea was performed one min after insertion of the enamel slabs. DAPI-staining yielded 13.2+/-3.5 for controls and 6.5+/-1.1 x 10(4) bacteria/cm(2), if a rinse with Cistus-tea was applied. Lysozyme, amylase and glucosyltransferase activities immobilised in the pellicle were not affected following a rinse with Cistus-tea. However, peroxidase activity was reduced significantly.

CONCLUSIONS:

Cistus-tea may be used to reduce the initial bacterial adhesion in the oral cavity.


 
Hallo!

Omdat ik zo'n last had van keelpijn en concentratieproblemen vermoedde ik dat de tandpasta wel eens het probleem zou kunnen zijn (in combinatie met koffie).

Ik ben nog nietbegonnen met Keltisch zeezout omdat dat me zo'n gedoe lijkt...

Ik heb nu de Himalaya Neem & Pomegranate Toothpaste. Maar die vind ik zo ontzettend goor! En er zit glucose in (?????????????)

Nu vroeg ik mij af hoe denken jullie over deze tandpasta? Verder heb ik nog Weleda plantentandpasta maarja, die beschermt naar mijn idee voor geen meter.

Ik weet nu niet zo goed wat wijsheid is. Ik ga woensdag ook naar een arts (hij is zowel regulier arts als homeopatisch arts) en ga hem ook om advies vragen.

Groet

 
Quote:
Nu vroeg ik mij af hoe denken jullie over deze tandpasta? Verder heb ik nog Weleda plantentandpasta maarja, die beschermt naar mijn idee voor geen meter.


Heb je je wel ingelezen in de materie? In principe is tandpasta volledig overbodig. Het hoeft geen bescherming te bieden omdat goede voeding voldoende bescherming biedt tegen tandbederf. De tandpasta die je noemt ken ik niet, maar het feit dat er glucose in zit zegt me in principe al voldoende. Het lijkt me niet veel soeps.

Quote:
Ik ben nog nietbegonnen met Keltisch zeezout omdat dat me zo'n gedoe lijkt...


Wat lijkt je veel gedoe aan het gebruiken van keltisch zeezout? Simpelweg een zoutoplossing maken en vervolgens een theelepel van de zoutoplossing toevoegen aan de dranken (water/thee) die je drinkt. Veel simpeler gaat het niet worden.

 
Precies, tandpasta beschermt helemaal niet tegen tandbederf.
Quote:
Omdat ik zo'n last had van keelpijn en concentratieproblemen vermoedde ik dat de tandpasta wel eens het probleem zou kunnen zijn (in combinatie met koffie).



Het is veel waarschijnlijker dat je probleem bij je eetgewoonten ligt in plaats van aan je tandpasta.

 
Quote:
Ik ben nog nietbegonnen met Keltisch zeezout omdat dat me zo'n gedoe lijkt...


Het probleem is vooral een gebrek aan mentaliteit...

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.682
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan