tandarts

Haydarpasa

New member
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een holistische / biologische / wapf type tandarts. We wonen in Almere, maar reizen voor een goede tandarts vind ik geen probleem.

Heeft iemand aanbevelingen?

Met dank!

Diana

 
Er is een vereniging van biologische tandartsen: http://www.nvbt.nl/

Er zijn alleen veel te weinig biologische tandartsen in Nederland, ca. 100.

Dus de wachtlijst zal waarschijnlijk wel groot zijn.

Tijdens een kennisavond van Mike was er een bezoeker die opnoemde dat er in Kerkdriel een biologische tandarts zit en dat die nog waarschijnlijk nog wel ruimte heeft in zijn praktijk: http://www.biologischetandarts.nl/

Peter Dros heet de man.

Hier een kopie van google:

Biologische Tandarts Bio Energetische Tandheelkunde

www.biologischetandarts.nl/

Peter Dros info@biologischetandarts.nl. Mondzorg Maasdriel - Neptunushof 1- 5331 TS Kerkdriel - Telefoon 0418-63 20 22 - www.mondzorgmaasdriel.nl.

Persoonlijk weet ik niemand. Ben zelf op dit moment tandarts-loos.

 
Dank je wel! Dat zocht ik. Kreeg het niet uit google. Waarschijnlijk verkeerde kriteria, maar soms is dat echt lastig als je niet volledig weet waar je naar zoekt.

Dank je wel!

 
Eigenlijk ben ik op dit moment ook op zoek naar een goede biologische tandarts. Aangezien ik al geruime tijd een halve kies in mijn mond heb zitten, zal die toch een keer gevuld moeten worden. Ik heb eerst een paar gewone tandartsen gevraagd of ze ook werken zonder röntgenfoto's, maar helaas. Dan toch niet, dacht ik eerst.

Maar nu ben ik op internet gaan zoeken en zie ik op de websites van elke biologische tandarts die ik tot nu toe heb geraadpleegd dat ze gebruik maken van.... Jawel, röntgenfoto's. Eerlijk gezegd vraag ik me wel een klein beetje af wat een tandarts van "goed voor het lichaam" weet als hij nog wel röntgenfoto's maakt.

In ieder geval, bij deze ben ik stiekem toch wel op zoek naar ervaringen van anderen met een (goede) biotandarts, want ik krijg op internet toch eigenlijk geen beste indruk van degenen die ik tot nu toe heb gezien.

 
heb je ook gevraagd wat de reden is voor de rontgenfoto's? Ik kan mij voorstellen dat je soms een foto nodig hebt om andere, zware ingrepen te voorkomen.

 
"Omdat ze anders niet onder (of in? ben het vergeten) het tandvlees kunnen kijken."

Vooralsnog vind ik dat geen geweldige reden, eigenlijk. Wat hebben ze al die jaren voor het zogenaamde röntgenprotocol gedaan dan? De gewone tandartsen die ik heb benaderd, weigeren me simpelweg te behandelen als ik geen röntgenfoto's wil laten maken. Dat is voor mij alleen al een reden om een andere tandarts te zoeken.

 
Ik vind dat je een goed punt hebt Pinklady.

Volgens mij moeten er minder schadelijke manieren zijn om vast te stellen of iemand een bepaalde behandeling nodig heeft of niet.

Al dat gezemel over dat je eerst met schadelijke middelen toegetakeld moet worden om beter af te zijn: dat moet maar eens afgelopen zijn.

Ik wil best pijn lijden om ergens beter en liever nog gezonder van te worden (al hou ik ook niet van pijn), maar voor de gezondheid schadelijke behandelingen of onderzoeken: dat moet toch anders kunnen?!

Ik was een keer bij een in mijn ogen zeer goede biotandarts, maar deze beste persoon bouwt nu af: maar deze tandarts was/is echt van alle markten thuis: ook met energetische methoden.

Ik was een keer bij deze tandarts en ik had toen nog energetische therapie (ivm chronische klachten) op een vrij conventionele manier: namelijk waarbij er een resonantiedraad liep naar mijn huid.

Ik vergeet nooit meer wat deze persoon me zei: "dit is zo morfologisch gedacht".

Haha.

Ik liep alweer hopeloos achter kennelijk in mijn manier van denken, en ik had al zoveel bakens verzet voor mijn doen ook destijds.

De tandarts in kwestie toonde toen voor mij terplekke aan dat resonantietherapie niet met huidcontact hoeft en dat was voor mij een zeer ingrijpend inzicht destijds, waarvan ik toen de strekking nog niet kon bevroeden.

Ik was allergisch voor het nikkelen ding van de resonantiehtherapie dat ik destijds 24 uur op mijn huid had zitten, dus het was voor mij een oplossing om dat ding niet meer te gebruiken.

Deze tandarts wist/ weet erg veel van energetische methoden om te diagnostiseren en ivm behandeling.

Ook was/is deze tandarts thuis in chinese energetische therapieen.

Dit is geen reclame voor deze bewuste tandarts ( die bouwt af) maar wel voor gebruikmaking van deze methoden als tandarts ook om te diagnostiseren en trouwens ook om te behandelen, mogelijk en hopelijk om idiotie van zoiets als schadelijke rontgenstraling niet te hoeven ondergaan.

Geen idee of het mogelijk geacht wordt door de gemiddelde of enige biotandarts zonder rontgenfoto's aan de slag te gaan, maar het streven om geen rontgenfoto te hoeven (laten) nemen lijkt me bijzonder nuttig voor elke medicus, laat staan voor een biotandarts: "first do no harm".

Hier de volgende uitspraak via google teruggehaald van deze website : "Ook op röntgenfoto's zijn in zo'n geval zelden bijzonderheden te zien." (ik weet niet in welk geval precies want het citaat kan ik op de huidige website zelf niet meer terugvinden).

 
Zie onderstaande link voor tandartsen die amalgaam niet gebruiken.

Mijn vrouw liet haar amalgaamvullingen verwijderen door U. Kettenburg. Niet goedkoop maar wel goed.

http://stgvisie.home.xs4all.nl/AMALGAM/NL/ADRESSEN/adressen.html

 
Nu zal er hoogstwaarschijnlijk al over gepost zijn maar ik moet binnenkort weer naar de tandarts.Een kies trekken en een andere vullen maar ik doe altijd zonder verdoving maar de tandarts zegt dat dit te pijnlijk kan zijn maar het is geen morfine waar ze mee verdoven, een of andere chemische s..t en ook de witte vullingen blijken niet goed te zijn.

Wat nu, ik heb er geen last van, mischien beter wat geld sparen en dan een keer alle amalgaam vullingen bij een bio tandarts eruit laten halen en daar de vulling laten doen en tand laten trekken. Mischien hebben zij een gezondere alternatief voor verdoven.

 
vraag me inderdaad af wat beter is.. ik heb 1 klein amalgaam vullinkje. Is het beter om deze weg te laten halen en dus vervangen of kan het geen kwaad? Hij zit er denk ik al meer dan 10-15 jaar!

Kan niet echt vinden of het nu minder erg is of geen kwaad kan als het bv. maar 1 vulling is....

 
Je moet zien te achterhalen of de amalgaamvulling een focale infectiehaard is. Fred Neelissen meet d.m.v. elektro-acupunctuur of de vulling een storing veroorzaakt:

www.secondopiniontandarts.org

Mike

 
Röntgenfoto's zijn echt nuttig, als je het belang van de portemonnee van de tandarts mee telt.

Ik voelde dat een vulling niet meer goed was. Op de foto, die toen nog dor mijn strot geduwd was, was niets te zien. Ik moest flink aandringen on de vulling open te laten maken en jawel hoor, het was niet goed onder de vulling.

Wees eigenwijs!

 
Een naaste van mij kreeg een hersenbloeding na een articaineverdoving. Een andere naaste van mij is zojuist onwel geworden en kreeg diarree na een verdoving bij de tandarts.

Dan zie je deze uitzending van tros radar over dit onderwerp: http://www.trosradar.nl/uitzending/...ving-bij-de-tandarts/?L=0?p=1?tx_comments_pi1 en dan zegt men doodleuk dat tandartsen de patient moet voorlichten over de bijwerkingen alvorens men te werk gaat.

Is bij mij nooit gebeurd!

En ik heb zeker ook een articaine-allergie: ik heb zelfs een briefje van een biotandarts hierover meegenomen naar mijn reguliere tandarts ter bescherming van mezelf destijds.

Maar ja, dan is de vraag: wat dan.

Denk maar niet dat je tandarts zo makkelijk met je meedenkt: doe je eigen huiswerk.

Er zijn alternatieve verdovingen.

Maar die ik kreeg als alternatief die verdoofde nauwelijks genoeg.

Ik heb nu laten uitzoeken welke ik dan moet hebben bij mijn resonantiebehandelaar, maar het blijft rotzooi die verdovingsvloeistoffen.

Zie deze website voor de alternatieven voor articaine als gewenst: http://www.bosscherstichting.org/ en je kunt er evt ook een formulier invullen om de bijwerkingen te melden als die zijn opgetreden.

 
He Lievergezond, ik was eigenlijk van plan om morgen toch maar om een verdoving te vragen, maar nu breng je me weer aan het twijfelen...

 
Ik sla verdovingen altijd af. Had een keer een kies die niet langer gevuld wilde worden, moest een kroon op. Het dat zonder verdoving laten doen. Denk niet aan pijn, maar aan een gevoel. Het idee pijn roept meteen alle associaties op die je in je leven geleerd hebt aan dat gevoel te koppelen. Door het als een gevoel te interpreteren en niet als pijn te benoemen, wordt het goed te doen. Ik heb laatst met mijn tandarts afgesproken dat als er een keer een kies getrokken moet worden, dat dan ook maar eens zonder verdoving te doen 8)

 
Tanja, ik zou ermee uitkijken, al weet ik dat je de laatste keer pijn hebt gevoeld bij de tandarts.

Als je ontgiftigingsvermogen goed is, dan zou ik het wel wagen op een articaineverdoving.

Als niet, dan ook echt niet.

Ken je de alternatieven?

En kan je tandarts je niet testen op een beter alternatief voor jou dan de articaineverdoving?

 
Ik heb een keer een verdoving gehad, 34 jaar geleden, was de eerste keer en de laatste.

Een week lang tandpijn gehad, terwijl ik nooit tandpijn heb.

Sindsdien nooit meer een verdoving, ook niet bij een tand trekken. :)

Ik moest wel flink praten, om het voor elkaar te krijgen, maar ik zei altijd.

Geen verdoving, want anders ga ik weer naar huis.

De tandarts was naderhand heel trots, zonder verdoving en gaf toe, dat het eigenlijk niks voorstelde, precies zoals Gerard vertelt, dat werkt heel goed.

Nu ga ik al jaren niet meer naar de tandarts, omdat heel mijn gebit maanden zeer doet na het schoonmaken, dus ik loop mijn verdere leven altijd met tandpijn, daar heb ik dus echt geen zin in.

Ik ken wel meer mensen die altijd pijn hebben in hun tanden, maar ze toch liever laten schoonmaken door de tandarts, ja je moet zelf keuzes maken.

Nu maak ik het schoon met KZZ en H2O2 3% en dat bevalt me heel goed.

Ik heb al gekeken bij de drogist naar een soort haak, om zelf tandsteen te verwijderen, maar kan het nergens aankomen.

Weet iemand waar ik deze kan kopen?

Tandsteen is al een stuk minder, maar ik wil het nu wel zelf goed bijhouden.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan