Syrie

@Paradogma, Dank voor je begrip en duidelijke woorden.

Ik denk evenwel dat een aanpassing van de titel van deze topic voor verwarring zal zorgen.

Wellicht is het beter om er op toe te zien dat toekomstige topics een passende naam zullen hebben.

@Mike, Ik waardeer je inzet om onwetenden wijzer te maken echt enorm! Maar ik ben bang dat jij in je enthousiasme je doel voorbijstreeft...

Wat is jouw doel? Ik neem aan dat de meeste leden op dit forum wel weten hoe jij over bepaalde zaken denkt, maar dat je ook hoopt om de meelezers op dit forum de ogen te openen. Het zou fijn zijn indien dit ook gebeurd, maar ik ben bang dat jij, zoals Paradogma schreef, te hard gaat...

Laat ik een denkbeeldig voorbeeld noemen:

Meneer Jansen, getrouwd, twee kinderen, een van 5 en een van 7. Meneer Jansen werkt op een kantoor en gaat elke morgen om 7:30 de deur uit om daar om 8:30 te verschijnen.

Zijn werkdag duurt inclusief pauzes acht en een half uur. Vervolgens een uur reistijd naar huis. Dan komt meneer Jansen om zes uur s`avonds thuis.

Hij drinkt dan graag een kop thee met zijn vrouw. Daarna gaat vrouw de keuken in om de avondmaaltijd te bereiden en drinkt meneer Jansen ondertussen zijn tweede kop thee, terwijl hij de krant leest.

Het eten is klaar en meneer en mevrouw Jansen schuiven aan tafel. Na het eten helpt meneer Jansen mee met de afwas en het naar bed brengen van de kinderen.

Dan is het 20.00 koffietijd en meneer en mevrouw Jansen kijken naar het propaganda journaal. Na het Journaal is het tijd voor een tweede kop koffie.

Het is dan inmiddels 20:45 wanneer de vrije tijd van meneer Jansen begint.

Die vrije tijd duurt niet lang, want om voldoende slaap te hebben voor de volgende werkdag, moet meneer Jansen om 21.45 toch langzamerhand al aanstalten te maken om te gaan douchen en richting bed te gaan.

Meneer Jansen heeft veel interesse in voeding, en ook in wat er in de wereld speelt.

Hij komt hier op het forum, maar heeft in bovenstaand voorbeeld slechts 1 uur ter beschikking. Meneer Jansen staat open voor veel informatie, maar 70 links lezen in 1 uur zit er gewoon niet in...

Kortom Mike, Ik ben echt bang dat jij je doel voorbijstreeft...

Meneer Jansen zal zeker interesse hebben in wat jij te melden hebt, maar hij heeft er de tijd niet voor. En met meneer Jansen hebben waarschijnlijk heel veel mensen de tijd er niet voor.

Met wat korte en pakkende berichten eventueel ondersteund door een of twee links, zou je mijns inziens een veel breder publiek kunnen bereiken...

Mike, dit is absoluut geen kritiek of zo van mijn kant, maar ik hoop dat je er eens over nadenkt of je op een iets andere wijze, misschien wel veel meer mensen de ogen kunt openen...

Als het om de oorlogsmisdaden van fascistische regimes gaat als Israel en Oekraine kun je niet genoeg in beeld brengen en blootleggen waar ze werkelijk voor staan. Jouw fictieve voorbeeld van dhr Jansen is precies de reden waarom Nederlanders qua informatievoorziening nog steeds lichtjaren achterlopen op de Engelstalige wereld en waarom ze met een natte vinger zijn over te halen door oppervlakkige propaganda.

Mike

@Mike,

Ik ben het helemaal met je eens dat je de echte waarheid niet genoeg in beeld kan brengen.

Maar als niemand naar de waarheid kijkt, zoals jij die ziet, dan ben je roepende in een lege woestijn...

Jij mag blijven roepen zo lang je wilt en ik blijf je inzet enorm waarderen, maar als je meer mensen wilt bereiken die naar je luisteren denk ik dat je het toch anders zou moeten aanpakken.

Maar ik weet; de beste stuurlui staan aan wal en het is jouw feestje hier.

Ik gaf je slechts een eerlijke en oprechte mening, maar als jij fictieve meneer Jansen en vele andere gezinnen de ogen wilt openen, ben ik bang dat jij je doel voorbijstreeft.

Het succes van dit forum is van het begin af aan geweest dat ik me totaal niet druk maak om hoe de info die ik deel overkomt op deze of gene. Of je kan er iets mee, of je kan er niets mee. Ik heb nooit de bewuste intentie gehad om een groot publiek te bereiken. Desondanks is dit forum in 3 jaar tijd uit zijn voegen gegroeid. Ik ga dus gewoon door op de ingeslagen weg.

Mike

Ondanks mijn eerdere posts waarin ik aangeef dat het bepaald niet makkelijk is om 'alles' te volgen, ik ben het hierin sterk met je oneens Ufo.

Mike deelt alle info die hij relevant vindt. Het is aan jou en alle andere lezers om dat eruit te pikken waar jij iets mee kan.

Sterker nog, het is een plicht van elk mens om zich te informeren over de gang van zaken in de wereld om hem/haar heen. 'Democratie', of welke regeringsvorm dan ook, werkt alleen in het voordeel van 'burgers' (ik haat dat woord) wanneer deze burgers geïnformeerd zijn. Het is of dat, of je moet met de consequenties leven die dit met zich meebrengt.

Dus mr. Jansen heeft een keuze: of hij verbijt zich tijdens zijn dagelijkse portie propaganda over al het ergs in de wereld terwijl hij comfortably numb blijft, of hij beslist eens verder te kijken dan zijn neus lang is. En, nog belangrijker, hij gaat zijn verantwoordelijkheid nemen voor zijn eigen leven en alle consequenties die zijn keuzes met zich meebrengen. Voor mr. Jansen is karma een bitch, voor Mike is karma een logische natuurwet.

Er is, zeker met internet tegenwoordig, simpelweg geen excuus meer om onwetend te zijn. Het is uiteindelijk niets meer dan een vorm van de slachtofferrol.

Quote:
Het succes van dit forum is van het begin af aan geweest dat ik me totasl niet druk maak om hoe de info op die ik deel overkomt op deze of gene.

Prima Mike.

Maar ik kan het niet rijmen met wat je onlangs schreef: Vandaar dat ik me liever actief bezighoud met het verspreiden van kennis en informatie, met het inspireren en motiveren, met het aansporen van mensen tot ACTIE.

Ben bang dat dit dan helaas een klein actiegroepje zal zijn...

Maar nogmaals, ik waarder je inzet enorm, ook al kan ik je niet altijd begrijpen.

De meeste mensen zijn in dit leven nog niet zo ver dat ze hun bewustzijn genoeg kunnen verhogen. Maar een ander deel wel. Echter dat deel is ook nog deels in slaap of in verzet. De ene mens is heel gedreven om te mantelzorgen, de ander om is misschien een verrekt goede automonteur en sommige mensen zijn gedreven zoals Mike in waarheidsbevinding. Maar dit is niet de roeping van iedereen. We moeten het samen doen en iedereen moet doen waar zijn of haar kracht ligt. Zoals ik de drive niet hebt om auto's te leren maken heeft een ander misschien wel de interesse, maar niet de drive om veel energie in waarheidsbevindingen te steken.

Dit kan dus ook geen verwijt zijn naar die persoon toe, het is o.a. een logisch gevolg van de verschillende opdrachten en talenten die we hebben meegekregen.

Onder andere dit topic is wel een beetje voor de diehards. Ik denk zeker Ufo en anderen dat er interesse is een topic bv Syrie 2 hapklaar/ Syrie voor dummies. Dat topic moet dan ook niet gekraakt worden dat er ook 44 pagina's van komen. 3 of 4 pagina's lijkt mij meer dan voldoende (of zelfs al teveel, denk aan meneer Jansen). Of misschien een aparte site net zoals Poekie. Beheert door een paar forumleden die op dat moment de kar willen trekken.

@Paradogma,

En ik ben het oneens met jou.

Om maar even bij het fictieve voorbeeld te blijven: Meneer Jansen is een vredelievend mens. Hij is gek op zijn vrouw en kinderen, heeft een prima relatie met zijn buurman en zijn collega`s.

Zijn ouders keken het 20:00 journaal en lazen de krant elke dag. En hij doet vol vertrouwen hetzelfde. Nou kan jij wel zeggen dat het in deze tijd met Internet geen excuus meer is om onwetend te zijn, maar meneer Jansen is niet onwetend. Hij weet alles wat er in de krant stond en wat hem op het journaal is wijsgemaakt.

Jij verwacht van meneer Jansen dat in dat ene uurtje vrije tijd dat hem elke dag doordeweeks gegund wordt, na een dag hard werken, hij ineens het licht zal zien...

En dan moet hij ook nog eens actie gaan voeren...

Dan is hij zijn halve weekend ook nog kwijt. Vindt je het gek dat meer Jansen dan liever in zijn comfort zone blijft, als hij in dat ene uurtje elke dag, al iets wijzer geworden is?

Quote:
Of misschien een aparte site net zoals Poekie. Beheert door een paar forumleden die op dat moment de kar willen trekken.

Je idee is goed naief, maar zoals ik het hierboven las, is voor Mike het succes van dit forum prioriteit nummer 1.

Het zal derhalve vast niet in het belang van Mike zijn, dat de leden van zijn forum gaan uitwaaieren naar andere sites...

Ik ga er dus van uit dat aan jouw idee niet op korte termijn vorm gegeven zal worden.

Quote:
Het zal derhalve vast niet in het belang van Mike zijn, dat de leden van zijn forum gaan uitwaaieren naar andere sites...

Is dat zo?

Deze site heeft prioriteit van Mike, maar hij gaat die andere site toch niet runnen? Het is alleen netjes als je veel van dit forum gaat quoten om de toestemming van Mike te hebben. Maar zoals de meesten hier niet zijn voor een New World Orde is het hier ook geen New Mike Orde en Mike zal de eerste zijn om dat te beamen.

Het hangt eerder af of er mensen zijn die die kar willen trekken en ook al opper ik het idee, het valt niet onder een persoonlijk interesse of talent van mij om dat zelf op te pakken

De beste stuurlui staan inderdaad aan wal. Met actie ondernemen bedoel ik niet actie voeren en op de barricade staan, maar info delen op social media (daar zit menigeen nl. wel zijn tijd te verspillen, dat kan kennelijk wel tussen de bedrijven door) of praten met vrienden, familie of collega's hierover. Mensen hebben altijd tijd voor sociaal verkeer en sociale omgang. Daarin zijn ze al actief. In die activiteit kun je gewapend met kennis die je hier opdoet nu eens werkelijk intelligente gesprekken voeren met je medemens. Het is niet zo moeilijk of zo veel werk als wordt verondersteld.

Ik voel helemaal niets voor topics of sites voor dummies. Dummies hebben we genoeg in dit land. Zij hebben sites als GeenStijl en oenige campingzenders op TV. Wie zich echter geroepen voelt om een beter behapbare offshoot van dit forum te maken, be my guest. Er was al een YT-kanaal gebaseerd op dit forum. Zonder mijn toestemming overigens, maar ik had er geen problemen mee. Vanaf het moment dat hier kritische filmpjes te zien waren over Israel was het kanaal echter net zo snel verdwenen als het was verschenen. YT-censuur of heb ik de eigenaar van dat kanaal tegen de haren ingestreken? Het maakt mij allemaal niets uit, ik deel slechts. Er werd eerder ook al geopperd dat al die Engelstalige artikelen in het Nederlands te lezen zouden moeten zijn. Wie gaat die vertalen dan? Over veel werk gesproken.

Nogmaals, het heeft me nooit geinteresseerd hoeveel mensen ik bereik. Dan moet ik me nl. meer met vorm gaan bezighouden dan met inhoud. Maar juist omdat ik voor inhoud kies en lak heb aan vorm bereik ik zo veel mensen! Kennelijk voorzie ik wel degelijk in een behoefte aan kennis en informatie die echt en authentiek is. What you see is what you get!

Mike

Nog een gedachte:

Waarom zijn er zulke goede video's op YT in het Engels, gemaakt door GEWONE BURGERS en waarom zijn deze er niet of nauwelijks in het Nederlands? Ik zal je vertellen waarom. Omdat Nederlanders graag aan de zijlijn klagen en kritiek leveren, maar niet hun luie gat verheffen om daadwerkelijk zelf IN ACTIE te komen, daarom! Er is zoveel dat gedaan kan worden, maar Nederlanders zien overal beren op de weg. Wij zijn het volk van 'ja, maar...'. Niks geen 'ja, maar', gewoon dingen DOEN! Waarom denk je dat ik voortdurend zeg: deel dit, deel dit? Dus geen excuses meer, maar redenen vinden waarom je iets WEL moet doen i.p.v. waarom je het niet moet doen. Aan de slag, mensen, de dag is lang genoeg!

Mike

Quote:
Er werd eerder ook al geopperd dat al die Engelstalige artikelen in het Nederlands te lezen zouden moeten zijn. Wie gaat die vertalen dan? Over veel werk gesproken.

Dat is ook zo! maar zonder eens te praten over of er meer is dat we kunnen doen en wat we graag zouden zien kom je ook niet verder natuurlijk. Persoonlijk vind ik het jammer dat er zoveel waardevolle info over Israel is begraven in 44 paginas Syrie topic. Zoals ik al zei, als je iets wil lezen over genderomkering moet je terecht in het varkens/mensen topic. Ik zeg niet dat dat fout is, ik denk alleen dat je dan wel moet beseffen dat die info toch een beetje exclusief blijft en dat is jammer aangezien er zoveel tijd en werk in zit. Aan de ene kant roep je op tot delen en wakker worden, en aan de andere kant zeg je ik doe geen moeite mensen tot hier te krijgen of mijn info beter vindbaar te maken. Kijk, ik heb geen probleem met dit forum, ik heb het gevonden en ik kan het gebruiken ik vind er mijn weg. Maar ik ben heel slim, :wink: :lol: (wij hier allemaal!) anderen hebben misschien wat meer hulp en wat meer toegankelijkheid nodig.

Ik las van de week ergens dat er drie soorten mensen zijn

-zij die zien

-zij die zien als hen getoond wordt

-zij die niet zien

Hier een voorbeeld van een activistische Amerikaan die een eigen YT-kanaal heeft en deze goede video in elkaar heeft gezet over MH17, het 'bewijs' dat pro-Russische rebellen hierachter zouden zitten en de vele gebeurtenissen waarmee dit samenvalt:

Let op wat hij aan het eind zegt, vanaf 18:30. We leven in een rare tijd, maar we moeten dankbaar zijn dat we nu over informatie beschikken waarmee we het bedrog aan het licht kunnen brengen en dat is waar zijn YT-kanaal voor staat. Hij eindigt met: deel deze informatie. Precies wat ik ook zeg!

Als hij dat kan, waarom dan ook niet iemand in Nederland, vooral omdat het hier een vlucht betreft die uit Amsterdam vertrok en er 193 Nederlanders zijn omgekomen. Waarom vind ik zo weinig op Nederlandse internetplatforms over cruciale gebeurtenissen in Nederland na 9/11, zoals: de moord op Pim Fortuin, de moord op Theo van Gogh, de moord op Louis Seveke? Waarom zijn we zo passief in dit land?

Voordat je dus kritische noten plaatst over wat ik doe en hoe ik dat doe, vraag jezelf allereerst af wat JIJ doet. Klagen en bekritiseren kunnen we als de beste, maar als je diezelfde energie nu eens positief zou richten op iets NEERZETTEN, dan zou ik misschien uiteindelijk ook wat vaker Nederlandstalige links hier kunnen plaatsen. Geen tijd doordeweeks om alles door te nemen? Gebruik het weekend daarvoor. Er is in een paar weken tijd nu eenmaal heel veel tegelijk gebeurd. Zelfs ik moet mijn best doen om het allemaal bij te kunnen houden en loop nu ook achter. Hoor je mij klagen? Nee, ik doe het wanneer ik er wel tijd voor heb!

Dus 'meneer Jansen' kan me mijn rug op! Van hem hoef ik het niet te hebben, wel van mensen die bereid zijn om het nodige (denk)werk hiervoor te verzetten. Daarom heb ik ook weinig geduld met het 'speurwerk' van Tuna en Amancay. OK, ze zijn wel actief op zoek naar informatie, maar komen vervolgens met gefilterde informatie afkomstig van een persoonlijke agenda. Een gesloten geest maakt dat je bepaalde dingen bij voorbaat uitsluit en dan vind je nooit waar je naar op zoek bent, als dat de waarheid is. Het gaat ook ten koste van je intuitie en die heb je keihard nodig bij dit soort waarheidsvinding. Er gebeurt teveel om ons af te laten leiden van waar het werkelijk om gaat.

Er was 1 wakkere Nederlander die een foto van MH17 op het internet plaatste voordat het vliegtuig vanaf Schiphol vertrok. Mocht het vliegtuig plotsklaps verdwijnen (net als MH370) dan zag het er zo uit, was zijn boodschap. Dit komen we te weten door nog een Engelstalig YT-filmpje gemaakt door een doodgewone burger over MH370 en MH17:

Waarom doen zij dat wel en wij niet? Praat me niet over wat je niet kunt doen, maar over wat je WEL kunt doen!

Ook deze persoon spreekt over de numerologie verbonden aan MH17. Volgens Tuna is dat allemaal vergezocht en voer voor lui die geloven in reptilianen (of aliens, afhankelijk van welke afleiding je wilt hanteren om zinvolle argumentatie neer te sabelen). Een zeer respectabele site (en dat zal zelfs Tuna toegeven) is globalreseearch.ca. Ook zij hebben hieraan een artikel gewijd:

http://www.globalresearch.ca/malays...ties-is-it-a-mere-coincidence/5392265?print=1

Ze gaan tevens in op de (on)waarschijnlijkheidsfactor:

Quote:
However that may be, one thing is almost certainly true: the likelihood that Western MSM would in any way, shape, or form discuss evidence implicating U.S. aligned interests in the demise of MH 17 is virtually nil, no matter how compelling such evidence might be.

Maar alleen zij die kijken zullen ook zien.

Mike

Quote:
Mike, heb ik hier nu ooit gelezen dat jij eerst een forum had over conspiracy alleen? Of klopt dat niet?

Ja, dat was Engelstalig en liep tussen 2004 en 2006 onder de URL conspiracydiscovery.info, maar heb ik opgedoekt toen ik me volledig op voeding ben gaan storten.

Mike

Quote:
Aan de ene kant roep je op tot delen en wakker worden, en aan de andere kant zeg je ik doe geen moeite mensen tot hier te krijgen of mijn info beter vindbaar te maken.

Ik ben er niet mee bezig. Ik pleur het hier op het forum en ieder ziet maar wat hij/zij ermee kan of wil. Het is mijn persoonlijke 'tijdverdrijf' en ik doe het met evenveel plezier voor 70 man als voor de gemiddeld 7000 die ik nu dagelijks trek.

Quote:
Kijk, ik heb geen probleem met dit forum, ik heb het gevonden en ik kan het gebruiken ik vind er mijn weg.

Mooi toch? En als je het overzicht mist, dan maar niet. Ik ben daar allemaal niet mee bezig.

Quote:
(wij hier allemaal!) anderen hebben misschien wat meer hulp en wat meer toegankelijkheid nodig.

Dan ben ik niet jouw man. Ik gedij op chaos en heb NUL structuur. Chaos = creatie!

Quote:
Ik las van de week ergens dat er drie soorten mensen zijn

-zij die zien

-zij die zien als hen getoond wordt

-zij die niet zien

Het is mijn ervaring dat alle structuur en toegankelijkheid van de hele wereld mensen niet kan doen zien die niet willen zien. De waarheid kan hen in het gezicht slaan of op de kop pissen, dan nog zitten ze in de weigering. Wie ziet, die zoekt, en wie zoekt, zal vinden. Als her en der op dit forum bepaalde info zit verborgen, omdat we zo vaak off-topic gaan, so be it. Misschien leer je wel iets over een onderwerp waar je niet naar op zoek was en had je dat onderwerp anders gemeden als je vantevoren wist dat het daarover zou gaan. Het leven is 1 groot avontuur, verdwaald raken kan soms tot nieuwe wegen leiden!

Mike

De ultrarechtse Ann Coulter heeft geen moeite met dode Palestijnse kinderen:

Commentaar van Mike Rivero van whatreallyhappened.com:

Quote:
Well, what do you expect from the bimbo who assured us a little radiation is actually good for you after the Fukushima disaster?

Dat doet denken aan de meningen die Bastiaan erop nahoudt. Wat ik maar niet kan vatten is waarom een aardige, intelligente vent als hij zulke stompzinnige en gevaarlijke ideeen ventileert.

Mike

Quote:
en wie zoekt, zal vinden

Wat is de drijfveer van iemand die zoekt? Een gemis, een behoefte aan iets waar diegene naar op zoek is? Wanneer is die behoefte vervuld? Als datgene wat gezocht wordt, gevonden wordt. Hoe lang blijft die drijfveer werken? Idem, totdat datgene wat gezocht wordt, gevonden wordt.

M.a.w. mensen die zoeken zullen inderdaad vinden, omdat ze doorgaan, doorgaan, doorgaan.

Ik doe de waarheidsvinding al sinds 1995 en heb heel wat voorbij zien komen. Zin, onzin, waarheid, leugens, grijs, zwart, wit, politiek, filosofie, religie, gezwam. Alles, maar dan ook alles wat me boeit verdiep ik me in. Totdat ik verzadigd ben over een onderwerp en dan ga ik weer verder.

En zo zijn er heel veel mensen die niet te vreden zijn met de MSM, maar willen weten hoe het WEL zit. Hoe komt dat? Omdat die mensen vragen stellen en die vragen leiden tot een behoefte naar antwoorden. En dan ga je zoeken.

Het gebrek is dus, dat heel veel dummies geen vragen stellen. Niet eens de capaciteit hebben om vragen te formuleren en nog erger dat ze het wel best vinden zo. Nog even een feestje hier, nog even luiwammessen daar, nog even grappen en grollen en nog even maling blijven hebben aan de realiteit. Die mensen worden wakker in een andere dimensie: de dood.

Rusland begint terug te bijten:

http://www.zerohedge.com/news/2014-...ckade-european-flyovers-sanctions-retaliation

http://wakeupfromyourslumber.com/news/putin-urges-government-prepare-response-western-sanctions

http://investmentwatchblog.com/are-russia-and-ukraine-on-the-brink-of-war/

http://www.zerohedge.com/news/2014-08-05/putin-orders-preparation-retaliatory-sanctions

http://nwo-patriot-link-news.blogspot.nl/2014/08/russia-to-hold-war-games-in-show-of.html

Terwijl er een nieuwe Koude Oorlog wordt aangewakkerd, lijkt de belangstelling voor wat er nu werkelijk is gebeurd met MH17 op de achtergrond te verdwijnen:

http://journal-neo.org/2014/08/05/interest-in-mh17-fades-as-sanctions-war-edge-closer/

En dat terwijl het bewijs alsmaar waterdichter wordt:

http://rinf.com/alt-news/editorials...ian-stooges-intentionally-malaysian-airliner/

Daarom moet iedereen die dit ter harte neemt gaan DELEN, voordat de Koude Oorlog straks warm wordt en we een derde wereldoorlog hebben op basis van LEUGENS!

http://www.globalresearch.ca/are-you-ready-for-nuclear-war/5394009

Een streep door de agenda van de elite is nl. dat mensen wakker worden en weigeren te gaan vechten in weer een zinloze oorlog voor bankiers. In Oekraine is dit nu gaande en dat is een goede zaak:

http://www.lewrockwell.com/lrc-blog/ukraine-antiwar-movement-grows/

http://thetruthshallsetyoufree.net/...tary-personnel-request-refugee-status-russia/

http://www.blacklistednews.com/Ukra...Negotiations_–_Militia/37044/0/38/38/Y/M.html

De door het westen gesponsorde junta in Kiev schroomt er nl. ook niet voor om KINDSOLDATEN in te zetten!

http://rinf.com/alt-news/breaking-news/activists-seek-probe-ukraines-use-child-soldiers-donbass/

Er doet zich een soort tweede Gaza voor in Oost-Oekraine:

http://www.bbc.com/news/world-europe-28656147

http://economictimes.indiatimes.com...g-grips-east-ukraine/articleshow/39692991.cms

En net als bij de crisis in Gaza is het de V.S. die de wapens levert om dit mogelijk te maken:

Terwijl Gaza gebaseerd was op het racistische principe van genocide van arabische semieten is Oekraine een even racistisch speerpunt voor de genocide van Slaven. Het woord 'slaaf' is genoemd naar de Slaven, zij zijn al heel lang het kind van de rekening.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.604
Leden
8.686
Nieuwste lid
Normandië
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan