Tandenborstel: wel/niet elektrisch?

Ik poets in de avond elektrisch en 's morgens met een Soladey met zonnecellen. Overigens heb ik de Soladay een keer laten vallen en nu is de zonnecel gebarsten. Zou dat kwaad kunnen? Het omhulsel is nog heel. Ik vind dat het wel erg makkelijk stuk kan voor dat geld.

Na het elektrisch poetsen in de avond gebruik ik nog een monddouche. Ik kwam destijds op het idee door het boek van Ramiel Nagel. Bevalt prima. Met de monddouche spuit je tandplak weg dat zich net onder de tandvleesrand heeft genesteld (mede door het poetsen).
Ik had nu het plan opgevat om een druppeltje 35% foodgrade waterstofperoxide in de watercontainer van de monddouche te druppelen en dan daarmee mijn tandhalzen te reinigen. Zou dat kwaad kunnen voor de container? Die is van plastic.
 
Ik neem aan dat ze de watercontainer water bevat en het dus verdund wordt. Hoeveel water zit er in de container?
 
Dan zou ik mij geen zorgen maken. Ook voor het plastic niet, het wordt ook in plastic flessen verkocht.
 
Ah fijn Tanja, ik ga het eens een tijdje uitproberen.

Op mijn vraag of de kapotte zonnecel kwaad kon, kreeg ik van eco-tandenborstels.nl de volgende reactie:
"wat vervelend! Het kan gelukkig niet echt kwaad, de zonnecel is extra en zal wellicht ook nog wel (deels) werken.
De meeste kracht komt door licht op het titanium staafje, de zonnecel zorgt voornamelijk voor ondersteuning als je de borstel diep in je mond hebt (achterste kiezen). Als je met je mond open poetst, dan komt ook daar nog wel licht op.
"

Aangezien de zonnecel wel erg snel breekt (ik zie net dat de zonnecel van de Soladey van mijn dochter ook al gebroken is!) en het blijkbaar ook slechts extra is, zou ik deze extra dure variant met zonnecel niet nog eens kopen.
 
Mijn tanden zijn ondertussen behoorlijk geel verkleurd, ietwat vlekkerig ook hier en daar. Het glazuur ziet er aangetast uit eigenlijk (slik). Kan de peroxide dat gedaan hebben? Of kunnen er andere redenen zijn dat tanden ineens zo geel zijn? Iemand die hier zijn gedachte over wil laten schijnen?
 
Ik gebruikte dagelijks kombucha en kefir. Door de zuren daarin, wordt je tandglazuur door het contact behoorlijk aangetast. Ik kreeg ook vlekken en verkleuring op mijn tanden. Nu drink ik 1x per dag kombucha, door een rietje zodat het meteen achterin mijn mond komt. En ik zorg ervoor dat het ook niet in mijn mond blijft hangen of zo. Je proeft het zo bijna niet, wat ik echt jammer vind, maar het is zeker beter voor je tanden!
 
Ik gebruikte dagelijks kombucha en kefir. Door de zuren daarin, wordt je tandglazuur door het contact behoorlijk aangetast.

Dit zou inhouden dat zure vruchten zoals citroen hetzelfde doen. Echter is dit niet mijn ervaring. Jarenlang raw food dieet maakte mijn tanden superwit. Ik heb het idee dat het niet de zuren zijn maar de onverteerbare en/of moeilijk verteerbare eiwitten. Niet iedereen kan elke vorm van eiwit goed verwerken, hetgeen afhankelijk is van in welke mate iemand gezond is.
 
ik heb mijn rechterpols gebroken waar ik mee poets,zit nu voor weken in het gips,poets met linkerhand maar dat gaat lastig,kan geen druk zetten. Heb geen electrische borstel,zal ik die hiervoor maar aanschaffen?
De tandarts zag dat ik hier en daar plak had en gevoelig tandvlees,terugkomen als ik weer optimaal kan poetsen.
Advies zolang MONDWATER te gebruiken omdat het nog weken gaat duren,maar dat is allemaal troep toch? Keek nog bij Weleda,maar ook alcohol in. Is er mondwater wat WEL kan?
zelf maken?
Ik doe oil pulling met kokosolie en maak ook eigen tandpasta met kokos,k.zeezout,bica en waterstofperoxide.
Wat zou ik nog meer kunnen doen???
 
Ik sprak van de week iemand die had ook iets gebroken en nam grote hoeveelheden extra vit. C. Dit om de breuk snel te helen. Dan kun je ook weer snel poetsen. Misschien een idee?
 
En hoe is het nu met de verkleuring en de vlekken, Miep?

Ik heb inmiddels hier en daar info gevonden dat peroxide je tandglazuur wegvaagt. Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik dit niet uitvoeriger onderzocht heb voordat ik het ging gebruiken.
 
Nu toch maar electrische borstel gekocht,kan ik met mijn linkerhand goed mee poetsen.
Geen reactie gehad op mijn vraag over wel/niet mondwater.

En ja,Liesje,ik gebruik ook extra vit.C. Had op topic van vit.C ook gevraagd of iemand iets weet hoe rozenbottels te gebruiken,maar ook geen reactie,ik heb het idee dat er veel forumleden met kunde niet meer actief zijn op dit forum,krijg nu vaak geen antwoorden meer.

Babbe.
 
Ik heb ook gezocht naar de rozenbottels, niet gevonden hoe je zelf poeder ervan kan maken. Wel nu poeder besteld.
Als het gemakkelijk te doen zou zijn dan is het meestal wel te vinden op internet.
 
Ik kreeg vandaag een mailing van een winkel over de ionische tandenborstel van dr tung.

De winkel zelf staat bekend om zn boven gemiddelde goede producten, maar toch heb ik zo mn twijfels.
Het schijnt de plak behoorlijk aan te pakken lees te verwijderen.

Heeft iemand met een soortgelijke tandenborstel ervaring ?
 
Op meerdere websites heb ik een aantal reviews gelezen. Eigenlijk geen enkele negatieve review. Gewoon proberen?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan