Syrie

Quote:
Ik ga niet het hele filmpje bekijken van ruim 3 uur, maar kan nergens het fragment vinden waar je op doelt. Je zult dus specifieker de tijdcode moeten aangeven waar dit gezegd wordt.

Sorry, het start op 2:54:30. Ik ben benieuwd wat jij er van vindt.

Quote:
Bedankt. Ik snap dat we meer dan de helft van de geschiedenis niet te horen krijgen, maar ze verliezen zich een beetje in details.

Ik heb de doc nog niet helemaal gezien maar als je zo online wat rond kijkt schrik ik wel een beetje van de euh, vraagstukken die er zijn rond de holocaust. Gaskamers die misschien wel helemaal niet bestaan hebben, muren van gaskamers waar geen spoor van het zogezegd gebruikte gas op te vinden is. Heel veel getructe foto´s, veel van de iconische fotos blijken helemaal niet te kloppen. http://www.whale.to/b/holocaust_prop_p.html

Ik weet niet goed wat ik daar allemaal van moet denken. Je komt nogal snel uit bij extreem rechtse sites die ook niet te vertrouwen zijn want die hebben weer een heel andere agenda om de boel naar hun hand te zetten. Ik weet ook niet of we het er hier over mogen hebben, je zegt het maar he Mike.

IS onthoofd een Amerikaanse journalist die al lange tijd vermist was:

https://news.vice.com/article/islamic-state-militants-claim-to-have-beheaded-us-journalist-james-wright-foley

Teken van wanhoop aan de kant van IS, de Amerikaanse aanvallen van de laatste tijd zijn doeltreffend.

Quote:
Teken van wanhoop aan de kant van IS, de Amerikaanse aanvallen van de laatste tijd zijn doeltreffend.

Ik ben bang daqt je opnieuw in een propagandastunt bent getrapt. In 2004 wilde Bush Jr. herkozen worden voor een tweede termijn. Waar de oude knarren in de politiek geen rekening mee hadden gehouden is de moderne techniek, waarbij er foto's gemaakt kunnen worden met mobieltjes, die vervolgens meteen wereldwijd kunnen worden doorgestuurd. Dit leidde tot het Abu Ghraib-schandaal. Je kent de beelden wellicht nog: Amerikaanse soldaten vernederden en martelden gevangenen in Irak door ze o.a. naakt te laten poseren met een kap over hun hoofd of op elkaar gestapeld of aan een ketting of bedreigd met honden:

http://www.antiwar.com/news/?articleid=8560

Dit was slecht nieuws voor de regering Bush, die dit soort negatieve publiciteit over een oorlog die ze zelf waren begonnen niet konden gebruiken. Kort daarna verschenen er beelden in het nieuws over een Amerikaan genaamd Nick Berg, die door 'Al Qeada' onthoofd zou zijn met een bot mes. Iedereen was geshockeerd en het Abu Gharib-schandaal was snel vergeten. Immers, wat die barbaarse islamieten een Amerikaan hadden aangedaan was vele malen gruwelijker, nietwaar? Daarmee vergeleken waren de daden van de Amerikaanse soldaten in die gevangenis kinderspel.

Er zijn echter een paar problemen met die video van de onthoofding van Nick Berg:

- Nick Berg wordt in de volledige video vantevoren ondervraagd. Dit gebeurt in perfect Amerikaans en Berg geeft ontspannen antwoord op de vragen.

- De 'Al Qaeda'-strijders lezen eerst een verklaring voor, terwijl Nick Berg wacht op zijn noodlot. Ze zien er nogal westers uit en 1 van hen draagt zelfs een ring, iets wat strenge moslims helemaal niet mogen doen van hun geloof.

- Terwijl die verklaring wordt voorgelezen 'beweegt' Nick Berg, maar het ziet er niet uit als een menselijke beweging, alsof men beeldje voor beeldje aan elkaar heeft geknipt en versneld heeft afgedraaid (animatie).

- Als de daadwerkelijke onthoofding begint verzet Nick Berg zich helemaal niet. Zou jij niet voor je leven vechten als het jou overkwam? Berg lijkt tijdens het voorlezen van de verklaring en tijdens de onthoofding ofwel dood, ofwel zwaar verdoofd.

- Hoewel het niet prettig is om te zien hoe met een mes iemands hoofd eraf wordt gesneden, valt het op voor diegenen die hier nuchter en objectief naar kunnen kijken dat er geen bloed gutst uit de halsslagader. In een realistische situatie zou het bloed door de hele ruimte moeten hebben gespoten en ook zijn moordenaars zouden onder het bloed moeten hebben gezeten.

- Terwijl dit gebeurt zien we in de rechterhoek van het camerabeeld een deel van een groen uniform, dat er verdacht uitziet als...het uniform van een Amerikaanse legerofficier die toekijkt.

- Nick Berg heeft een oranje uniform aan dat in Amerikaanse gevangenissen in binnen- en buitenland (o.a. Guantanamo Bay en Abu Ghraib) wordt gebruikt. Hebben die lui van Al Qaeda niet alleen Nick Berg ontvoerd maar ook Amerikaanse oranje gevangenenkleding? En hoe valt te verklaren dat Berg op een plastic stoeltje zit dat cultureel buiten de boot valt in Irak en door Amerikanen is gebruikt in Abu Ghraib? En de muur op de achtergrond ziet er verdacht veel uit als de muren van Abu Ghraib.

Kortom, de onthoofding van de Amerikaan Nick Berg was een 'psy op', bedoeld om zoveel mogelijk walging en vijandelijkheid op te wekken onder de Amerikaanse bevolking, zodat de aandacht van het Abu Ghaib-schandaal zou worden afgeleid en Bush (via elektronische stemfraude) kon worden herkozen. De hele stunt riekt naar CIA en Mossad. Ooit had ik een site met een analyse waarin de video frame voor frame werd uitgeplozen, maar Google censureert nu meer dan in 2004. Daarom nu maar een tekst met tenminste 50 dingen in de video die niet kloppen:

http://www.kuro5hin.org/story/2004/5/15/22827/0477

Gisteravond zag ik in het nieuws dat item over de onthoofding van deze Amerikaanse journalist. Ik ga het hele filmpje nog op internet bekijken en zal je dan laten weten wat mijn bevindingen zijn. Het kwam maar heel kort in het Nederlandse nieuws, maar onmiddelijk vielen me enkele dingen op:

- De dader die naast Foley staat heeft een lange, westerse gestalte.

- In het nieuws werd vermeld dat de dader spreekt in perfect Brits Engels.

- Foley draagt (tromroffel) een oranje gevangenuniform.

Hmmmm. Is het dit jaar een verkiezingsjaar? Ja, de zogeheten mid-term elections. Heeft Obama een propagandastunt nodig om ISIS te demoniseren, net als Bush iets nodig had om Al Qaeda te demoniseren? Ja, want nu is er een rechtvaardiging om door te blijven bombarderen en uiteindelijk grondtroepen te sturen. Het ging toch om die Jezidi's op die berg? Die zijn daar al weg, dus je zou zeggen de taak is volbracht en de gevechtsvliegtuigen keren terug naar de basis. Maar nee, moeten die duivelse IS-strijders ineens een Amerikaan onthoofden, ze leren het maar nooit! Tja, nu moeten we wel doorgaan met ons bemoeien met de strijd aldaar. Let's do it to them before they do it to us!

Mike

Quote:
- De dader die naast Foley staat heeft een lange, westerse gestalte.

- In het nieuws werd vermeld dat de dader spreekt in perfect Brits Engels.

- Foley draagt (tromroffel) een oranje gevangenuniform.

Dat oranje uniform was toch een soort van 'fuck you' naar Amerika omdat de gevangenen in Guantanamo ook oranje dragen?

Dat perfect Brits Engels valt te verklaren omdat veel Engelse Moslims naar Syrie en Irak vertrekken om te vechten.

Maar goed, wellicht is het weer een in scene gezette stunt om een excuus te hebben om weer ten strijde te trekken in Irak. Wel sneu voor die journalist.

Quote:
Islamic State 'has 50,000 fighters in Syria'

Monitoring group says the Islamic State group recruited 6,000 members in last month alone, including 1,000 foreigners.

The Islamic State group has an army of more than 50,000 fighters in Syria, and recruited 6,000 people in the last month, a monitoring group has said.

Rami Abdel Rahman, the director of the UK-based Syrian Observatory for Human Rights, said on Tuesday that the group's recruitment push was gathering pace every month.

"July saw the largest recruitment since the group appeared in Syria in 2013, with more than 6,000 new fighters," he said.

"The number of IS fighters has passed 50,000 in Syria, including 20,000 non-Syrians," he said.

Al Jazeera cannot verify the observatory's figures. However, an Islamic State source backed the statement and told Al Jazeera that the group also had 30,000 fighters in Iraq.

Abdel Rahman said the new recruits in Syria included more than 1,000 foreign fighters from Chechnya, China, Europe and Arab countries. He said most had entered Syria from Turkey.

Other recruits included defectors from the ranks of other armed opposition groups, including 200 from the al-Qaeda affiliate in Syria, the Nusra Front.

The Islamic State group, formerly known as ISIL, grew out of the American-led war in Iraq, and entered the civil war in Syria last year. It attempted to take command of Nusra and denounced al-Qaeda's overall leader, Ayman al-Zawahiri, as "straying from the path".

The Islamic State group initially cooperated with some of the armed opposition in Syria, but its abuses against rival rebels and civilians sparked a backlash that began this January.

It has recently taken over vast areas of neighbouring Iraq and its leader, Abu Bakr al-Baghdadi, earlier this year declared himself the caliph of territory captured on both sides of the border.

http://www.aljazeera.com/news/middl...50000-fighters-syria-2014819184258421392.html

Dat IS groeit als kool

Quote:
Dat oranje uniform was toch een soort van 'fuck you' naar Amerika omdat de gevangenen in Guantanamo ook oranje dragen?

Dat perfect Brits Engels valt te verklaren omdat veel Engelse Moslims naar Syrie en Irak vertrekken om te vechten.

En gij geleuft da! Hier de video:

http://www.liveleak.com/view?i=bc1_1408481278

Waarom zien we de daadwerkelijke onthoofding niet? Hier zal in de alternatieve media nog het nodige over worden geschreven.

Mike

Quote:
Sorry, het start op 2:54:30. Ik ben benieuwd wat jij er van vindt.

Ik heb het bekeken en beluisterd. Je mist de ironie en het sarcasme van Alex Jones. Het gesprek ontwikkelt zich op een dusdanige manier dat Jones sarcastisch alle pro-establishment talking points 'verdedigt', zoals: journalisten bestoken met rubberen kogels helpt hen, nucleaire oorlog is goed, enz. In diezelfde lijn verkondigt hij ook het vaak herhaalde standpunt dat Hamas ook geen lieverdjes zijn als rechtvaardiging voor het platgooien van Gaza door Israel. Jij hebt het letterlijk opgenomen, maar als je vaker naar Alex Jones luistert dan weet je dat hij dit soort 'advocaat van de duivel'-tactieken regelmatig hanteert om de aburditeit van dit soort standpunten te benadrukken. Zo zegt hij ook heel vaak dat als je de reguliere 'partijlijn' in twijfel trekt of bekritiseert je automatisch een 'terrorist' bent. Pure ironie en sarcasme dus.

Mike

Quote:
Ik weet ook niet of we het er hier over mogen hebben, je zegt het maar he Mike.

Alles is bespreekbaar. Ik ken die websites. Mike Rivero van whatreallyhappened.com is ook een aanhanger van deze theorie. Ikzelf ben van mening dat de joden eerst als slavenarbeiders werden ingezet en dat er later in de oorlog een massavernietigingsprogramma voor ze in werking is gezet (Endlosung, eindolossing). Die douches waren misschien eerst voor de ontluizing, maar je ontluist mensen niet met Zyklon B-gas, dus dat zijn doodskamers geworden. Ook zijn de lijken verbrand in ovens, geen twijfel over mogelijk. Er heeft wel degelijk een holocaust plaatsgevonden, maar er zijn geen 6 miljoen joden gedood. Dat getal is een vrijmetselaarsgetal, waardoor deze hele tragedie een ritueel en occult karakter heeft aangenomen.

Mike

Quote:
De Amerikaanse autoriteiten hebben bevestigd dat de video waarop IS aangeeft James Foley te hebben onthoofd echt is. Maar dat werpt de vraag op: hoe kwam Foley in handen van IS. James Foley werkte in Irak in opdracht van de Global Post. Bij de Global Post was men er van overtuigd dat hij is ontvoerd door mensen die handelden in opdracht van president Assad en naspeuringen van de Global Post leidde naar de kerkers van Assad. Daar zat volgens de Post Foley gevangen. De directeur van de Global Post Balboni gaf daarover destijd de volgende verklaring uit: “We have obtained multiple independent reports from very credible confidential sources … that confirm our assessment that Jim is now being held by the Syrian government in a prison under the control of the Syrian Air Force Intelligence service. It is likely Jim is being held with one or more Western journalists including most likely at least one other American.”

De vraag is dus: klopte dat niet? En als het wel klopte, heeft Assad Foley dan overgedragen aan IS? En waarom?

Israel is de ultieme parasitaire staat:

http://12160.info/profiles/blogs/jews-trafficking-in-white-sex-slavery-on-the-rise

http://wakeupfromyourslumber.com/news/israelis-forefront-international-organ-trafficking

Volgens deze arts is er geen enkele rechtvaardiging voor de massamoord van Palestijnen door Israel:

http://english.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13930525001486

De poorten van de hel staan echter opnieuw open. Je kunt een nieuw grondoffensief verwachten. Maar liefst 65.000 soldaten wachten er aan de grens met Gaza!

Mike

Quote:
En gij geleuft da!

Zo raar is dat toch niet? Er zijn honderden en honderden Engelsen moslims vertrokken om te vechten met IS. Net zoals er ook Nederlanders, Belgen, Fransen etc zich hebben aangesloten.

IS Militant Was A Londoner, Voice Expert Tells LBC

http://www.lbc.co.uk/is-militant-was-a-londoner-voice-expert-tells-lbc-95742

En wat die oranje kleding betreft, ga even naar de markt in Syrie, koop oranje stof en binnen 1 dag heb je zo'n gewaad gemaakt. Foley draagt een licht glanzend oranje gewaad. De gevangenen in Guantanamo dragen een dof oranje jumpsuit, iets totaal anders dus. Zowel de kleur oranje wijkt af, de stof en het ontwerp. Zoals ik al eerder zei, het is een soort fuck you:

Quote:
Once insurgents began capturing foreigners in Iraq, there was a tendency to dress them in the same orange jumpsuits as their own forces were being dressed in when delivered to Guantanamo Bay - considered by some to be a sign of the insurgents "equating" the captures.

Quote:
Ik heb het bekeken en beluisterd. Je mist de ironie en het sarcasme van Alex Jones. Het gesprek ontwikkelt zich op een dusdanige manier dat Jones sarcastisch alle pro-establishment talking points 'verdedigt', zoals: journalisten bestoken met rubberen kogels helpt hen, nucleaire oorlog is goed, enz. In diezelfde lijn verkondigt hij ook het vaak herhaalde standpunt dat Hamas ook geen lieverdjes zijn als rechtvaardiging voor het platgooien van Gaza door Israel. Jij hebt het letterlijk opgenomen, maar als je vaker naar Alex Jones luistert dan weet je dat hij dit soort 'advocaat van de duivel'-tactieken regelmatig hanteert om de aburditeit van dit soort standpunten te benadrukken. Zo zegt hij ook heel vaak dat als je de reguliere 'partijlijn' in twijfel trekt of bekritiseert je automatisch een 'terrorist' bent. Pure ironie en sarcasme dus.

Mike

Nee dat had ik wel echt wel meegekregen, dat snap ik. Het ging mij vooral over zijn standpunt dat ze geassocieerd zijn met ISIS en andere terreurorganisaties. Wat hij daar zegt meent hij wel serieus, hij zegt ook dat hij vaak beschuldigingen krijgt dat hij voor Israel werkt, dat dat niet waar is, maar dat hij Hamas niet kan verdedigen want... Hij zegt ook dat hij genoeg heeft van die hele zaak omdat hij niet voor een bepaalde partij kan zijn. Dat had ik eerlijk gezegd van hem niet verwacht, zo moeilijk is het toch niet om een partij te kiezen. Ik vind het ook raar dat hij over ISIS begint maar niet aanhaalt dat isis Israel compleet met rust laat en dat je Israel er ook niet over hoort. Als er iemand banden met ISIS heeft zijn zij het!

Quote:
Zo raar is dat toch niet? Er zijn honderden en honderden Engelsen moslims vertrokken om te vechten met IS. Net zoals er ook Nederlanders, Belgen, Fransen etc zich hebben aangesloten

Dat is inderdaad helemaal niet raar als het een MI6-agent betreft. Westerlingen die zich aansluiten bij deze idioten gaan daar heen met een bepaald romantisch beeld. Zij radicaliseren niet zo snel dat ze meteen dit soort dingen gaan doen. We zien die Engelsman alleen het mes aan de keel zetten van Foley, daarna zien we het resultaat. We weten dus niet of die persoon ook daadwerkelijk de onthoofding heeft uitgevoerd.

Quote:
En wat die oranje kleding betreft, ga even naar de markt in Syrie, koop oranje stof en binnen 1 dag heb je zo'n gewaad gemaakt. Foley draagt een licht glanzend oranje gewaad. De gevangenen in Guantanamo dragen een dof oranje jumpsuit, iets totaal anders dus. Zowel de kleur oranje wijkt af, de stof en het ontwerp. Zoals ik al eerder zei, het is een soort fuck you:

En nu kunnen ISIS-strijders ineens shoppen op de markt en naaien? Laat me niet lachen, man! Het is een psy op, een 'fuck you' naar ONS, omdat we er weer intuinen. Althans, jij dan. Maar je hebt je al vaker naief getoond.

Mike

Quote:
En nu kunnen ISIS-strijders ineens shoppen op de markt en naaien? Laat me niet lachen, man!

Jij kan niet naaien? Ik wel hoor, moeilijk is dat niet. Tienduizenden vrouwen daar die burka's naaien, dus zo'n pak is zo gemaakt. En ja, in elk boerengat in het Midden-Oosten is wekelijks of dagelijks een markt waar je stof kunt kopen, net zoals je hier op de markt oranje stof kunt kopen. En zelfs een kleuter kan zien dat die pakken verschillen dan de pakken die Amerika gebruikte in Guantanamo, die koop je niet zomaar even bij Wallmart.

Nee, je zoekt er weer teveel achter Mike. Er zullen veel meer koppen moeten gaan rollen (om maar in die bewoordingen te blijven) wil Amerika grondtroepen gaan sturen. Wellicht worden er wat gestuurd om oliebelangen in bepaalde gebieden veilig te stellen, maar wil je serieus tegen IS vechten heb je wel meer nodig dan paar duizend man op de grond. En Amerika gaat zich echt niet in dat wespennest steken. Veel en veel gevaarlijker dan tijdens de invasie van Irak, dus ook veel meer slachtoffers. Een aanslag in Europa of Amerika zal meer triggeren om mensen te sturen dan 1 dode journalist.

Duitsland gaat de Koerden nu bewapenen: http://www.spiegel.de/politik/deuts...desregierung-gibt-gruenes-licht-a-987124.html

Iklustvet,

Laten we het erop houden dat Alex Jones een christen is en dus automatisch neigt naar steun voor Israel. Hij heeft ook een joodse vrouw. Volgens mij weet-ie zelf niet eens hoe hij hierin moet staan. Zo uitgesproken als hij kan zijn over van alles en nog wat, zo dubbel is hij als het over Israel gaat. Hij bekritiseert Israel wel, maar tegelijkertijd zal de christen in hem zeggen dat God de Israelieten het Beloofde Land heeft gegeven. Alex Jones heeft ook beduidend meer moeite met de genocide van christenen in het midden-oosten dan die van de Palestijnen, hoewel hij deze zeer zeker niet goedkeurt. Op deze manier werkt bij beschuldigingen dat hij een zionistische agent zou zijn zelf in de hand.

Als je spirituele wereldbeeld is gebaseerd op de Bijbel als het 'eerste boek', dan mis je een heel stuk Afrikaanse voorgeschiedenis waar de Bijbel allemaal van gejat is. Het is deze religieuze filter waardoor Jones de wereld bekijkt. Ik heb steeds meer moeite met blanken die op zich 'aan staan', maar dan toch vanuit hun eigen culturele, sociale, wetenschappelijke of religieuze achtergrond de wereld beschouwen. Hierdoor missen we constant belangrijke historische puzzelstukjes. Bovendien is dit al eeuwenlang onze pathologie. WIJ weten hoe het zit en niemand anders! Helaas lijdt Alex Jones hier ook aan, vandaar dat hij mensen niet altijd laat uitpraten en heel graag zelf aan het woord is.

Toch moet je hem niet volledig afschrijven, want op heel fronten doorziet hij het spel feilloos! Uiteindelijk blijkt dat hij ook maar een mens is en geen enkel mens is feilloos.

Mike

Quote:
Jij kan niet naaien? Ik wel hoor, moeilijk is dat niet. Tienduizenden vrouwen daar die burka's naaien, dus zo'n pak is zo gemaakt. En ja, in elk boerengat in het Midden-Oosten is wekelijks of dagelijks een markt waar je stof kunt kopen, net zoals je hier op de markt oranje stof kunt kopen. En zelfs een kleuter kan zien dat die pakken verschillen dan de pakken die Amerika gebruikte in Guantanamo, die koop je niet zomaar even bij Wallmart.

Naaien niet moeilijk? dat is nieuw voor mij en ik heb al zat gemaakt. Ik weet ook niet of die kleur oranje in een land in volle oorlog op de plaatselijke markt te krijgen is. Wat moet je maken in zo´n kleur, die mensen daar lopen altijd in het zwart. Op de nederlandse markt kun je dat misschien vinden ja, voor als het weer eens WK is of Koninginnedag.

Breng Tuna niet op ideeen. Straks schrijft hij nog dat Nederlandse moslims zich hebben aangesloten en die oranje stof hebben meegenomen.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.584
Leden
8.683
Nieuwste lid
urehrwjqnb
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan