Syrie

Quote:
Door hier onbewust aan deel te nemen geven ze massaal hun energie aan dit soort rituelen en zijn ze, zonder het te weten, medeplichtig hieraan.

Doet me een beetje denken aan de film "Dark Crystal", waarbij de Elflings van hun energie ontdaan worden door ergens in te staren.

Quote:
Mijn onnozelheid is ook aanwezig en vraag me af hoe kinderen massaal hun energie aan welke rituelen geven?

Het gaat vooral om de duistere seizoenen, herfst en winter. Te beginnen met Halloween, van oorsprong Samhain genaamd en een heidens oogstfeest dat de seizoenswisseling viert (herfst = harvest = oogst). Thijs kan hier ongetwijfeld nog veel meer over vertellen.

Tijdens Halloween lopen kinderen van deur tot deur, gewapend met zelfgemaakte lantaarns gemaakt van pompoenen die gesneden zijn tot enge, demonische gezichten en gekleed in heksen- en duivelskostuums. 'Trick or treat' zeggen ze en de mensen die de deur openen kunnen misleiding en bedrog (trick) afkopen met snoep (treat). Halloween (Allerheiligen) viert de overgang naar de donkere helft van het jaar en deze wordt demonisch en angstaanjagend neergezet door onschuldige kinderen.

Dan zijn er de decemberfeesten. Sinterklaas is een blanke 'heilige' die jaarlijks vanuit Spanje met zijn slavenschip aankomt in Nederland. Zijn slaven (knechten) zijn pikzwarte, sullige Moren. Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe. Een soort trick or treat dus. Maar het gaat nog verder: kinderen kunnen ook in de zak van de Sint verdwijnen, om vervolgens nooit meer gezien te worden. Wat gebeurt er met die kinderen? Ze worden verwerkt tot pepernoten! We zien hier elementen van kolonialisme, racisme en zelfs kannibalisme.

De kerstman heeft ook een zak waar kinderen in verdwijnen ('Santa Claus' in Amerika is een verbastering van Sinterklaas). De kinderen die hij meeneemt zijn gedoemd om slavenarbeid voor hem te verrichten op de Noordpool.

Waarom kinderen? Kinderen vertegenwoordigen pure onschuld en zijn altijd wel in voor een 'spelletje'. Zoals je ziet zijn deze 'tradities' echter verre van onschuldig! Waarom tijdens de donkere dagen voor kerst? De Romeinen kenden een eindejaarsfeest genaamd Saturnalia, genoemd naar Saturnus, de 6e planeet en een duistere, uitgedoofde zon. Dit heeft weer het woord 'Satan' opgeleverd. Op 21 december vindt de winterwende van de zon plaats en begint officieel de winter. 3 dagen daarna lijkt de zon stil te staan en 'sterft' deze, om vervolgens na 3 dagen te 'herrijzen'. Je kunt dus de duisternis vieren die hiermee gepaard gaat of het feit dat na 25 december de dagen weer langer worden in de opmars naar de warme, vruchtbare seizoenen (lente en zomer).

Wat vertegenwoordigt die blanke oude man met witte baard? De Grieken hadden een god genaamd Kronos, onze Vader Tijd. En hoe beelden we Vadertje Tijd af? Juist ja, als een man met witte baard! Kronos verwijst naar tijd en het heeft ons de woorden 'chronisch' en 'chronologisch' opgeleverd. Wat doet deze goede, aardige man? Hij eet zijn kinderen op! Zijn 'kinderen' zijn alle mensen, jong en oud. Voor ieder van ons komt uiteindelijk onze tijd. Doodgaan is dus opgeslokt worden door de tijd. Deze eindejaarsfeesten vieren de 'dood' van de zon, de levensbron op aarde. Die aardige, lieve bebaarde man is dus niemand minder dan Magere Hein, de man met de zeis! We hebben hier te maken met een doodscultus die onschuldige kinderen inzet voor hun zieke rituelen!

In de huidige zwarte pieten-discussie gaan zowel voor- als tegenstanders voorbij aan het dieperliggende, spirituele aspect van deze vieringen. Wat van oorsprong onschuldige vieringen waren van het wisselen van de seizoenen is gekaapt en tot een demonisch en satanisch 'kinderfeest' gemaakt. De snoep is de verleiding en misleiding waar Satan gebruik van maakt. Alles ziet er onschuldig en kindvriendelijk uit, maar wat jaarlijks gesymboliseerd wordt is dit allesbehalve!

Mike

Quote:
Alles ziet er onschuldig en kindvriendelijk uit, maar wat jaarlijks gesymboliseerd wordt is dit allesbehalve!

Hetzelfde geldt naar mijn idee voor alle jaarlijks terugkerende rituelen en symboliek, dus ook de christelijke.

Ik kan van sinterklaas geen kaas maken. Ik las ook nog dit http://rechtsactueel.com/2014/07/14/in-gesprek-met-marcel-bas-over-zwarte-piet/

Een goed stuk, dat exact bevestigt wat ik ook schrijf: deze eindejaarsrituelen zijn inderdaad veel oudere, heidense rituelen die gekaapt zijn door de elite en een sausje hebben gekregen van religie, pedofilie, racisme en kannibalisme.

Mike

Nog een inzicht over Halloween. LET OP: onderaan staat een verwijzing naar die nieuwe film "Horns" met David Radcliffe (Harry Potter). Toeval?

http://illuminatiwatcher.com/occult-meaning-of-halloween-a-k-a-samhain/

Quote:
Een goed stuk, dat exact bevestigt wat ik ook schrijf: deze eindejaarsrituelen zijn inderdaad veel oudere, heidense rituelen die gekaapt zijn door de elite en een sausje hebben gekregen van religie, pedofilie, racisme en kannibalisme.

Ja, maar de politiek correcte discussie die nu tot in den treure gevoerd wordt is dan toch totaal naast de kwestie? Ik denk dat het belang van heidense of paganistische rituelen wel duidelijk is, heel veel van wat nu gekaapt en verbasterd is komt uit de heidense culturen, als het niet belangrijk was zouden we het niet met zijn allen moeten vieren?

Opnieuw bevestig je wat ik al schreef, nl. dat alle voor- en tegenstanders van Sint en Piet totaal het punt missen. En ja, het is heel belangrijk dat we de zonnewendes en equinoxen eren en vieren, maar dan op een gezonde, niet-satanische manier.

Mike

Ik weet niet goed meer wat nu echt satanisch is. Heb je nu al eens iets gehoord van Mark Passio? Dat gaat vooral over natuurwetten en dat schijnt de basis te zijn van die georganiseerde satanistische kerken. Church of Satan en Temple of Set, dat soort dingen. Daar komt hij ook vandaan, en toch als je het hoort, ik kan er niks in vinden dat niet klopt.

Satanisch, christelijk, gezond, vieren, rituelen. Het zijn termen die we zelf -subjectief- inkleuren. Vandaar dat ik ook de toevoeging plaatste in mijn bericht " dus ook de christelijke". Dit komt omdat ik het hele gebeuren rond Sinterklaas nooit als christelijk/kerkelijk heb ervaren.

Woorden zijn een poging om iets te verduidelijken, maar evengoed stigmatiserend.

Bij mij rijst de vraag waar de behoefte aan rituelen vandaan komt en wat daar achter zit.

Alles wat met georganiseerde religie te maken heeft is bij voorbaat verdacht, er zullen vast heel veel mensen zijn met goede intenties maar daar is binnen zo´n systeem helemaal geen plaats voor.

Georganiseerde religie is ook in de plaats gekomen van plaatselijke geloven en rituelen die bij die plaatselijke volkeren hoorde en op een natuurlijke wijze tot stand kwamen. Er zijn zo veel rituelen, elk oorspronkelijk volk heeft er, of het nu indianen of kelten of ... waren, die hadden allemaal hun eigen gebruiken, rituelen, vieringen etc. Wij hebben momenteel niet veel meer, en wat we hebben is verpest. We voeren dus de rituelen uit van hen die de wereld ten gronde richten, we spelen in het toneelstuk van iemand anders, en onze eigen echte basis zijn we vergeten.

Wij geloven nu in wetenschap, en daarmee atheïsme, en dan lijkt dat allemaal niet erg van belang. Ondertussen zijn we vergeven van allerlei vreemde symboliek we spelen mee in massa-rituelen etc etc we zien helemaal niet dat het wel degelijk heel krachtig is en wel degelijk heel belangrijk.

Vrsuyver, je leest overal dat de druiden een kindofferend volk waren. Dat is wat de romeinen hebben beschreven en de romeinen hebben de druiden afgemaakt en waren zelf grote slachters. Buiten wat zij over de druiden te vertellen hebben is er niet zo gek veel over bekend. Ook die wickerman van de kelten was volgens hen een mensoffer, daar is ook buiten wat zij te vertellen hebben helemaal geen bewijs voor en om nu een psychopaat als Julius Caesar te geloven? http://nl.wikipedia.org/wiki/Wicker_Man

Hier een andere bron http://www.redicecreations.com/radio/2014/10/RIR-141029.php

For everything there is a season, and a time for every matter under heaven (Ecclesiates 3).

Mensen stonden in nauw contact met de natuur, de zon was veel meer dan een fijne hulpbron op het land. Die werd geëerd omdat we als zielen letterlijk met de zon verbonden zijn. Dit is het seizoen van afscheid nemen van de duisternis, en verwelkomen van het licht.

Afscheid nemen van duisternis heeft ook altijd het element van angst overwinnen, en laten zien dat je klaar bent om naar het licht te gaan. Het waren een soort van jaarlijkse overgangsrites die we ook kennen van natuurvolkeren in Afrika en Azie.

Ik vermoed dat RK enkel in staat was om op 25/12 de geboorte van Jezus te introduceren door de bestaande rituelen van de zonnewende in die week naar een andere datum te verplaatsen. Bestaande rituelen hadden namelijk iets duisters (licht en duisternis gaan immers hand in hand), en Jezus en duivels dat ging voor Rome niet samen. Dan maar uitwijken naar de verjaardag van een bisschop.

Tot 100 jaar geleden werd begin december in Amsterdam traditioneel gevierd met duister geklede monsters die jonge vrouwen angst aanjagen. In Oostenrijk is de meer oorspronkelijke Krampus nog bewaard gebleven, rond 6 december. https://abedeverteller.wordpress.com/2012/12/02/van-duivelse-pieten-en-zwarte-klazen-de-monsterlijke-helpers-van-sint-nicolaas/krampus2xx/

We zullen eerst afmoeten van dat hele angstdenken, en in contact komen met de natuur.

Quote:
We zullen eerst afmoeten van dat hele angstdenken, en in contact komen met de natuur.

De spijker op de kop. De angst blijft gevoerd door media, internet en mensen om je heen die wie gevoerd zijn door hun bronnen. Maak je maar eens los uit die cirkel. Zodra dat lukt is het leven totaal anders dan het eerst leek te zijn.

Quote:
Ik weet niet goed meer wat nu echt satanisch is. Heb je nu al eens iets gehoord van Mark Passio? Dat gaat vooral over natuurwetten en dat schijnt de basis te zijn van die georganiseerde satanistische kerken. Church of Satan en Temple of Set, dat soort dingen. Daar komt hij ook vandaan, en toch als je het hoort, ik kan er niks in vinden dat niet klopt.

Op zijn site lees ik het volgende:

Quote:
All is Love. Fear is Illusion. All beings are Free. Truth can never be destroyed.

Dat is in ieder geval NIET satanisch. Het onderscheid is als dag en nacht, dus het tegenovergestelde van wat Passio schrijft is wel satanisch. Niet zo ingewikeld, toch?

Quote:
Wij geloven nu in wetenschap, en daarmee atheïsme, en dan lijkt dat allemaal niet erg van belang.

Een heel inzichtelijk artikel hierover is dit:

http://www.alt-market.com/articles/...-all-just-boil-down-to-a-battle-for-your-soul

Citaat:

Quote:
Atheism became the cult of choice among the communists, for in an atheist world there is nothing beyond the veil. There is no greater goal and no inherent self. There is no true individualism, only self interest (not the same thing), the trappings of environmental circumstances, and the constant substantiation of the greater good. By extension, there is no inborn moral compass or conscience, only the social fashions and mores of the moment. In such a world, tyrants reign supreme because atheism allows relativism to flourish; and any crime, no matter how heinous, can be rationalized. Beyond this, if you know and study the real history of the rise of communism, you know through great researchers like Antony Sutton that the very fabric of the system would never have existed without the monetary and military aid of international financiers (i.e. the NWO).

Mike

Quote:
In Oostenrijk is de meer oorspronkelijke Krampus nog bewaard gebleven, rond 6 december.

Krampus is evengoed een creatie van de elite, die angst inboezemt. Bekijk hier de zeer grappige animatie die in een kerstspecial van No Reservations van Anthony Bourdain voorkwam:

Ook Krampus heeft een roe en stopt stoute kinderen in een zak. Opnieuw dus Vadertje Tijd die zijn kinderen opeet. Let ook op de twee duivelshoorns en de lange tong!

Mike

Voor de fanatieke volgers van mijn kijk op wat er allemaal dagelijks gebeurt op het wereldtoneel, ik loop hier nu al door drukte 3 dagen mee achter en ben pas morgen in staat om dit weer op te pakken.

Mike

We zullen afmoeten van het angstdenken: ik bedoel daarmee, we moeten niet bang zijn om de duisternis vorm te geven in symbolen. Je kunt je angsten juist overwinnen door ze vorm te geven.

De oorspronkelijke feesten hadden beide elementen in zich: licht en duisternis. Je ziet het ook in de tropen waar duivelse maskers worden gemaakt.

Duivels eten mensen op, stoppen ze in zakken, wat dan ook, verzin het maar, dat doen duivels. Prachtig. Ik was van de zomer op Java waar een hele show werd gemaakt van het aanroepen van de demonen in onszelf; juist als manier om in balans te komen. (Reog: het kan daar nog net, de islam heeft er steeds meer moeite mee)

In Europa zijn de metgezellen van Wodan (het licht) vermenselijkt, omdat wij het zo zielig zijn gaan vinden voor kinderen. Of ze zijn gewoon verbannen (zoals in Angelsaksische landen), ook omdat wij het zo zielig vonden. Terwijl er altijd een gedachte achter zit: zonder duister kunnen we het licht niet herkennen. Krampus komt niet van de elite, we zien type Krampus in alle natuurvolkeren Mike.

Zelfs de traditionele verbeeldingen van duivels en demonen wijs ik af. Ik sluit me aan bij de woorden van Mark Passio:

Quote:
All is Love. Fear is Illusion. All beings are Free. Truth can never be destroyed.

Bill Hicks zei ooit: "God is love. Love is all there is. Therefore there can be no opposite."

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.595
Leden
8.686
Nieuwste lid
Sophie G
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan