tandpasta

Ik gebruik deze, naar volle tevredenheid:

www.weleda.nl/product/mondverzorging/saline-tandpasta

Mike
 
Ah, in de blauwe zit ook natriumbicarbonaat zie ik.
Ik weet niet of ik dat aandurf.

Voorlopig blijf ik nog even bij de groene hangen.
 
https://gezondetips.nl/natuurlijk-witte-tanden-tips


In diverse soorten tandpasta zit overigens al natriumbicarbonaat. Let op! Baking soda werkt wel als schuurmiddel. Je glazuur kan daardoor aangetast worden.

Dat lees ik op meerdere sites terug..
 
Tkipcfwx4sfvc823sxa1x8wru35bf4hhq.jpg


via: J v d Zwaan
 
Wow nu plots in het reguliere nieuws op de radio verteld men dat er microplastics in al onze producten zit😀tandpasta en shampoos enz😱
 
Wow nu plots in het reguliere nieuws op de radio verteld men dat er microplastics in al onze producten zit😀tandpasta en shampoos enz😱
Tandenborstels zijn van plastic dus tsja :rolleyes:
Tandpasta gebruik ik sinds meer dan 10 jaar niet meer.
Tandenborstel maak ik nat en beetje bicarbonaat er op 😁
 
Ja, ik draai met mijn tandenborstel gewoon rondjes op de zeep totdat er een laagje zeep op zit en dan ga ik poetsen. In het begin is het onaangenaam, maar het went vrij snel.

Dorothé
 
Bedankt voor je reactie! :) Interessant. Vindt je dit fijner dan bijvoorbeeld fluoride vrije tandpasta? Of heeft dit een beter werking?
 
Bedankt voor je reactie! :) Interessant. Vindt je dit fijner dan bijvoorbeeld fluoride vrije tandpasta? Of heeft dit een beter werking?
Werkt tegen goed tegen eventueel mondgeur - werkt anti-bacterieel. Ontzuurt natuurlijk erg goed. Tanden worden witter. Als de bicarbonaat eerst wat vochtig gemaakt is, schuurt het nauwelijks - waardoor geen schade aan het glazuur ontstaat. Als groot nadeel van tandpasta ervaar dat daar vaak mint of iets dergelijks inzit dat het lichaam oppept als je net voor het slapen gaan je tanden poetst, terwijl je lijf op dat moment beter in een rustige stand zou moeten gaan staan om gemakkelijk in slaap te kunnen vallen. Meestal slaap ik zo ongeveer al als mijn oor het kussen raakt.. :p
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.680
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan