Synergie van voedingsstoffen

Dan heb je niet goed gelezen. Ik schrijf toch:

Quote:
De alkalische groenten balanceren de zuurvormende dierlijke vetten en eiwitten.


Mike

 
Quote:
Er zijn talloze verhalen bekend van rietsuikerplukkers die in het rietsuikerseizoen snoepen van de suiker en gezonder worden, terwijl ze weer zieker worden als het seizoen voorbij is en ze weer de gebruikelijke bewerkte rommel gaan eten.


Mike,

Dit moet dus wel betekenen dat deze suiker de bloedsuiker stabiel maakt. Je kunt volgens mij niet gezond worden van dingen die de bloedsuiker en dus de complete hormoonhuishouding verstoren. De chroom en eventuele andere mineralen zorgen er dus voor dat deze suiker absoluut niet hormoon verstorend is?

Ik vroeg me dit af omdat er bij mij de laatste tijd nogal veel billington suiker doorheen gaat in de kefir en kombucha. Ik probeer echt alle suikers eruit te fermenteren, maar je weet nooit of dit 100% gelukt is. De eventuele restsuikers zullen dus geen enkel probleem zijn?

 
Dat vind ik dan weer juist niet. Rauwe melk smaakt al zo perfect van zichzelf, zonde om daar zout in te gooien. Maarja, smaken verschillen. Het allermooiste vind ik dan om de KOE sole te geven, en daarna de melk, kaas of vlees van dit dier te eten zoals ze bij Remeker doen.

 
Tuurlijk is het zonde van de smaak van rauwe melk, en ik doe er zelf daarom ook geen sole in, maar de synergie is er wel degelijk.

De mineralen uit de sole kunnen veel beter worden opgenomen door je lichaam, in combinatie met de vetten uit de melk.

Dus de sole gebruiken vlak voor of vlak na het drinken van de melk, is perfect.

 
Ja, maar ik blijf er toch bij dat het de meest perfecte manier is om de mineralen aan het dier te geven en ze op deze manier in de melk te drinken. Dan is de sole eerst door het dier gegaan en dan wordt het pas echt ultiem opneembaar.

Maar op jouw manier is natuurlijk ook super.

Kan dan ook niet wachten om zometeen mijn kippen sole en andere supervoeding te geven. Reken maar dat je dan gezonde en lekkere eitjes krijgt :D

 
Zeker is het prachtig om ook mineralen aan de koe te geven, maar daarnaast is het ook prachtig om sole en verzadigd vet met elkaar te combineren.

Als die supervoeding uit gezonde grassen bestaat, zullen het vast prima eieren worden!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.063
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan