Zo, die Timmermans kreeg er toch gisteren op de radio flink van langs, zeg, heeeeeeeeeerlijk, what a glorious day!
Ineens werd er kritisch teruggeblikt op het optreden van de man in het (recente) verleden.
Ineens was daar een spreker die zowaar zei dat Timmermans op de VN niet die emo-speech had moeten houden over de slachtoffers van MH17, maar zich als een staatsman had moeten gedragen en zich hard had moeten maken voor een situatie waarin internationale onderzoekers hun werk hadden kunnen doen en de lijken fatsoenlijk geborgen hadden kunnen worden. Een bestand dus, zoals ik van het begin af aan hier al schreef.
Ineens werden er vraagtekens gezet bij de inhoud van die emo-speech. Enerzijds zegt hij dat het zeer plotseling moet zijn gegaan en de slachtoffers het niet of nauwelijks moeten hebben gemerkt en anderzijds gaat hij lopen jammeren over de vraag of de slachtoffers elkaar nog in de ogen hebben kunnen kijken en elkaars hand nog vast hebben kunnen houden. En nu dan kennelijk dat ene geval van iemand die nog naar het zuurstofmasker heeft kunnen grijpen. Helaas had niemand het over de mogelijkheid dat het geen BUK kan zijn geweest, maar mitrailleurvuur van gevechtsvliegtuigen in de lucht.
Ineens zijn daar kritische stemmen, die vertellen dat Timmermans helemaal niet tegen kritiek kan en dat hij altijd met een weerwoord komt, waarmee hij zijn critici wil overtroeven, ook naderhand op zijn Facebook-pagina.
Ineens zijn daar kritische stemmen, die constateren dat Timmermans weliswaar zichzelf goed kan presenteren, maar zich nu werkelijk afvragen of de inhoud even sterk is als de vorm.
Ineens is daar een radiojournaliste die aangeeft niet meer voortdurend te willen horen dat Timmermans zijn talen zo goed spreekt.
Ineens is daar een CDA-politicus die aangeeft dat er binnenkort een debat in de kamer komt over MH17 en dat hij het fijne wil weten over een geheim verdrag tussen een aantal landen (waarover hier al veelvuldig is bericht) over geheimhouding omtrent bepaalde informatie over MH17.
Kortom, het was smullen voor mijn oren gisteren toen ik op de weg reed en Timmermans als de Wicked Witch of the East hoorde wegsmelten. Eindelijk gerechtigheid!
Mike