Net op Al Jazeera de documentaire Khuzaa: Attack and Aftermath gezien. Ik heb gezocht, maar vind geen online bron van deze docu. Mocht iemand wel een link vinden, aub hier plaatsen. Dit moet iedereen zien!
Khuzaa is een van de vele gebieden in Gaza die door de IDF is veranderd in een maanlandschap. Lijken lagen daar sosm wel 10 dagen te rotten, omdat niemand erbij kon of mocht. Er is GERICHT gevuurd op burgers door de IDF met o.a. tanks en vliegtuigen. Er hebben executies plaatsgevonden op straten en in huizen. Voor veel burgers was het te gevaarlijk om de straat op te gaan, maar vervolgens werden hun huizen ook gebombarderd. Moskeeen zijn eveneens met de grond gelijk gemaakt. Nergens, maar dan ook nergens konden deze mensen heen. Op 2 augustus was er officieel een wapenstilstand en trokken de Israelische tanks zich terug. Terwijl ze terugtrokken, bleven ze op burgers vuren. Er staat geen gebouw meer overeind en er zijn zelfs geen bomen of dieren meer. Hier is maar 1 woord voor: genocide.
Dit zijn maar woorden, als je de beelden ziet komt het pas echt goed binnen hoe schofterig de IDF in Gaza tekeer is gegaan. Kun je je voorstellen dat ik kwaad word als ik dan weer zo'n oenig stuk lees op GeenStijl:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/08/heej_verhip_jodenhaat_zomaar_a.html
Quote:
Purmerendse kunstenaar annex beroeps-demonstrant Simon Vrouwe kan zich binnenkort bij de rechter verantwoorden voor zijn bordje met opschrift: "The Zionists are the Nazi's of the Middle East. Ruthless, arrogant & driven by a racist ideology"
Sleep mij dan ook maar voor de rechter, want deze uitspraak is 100% correct!
Quote:
Gelukkig voor Simon is domheid niet strafbaar, als de door hem gemaakte vergelijking érgens voor op gaat is het wel voor bijvoorbeeld ISIS maargoed, enige realiteitszin mogen we niet verwachten van publiciteitsgeile margefiguren.
Selectieve haat, daar is GS goed in. Je mag alles zeggen over islamieten wat je wil, maar elke vorm van kritiek op Israel valt onder de categorie 'jodenhaat'. Als je dat afzet tegen wat er o.a. in Khuzaa is gebeurd, wordt het wel duidelijk dat de Telegraaf-media medeplichtig zijn aan een DOELBEWUSTE genocide van arabieren. Toch vallen er ook goede commentaren te lezen onderaan het artikel, naast de gebruikelijke dommigheden:
Quote:
*PLOF*
Het geluid van alweer een dikke cheque van de CIDI op de deurmat van Geenstijl.
Quote:
Wow..mensen om hun woorden en gedachten voor het hekje willen...brrrr. (ISIS praktijken indeed)
Buiten dit vrijheid van mening 'dingetje' is Zionisme (een sterk nationalistische politieke stroming) met Nazisme (een sterk nationalistische politieke stroming) vergelijken ook inhoudelijk wel te doen op meerdere punten medunkt.
Verder is Zionisme uiteraard niet gelijk aan Judaisme of Jodendom, totaaaaal niet zelfs.
Quote:
Dus volgens de regels tegen antisemitisme mag je niet de staat Israel beschuldigen? Maar hun nazipraktijken en hun apartheid moet je zien als iets heilzaams voor de mensen. En dat de Israelische ideologie geen haar beter is dan die van ISIS moet men maar beschouwen als iets vanzelfsprekends? Kijk, ik heb niks tegen andere culturen en mag ervan uitgaan dat landen die zich als democratie profileren de mensenrechten respecteren. Indien niet het geval,tja dan ben je nu eenmaal als land of persoon geen haar beter dan die ene besnorde Oostenrijker van 70 jaar geleden.
Quote:
Wat een onzin wordt hier verkondigd zeg.
Die man hoeft helemaal niet te verschijnen voor een rechter. Het Facebook-bericht spreekt over verschijnen op een politiebureau.
Verder zijn de aangehaalde "regels", helemaal geen regels. Die hebben geen rechtskracht in onze rechtsstaat. Het zionisme vergelijken met nazisme kan in Nederland nooit leiden tot een vervolging, volgens mij zijn jullie vergeten dat Wilders voor vergelijkbare zaken is vrijgesproken.
Quote:
Ik had gedacht dat GeenStijl het voor Simon Vrouwe zou opnemen... GeenStijl is toch voor maximale vrijheid van meningsuiting? Dus niet...
En waar heeft iemand kunnen lezen dat ik achter de uitspraak van Simon sta... Dat doe ik dus niet...
Maar...
Als je vind dat je Marokkanen wegzetten mogen worden als rifapen en zandnegers, dan moet je ook goedkeuren dat Joden worden weggezet als Nazi's.
Quote:
Israël voert willens en wetens moordaanslagen uit op onschuldige burgers. Dat heeft niets te maken met verdedigen. Israël kan zich prima verdedigen met die Iron Dome, die represailles zijn nergens maar dan ook nergens voor nodig, behalve voor het uitoefenen van staatsterrorisme.
Quote:
Als je de werkelijke geschiedenis bestudeert kom je er achter dat dit bizarre statement dicht bij de werkelijkheid komt. Anti semitisme heeft niets met joden te maken maar de media is er niet om mensen van waardevolle informatie te voorzien alleen maar pump en dumb scam shit. Er zijn verschillende soorten joden net zoals er verschillende soorten moslims zijn. Oeigoeren zijn ook geen Arabieren. Ashkenazische joden zijn ook geen semieten maar 90% van de bevolking is f*cking dom en doet nooit zelf onderzoek.
www.youtube.com...
nl.wikipedia.org...
nl.wikipedia.org...
en.wikipedia.org...
Alle moslim terreur organisaties opereren in moslim landen terwijl we volgens de media blijven horen dat radicale moslims een hekel hebben aan joden. waarom zijn organisaties als ISIS en Al-Quada niet actief in Israël? Kwestie van financiering en training.
Quote:
Ja sjorrie hoor, maar daar is dus geen woord van gelogen vwb de zionisten. Plus het feit dat wij, uit schuldgevoel, al decennia lang de andere kant opkijken wanneer ze ah moorden slaan. Kees zal wel een uitermate irritante uitvreter zijn, maar zionisten zijn net zo gestoord (maar gevaarlijker: immuniteit vd politieke elite, high tech wapens en een geheim nucleair arsenaal) als de moslim fundi's. Beide partijen verbleken in vergelijking met de slachtingen die de USA fundi's overal ter wereld instigeren of faciliteren, dat dan weer wel.
Quote:
Wat mij opvalt aan de reacties en artikelen hier op GS, is de ISIS-problematiek die alsmaar aangehaald wordt. Syrie, Irak, Libanon.
Steeds in de context met het Israelisch/Palestijnse probleem of vice versa, terwijl het totaal verschillende problemen zijn. Wat er elders in het Midden-Oosten gebeurt, is veelal het gevolg van een recent gevallen dictatuur met een machtsvacuum als gevolg.
Israelisch/Palestijns conflict heeft een achtergrond van kolonialistie en onderdrukking.
Quote:
Moet je wel jood zijn om Zionist te zijn?
Het Zionisme is een politieke stroming en ik ken Joden die ook vinden dat de Zionisten in Israel zeker voor de helft verantwoordelujk zijn voor de haat jegens Israel.
Quote:
Overigens is antisemitisme een op een walgelijke manier gekaapte term alsof dat alleen over Joden zou gaan, terwijl de Semieten bestaan uit de volkeren die het hele midden oosten en de hoorn van Afrika bewonen.
.
Quote:
Arabieren ( w.o. Palestijnen) hebben dus ook genoeg reden te klagen over anti semitisme door o.a. Israel. En de definitie in de link stelt dat ook heel duidelijk.
Quote:
de tekst gaat trouwens over zionisten. Lijkt mij toch heel wat anders dan joden in het algemeen. Om maar even bij de vergelijking met nazi's te blijven: "Nazi's zijn gevaarlijk" is net wat anders dan "Duitsers zijn gevaarlijk".
Hier een reactie van de man over wie het artikel gaat:
Quote:
Zionisme heeft niets te maken met jodendom '-Holocaust Survivor Dr. Hajo Meyer
Zionisme en jodendom staan haaks op elkaar. Omdat jodendom universeel en humaan is en zionisme precies het tegenovergestelde is. Het is zeer smalle, zeer nationalistische, racistische, kolonialistische, en dit alles. Er is geen "nationale jodendom". Er is zionisme en er is jodendom, en ze zijn totaal verschillend.
Dit bewijst maar weer eens dat er in Nederland schijnheilige gehersenspoelde rotzaken rondlopen die niet zelfstandig kunnen denken.
BEDANK VOOR JULLIE AANDACHT
Simon Vrouwe
Mike